Paakkuuntuiko taas? Näin teet täydellisen ruskean kastikkeen

Valmista tasainen ja täyteläinen ruskea kastike ruokatoimittajan nikseillä. Ei enää jauhopaakkuja!Lue koko juttu

Kommentit (7)

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Minulla aina ennen paakkuntui.Tällä ohjeella tulee täydellisen tasaista eikä ole mitään  käristettyä rasvakastiketta. Tuon soijan jätän minäkin pois.

Vierailija

Harvoin teen ruskeaa kastiketta kun maha ei siitä tykkää,mutta sillä entisajan ohjeella olen tehnyt,eikä paakkuunnu. Tuota uutta pitää joskus testata, kuvassa jauhojen paahtaminen mahtaa olla kesken kun on niin vaaleaa,olisi kiva nähdä kuva valmiiiksi asti paahdetuista jauhoista. Jos paahtaminen jätetään kuvassa olevan laiseksi tulee kastikkeesta hyvin  vaaleaa ja silloin se voidaan tummentaa soijakastikkeella. Joskus ennen jos jauhot jäivät ruskistusvaiheessa kovin vaaleiksi lisättiin joukkoon valmista kahvijuomaa,ja väri ainakin parani merkittävästi.

Vierailija

Minä olen tehnyt ruskean kastikkeen jo vuosikymmenet sekoittamalla jauhot veteet vatkaten. Lisään lihalientä ja soijakastikettakin joskus, tai sitten jos suurustaa  gluteenittomalla tummalla kastikejauholla, tulee väriä kyllä. Kaikille on maistunut eikä tule vatsanpuruja niin paljon kuin ruskistetusta. Jos on lisäaineille yliherkkä ja lihaliemissä usein niitä on, niin siitä voi saada vatsan oireita kyllä. Sipuliakin voi laittaa ja ruskistaa sen voissa jos haluaa.

mimmiliina

Kyllä, monikin. Ainakin ne joille ruoassa on kyse mausta, ei siitä mitä muut ajattelevat. Äsken söin sushia, mutta huomenna taidan tehdä ruskeata kastiketta, makarooneja ja paistettuja lenkkimakkaranpaloja. Nam!

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat