Willow

Tiedän, ettei minulla ehkä aivan "ikä riitä" tälle palstalle, mutta haluan teiltä, rakkaat ihmiset, kokenutta näkemystä tilanteeseeni. Minulla on lapsia. Olen eronnut nainen, asumme vuokralla omakotitalossa. Käyn osa-aikatyössä, sillä en ole löytänyt minulle sopivaa kokoaikatyötä. Teen freelancerina kirjoittamiseen liittyviä töitä, mutta en saa tarpeeksi toimeksiantoja ahkerasta markkinoinnista huolimatta. Laskut kaatuvat niskaan ja joka kuukausi pelastun vain täpärästi luottotietojen menetykseltä. Kunnes on taas seuraava kuukausi ja uusi katastrofi... Tämä ottaa todella koville. En enää nuku enkä syö ja masennusoireet alkavat olla melkoiset. Julkisen puolen apukanavat eivät tule kysymykseen, sillä olen jo selvittänyt mahdollisuuteni esimerkiksi toimeentulotukeen ja meille ei siihen oikeutta jää.

Moraali ei anna periksi syödä muuta kuin kaurapuuroa, lapset saavat kunnon eväät joka päivä. Tarvitsen tukea ja käytännön apua selvitäkseni näistä vaikeuksista. Lähipiiristä löytyy empatiaa, mutta ei käytännön työkaluja tilanteen korjaamiseksi.

Jokainen on oman onnensa seppä, mutta tämä seppä alkaa olla melko uupunut. Mitä ihmettä tässä tekisi? Tänään töistä tullessa vain istuin kaksi tuntia takki päällä keittiössä ja pidättelin itkua.

Voi olla, että selitin sekavasti. Lisäkysymyksiä saa esittää.
Auttakaa!

Kommentit (6)

Vierailija

Ajattelen, että et ole kuitenkaan yksin, meitä köyhiä on pilvin pimein, eli että säästettävä on jatkuvasti ja sentin venytys käy joskus työstä.

Että vuokralla omakotitalossa! Eiköhän tuossa  ensimmäinen tuntuva säästökohde olisi jos muuttaisitte pienempään asuntoon. 

Laskuja on vain jätettävä tekemättä, velaksi eläminen vie katastrofiin, se on selvä, ja silloin ei ole millä maksaa. Talous on suunniteltava joka sentin päälle. Pitkä säästäminen, että pääsee esim. hammaslääkäriin. 

Vierailija

Vanhan ajan kaavan mukaan: Mene työvoimatoimistoon, kerro tilanteesi, tarvitset kuukausipalkkaisen työn.  Älä sumpli asioita itseksesi, avaa jokainen viraston ovi, jossa voidaan auttaa rahavaikeuksiin joutuneita. Neuvoni ovat ehkä huonoja, mutta kertomastasi ymmärsin sinun olevan vielä nuori, saat varmasti töitä ja apua, kunhan olet avoin kertomaan vaikeuksistasi oikeille henkilöille. Valoisaa kevättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Willow

Olen työvoimatoimistossa työttömänä työnhakijana. Kuitenkaan kukaan ei palkkaa minua, sillä olen menossa lähikuukausina toimenpiteeseen, joka vaatii parin kuukauden sairausloman. Kiitos vastauksista...

Jaksamista

Entä asumistuki?Kirkon diakoni voi järjestää joskus esim.ruokailun ja ruokajakelusta saisit jotain itsellesikin.Toivon sydämestäni,että asiasi järjestyvät.Muutto edullisempaan asuntoon olisi varmaan aluksi hyvä idea.

Vierailija

En halua loukata sinua, mutta kun kitkuttelen itse 840 euron kuukausituloilla, pelkkä valitusvirsi ei minusta tunnu kovin vakuuttavalta    Jos moraali riittää vain  lasten eväisiin ja kaurapuuroon, se saattaa kertoa, että rahaa riittää johonkin, josta et halua kertoa. Useinhan raha ei riitä asumiseen ja lääkkeisiin. Mitäpä, jos vaihtaisit moraalia ja tiukkaa elämänhallintaa vaativat free-hommat ilmeisesti kavahtamaasi palkkatyöhön. Jos olet pärjännyt free-hommissa, pärjäät kyllä palkkatyössäkin, ellaivät asenteet tai elämäntavat ole pielessä.

Tasan seitsemän vuotta sitten

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat