Mauri Tikkanen

Teemu Vähäsarja tuntui olevan kovasti kyllästynyt köyhien ja vähävaraisten ainaiseen valittamiseen, monin osin dosentti on oikeassa mutta perusasiassa väärässä, köyhät ei valita. Ei heillä ole siihen haluakaan koska useat häpeävät sairaudesta tai omista kyvyistään johtuvasta osastaan täällä pallollamme.
Pahimmat valittajat ovat kautta aikojen olleet maanviljelijät, taksiautoilijat sekä yrittäjät. He valittavat suurista tulonsiirroista, jonka takia heillä on niin suuret verot.
Prosentteina ei yksikään edellämainituista maksa parin tonnin eläkkeestä 32-36% veroa niinkuin eläkeläinen maksaa. Vuosikymmenet olen kuunnellut näidenvalitusta, leipäjonossa jonottavat ovat aika hiljaisia ihmisiä.
Dosentin näkemys on kyllä aika usein kuultu, varakkaat ihmiset ovat kaikkein pahinpia nurisijoita, olisivat tyytyväisiä, turha luulla että kaikki kadehtivat heitä, se on oman ison egon luoma harhaluulo. Edunvalvojana näen kuinka takuueläkeläinen on tyytyväinen 720€ eläkkeestä, kun tienaa lumityöllä 20€ lisää kuukaudessa on mielissään voidessaan syödä kerran pizzan tai jonkun muun herkun kuukauden aikana. Surullista luettavaa oli tuo varsin asiaton purkaus.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Kun nämä varakkaat ovat ehkä hieman ahneempia, koska heillä on alusta asti ahneuteen sopiva luonne, eli eteenpäin. Koulutus ja taito tehdä rahaa!

Köyhät ovat toki viisaita siinä missä rikaskin, mutta puuttuu koulutus ja taito rikastua, eli se ahneus puuttuu.  Ja kun luonne ei omista ahneuspiirrettä, ovat he muutenkin vaatimattomia ja sopeutuvaisempia kuin rikkaat. Joten hieman ehkä alistuvaisiakin. On myös köyhiä jotka valittavat saadakseen yhteiskunnan maksumieheksi. On meitä joka lähtöön ja kun sen oppii ymmärtämään saa kateushormoonikin kyytiä, ja astuu sieluun rauha. Ei tarvitse ketään kadehtia! 

Tyytyväisyyttä voi opetella, ettei vanhuuttaan käytä katkeroitumiseen!

Ihminen on oman onnensa seppä,  jos ei ole kunnianhimoa jää omasta halustaan "köyhäksi", eikä silloin tulekaan valittaa, vaan olla tyytyväinen elämäänsä. 

Aina tämä yhteiskunta luokittelee ihmisiä! Täytyyhän tutkijoiden tietää, luokitellakseen!

Vierailija

"Köyhät meillä on aina keskuudessamme" mutta kuinka käy rikkaiden jotka ahnehtivat vain aarteita maanpäällä eläessään mutta eivät saa niitä  hautaan mukaansa. Ja sekös heitä harmittaa, toisin kuin köyhää jota ei sido mikään maallinen mammona  joten voi elää täällä puhtain sydämin ja vapain mielin ilman rikkauden tuomaa rasitetta  ja sitten ajallaan poistua kiitollisena tästä elämästä

Olkaamme siis onnellisia niinkaun kuin meillä on köyhät keskuudessamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Valitusta, valitusta siitä että otsikon kirjoittajalla ei ole ole ollut vieterin venyvyyttä tarkistaa tuliko kaikki kirjaimet mukaan :( Otsikon sentään soisi olevan oikein kun se näkyy aina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Valitusta, valitusta siitä että otsikon kirjoittajalla ei ole ole ollut vieterin venyvyyttä tarkistaa tuliko kaikki kirjaimet mukaan :( Otsikon sentään soisi olevan oikein kun se näkyy aina.
Olet varmaankin täydellinen! Onneksi olkoon!

Vierailija

En todellakaan ole täydellinen mutta äidinkielessä pärjäsin kouluissa ja opiskeluissa hyvin. Kuulun itse köyhälistöön, raha riittää juuri ja juuri kaikkein tärkeimpään eli ruokaan, vuokraan, sähköön ym. Lääkkeistä olen joutunut välillä jättämään jotain ostamatta, vaatteet hankin pääasiassa kirppiksiltä ja ompelen vanhoista vaatteista "uusia".

En käy teatterissa, konserteissa tms.kun ei rahat riitä.

Yksinkertainen elämä on avannut minulle tyytyväisen mielen siitä että näinkin voi elää, on koti, lämmintä ja leipää sekä vaatteet yllä.

Vaalit lähestyy, poliitikot lupaavat vaalipuheissaan tasoittaa köyhien ja rikkaiden välistä kuilua, en usko siihen lupaukseen. Hirvittää sote-uudistus mitä tuonee tullessaan. Kuka tässä maassa oikeasti on köyhien ja heikompien asialla?

Vierailija

Aloitajan,  Mauri Tikkasen nimimerkki on yhtä  paljastava kuin Aku Ankka. Mutta kun eletään kunnallisvaalien aikaa, yksityisajattelua riittää viljalti.  Noin harhaisia arvioita toimeentulotyytyväisyydestä ei moni uskaltaisi vaaliehdokkaana julistaa.  Myötähäpeää...!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ole täydellinen mutta äidinkielessä pärjäsin kouluissa ja opiskeluissa hyvin. Kuulun itse köyhälistöön, raha riittää juuri ja juuri kaikkein tärkeimpään eli ruokaan, vuokraan, sähköön ym. Lääkkeistä olen joutunut välillä jättämään jotain ostamatta, vaatteet hankin pääasiassa kirppiksiltä ja ompelen vanhoista vaatteista "uusia".

En käy teatterissa, konserteissa tms.kun ei rahat riitä.

Yksinkertainen elämä on avannut minulle tyytyväisen mielen siitä että näinkin voi elää, on koti, lämmintä ja leipää sekä vaatteet yllä.

Vaalit lähestyy, poliitikot lupaavat vaalipuheissaan tasoittaa köyhien ja rikkaiden välistä kuilua, en usko siihen lupaukseen. Hirvittää sote-uudistus mitä tuonee tullessaan. Kuka tässä maassa oikeasti on köyhien ja heikompien asialla?

Arvasin, fiksu ihminen olisi jättänyt tuon virheen kaivelematta. Huonolla oman arvon tunnolla sitä ojennellaan  toisia, muut sen ymmärtää mitä se tarkoittaa!

Vierailija

14:52 kirjoittajalle: ikävä kyllä mutta en omaa huonoa itsetuntoa. Kyllä otsikon ymmärtää tietenkin, ihmisen aivot ymmärtää lukea oikein vaikka kirjaimia puuttuisi tai osa kirjaimista olisi korvattu numeroilla.

Onko teistä tullut niin tosikkoja, ettei mitään kärsisi sanoa?

En loukkaannu siitä, että kaivelet kommenttiani ja tuomitset minut, hymyillään niin jaksetaan paremmin:-)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
14:52 kirjoittajalle: ikävä kyllä mutta en omaa huonoa itsetuntoa. Kyllä otsikon ymmärtää tietenkin, ihmisen aivot ymmärtää lukea oikein vaikka kirjaimia puuttuisi tai osa kirjaimista olisi korvattu numeroilla.

Onko teistä tullut niin tosikkoja, ettei mitään kärsisi sanoa?

En loukkaannu siitä, että kaivelet kommenttiani ja tuomitset minut, hymyillään niin jaksetaan paremmin:-)

Kannatan avaramielistä asennettasi. Et-keskusteluja kiertää alemuudentuntoinen heikon itsetunnon kauppias. Sitä tuotetta voi surutta tyrkyttää tuiki tuntemattomille. Jos oltaisiin naamakkain, repliikit juuttuisivat kurkkuun ja alettaisiin olla niin empaattisia, niin empaattisia. Sana on silti vapaa, eikä sote-uudistuksen ennakkoarviointi huononna maailman menoa.

Vierailija

Kurjuutta on kokea ihmiselämä, jolla on pinttynyt luulo oikeudenmukaisuudesta. Sivistystä on se, että tietää olevansa useimiten väärässä, mutta ei nosta siitä metakkaa. Jos ihmiset olisivat paremmin koulutettuja, luulijoita olisi vähemmän ja päästäisiin eroon ikuisista valittajista. Siinä ei ole sijaa moralisoinnille.

Vierailija

Tuossa on paljon perää. Luulen alkavani ymmärtää itseäni vielä paremmin, kuin aikaisemmin. Lopetan moralisoinnin niin pian kuin kykenen. Se on teeskentelyä ja väärää luuloa luonnon järjestyksestä. Toisin sanoen sivistys on silmänlumetta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuossa on paljon perää. Luulen alkavani ymmärtää itseäni vielä paremmin, kuin aikaisemmin. Lopetan moralisoinnin niin pian kuin kykenen. Se on teeskentelyä ja väärää luuloa luonnon järjestyksestä. Toisin sanoen sivistys on silmänlumetta.

.

Sivistys =  henkinen kehittyneisyys, kulttuuri, valistus

Sivistynyt = oppinut, valistunut, lukenut

Sivistymätön = sivistystä saamaton, valistumaton, epähieno, sopimaton käytös

Sivistyskieli =  kulttuurikieli Suomen kielen voi katsoa kehittyneen sivistyskieleksi vasta 1800-

luvun loppuvuosikymmeninä.

Sivistyskansa =  kulttuurikansa Vanhat Eurooppalaiset sivistyskansat.

Taksikuski

Maanviljelijä kirjoitti:
Minua ei haittaa köyhät eikä varakkaat.

Elän omilla tuloillani. Ei hassumpaa.

Hyvin sanottu, maanviljelijä.  Yhdyn sanomaasi.

Vierailija

Taksikuski kirjoitti:
Maanviljelijä kirjoitti:

Niinpä nii! Kuinkas paljon ne valtion tukiaiset olivatkaan kohdallasi? Siis turha leuhkia! Niin köyhälistö kuin keskiluokkaan asti kaikki nauttivat jonkin verran valtiolta tai kunnilta tulea. Vain rikkaat elävät omillaan ja kustantavat meidän köyhienkin elämää suurilla veroillan.

Vierailija

Taksikuski kirjoitti:
Maanviljelijä kirjoitti:

Vai niin! Jotkut kulkevat laput silmillään eivätkä näe elämänsä todellisuutta!

Vierailija

W

Vierailija kirjoitti:
Taksikuski kirjoitti:
Maanviljelijä kirjoitti:

Vai niin! Jotkut kulkevat laput silmillään eivätkä näe elämänsä todellisuutta!

Senkun heität lappusi roskikseen!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Taksikuski kirjoitti:
Maanviljelijä kirjoitti:

Niinpä nii! Kuinkas paljon ne valtion tukiaiset olivatkaan kohdallasi? Siis turha leuhkia! Niin köyhälistö kuin keskiluokkaan asti kaikki nauttivat jonkin verran valtiolta tai kunnilta tulea. Vain rikkaat elävät omillaan ja kustantavat meidän köyhienkin elämää suurilla veroillan.

Vierailija

Köyhät meillä on aina keskellämme! Tämä aikamme on myös tuonut ikäihmisten valitukset runsaimpina kuin koskaan. Uskon, että valituksena johtunee jonkin sortin köyhyydestä.

Valitetaan myös mitä jollakin nettipalstalla joku toinen ei osannut kirjoittaa niin että olisi Jumalan kunnioitus tullut esille. Jo on aikoihin eletty!

Kenties tuo kirjoittaja, vaatimusten esittäjä olikin tuo kunniaton. Ja omantunnon tuskissaan syyttelee toisia. Täällä ei voi kenenkään ajatuksia lukea, ennen kuin ne ovat kirjoitetut luettaviksi.

Vierailija

Olen samaa mieltä siitä että hyvin harvoin vähäosaiset valittavat.
Sarasvuot ja wahlroosit ja tämä Ehrnroth tulee valittajista mieleen, itkettää näitä kun köyhä ei ole kuollut. Valittavat miten ei vieläkään köyhät tee niin paljon orjatöitä kuin pitäisi heidän eteensä

Onhan se niin että ihminen vihaa sitä jolle on tehnyt väärin joten ehkä se itkeminen köyhien laiskuudesta johtuu omasta tunnosta.

Kaikki edellä mainitut elävät tuilla eli köyhien maksamilla veroilla. Työ kaikilla on leipälävestä paskan ulostaminen.
Mielenkiintoinen valittajaryhmä.on veneilijät. Nämä itkevät aina jos pitäisi venepaikasta maksaa edes pari kymppiä.

Jos oman kodin maksut ovat satasia ja auton samoin ja kaikesta maksetaan niin nämä haluaisivat saastuttaa vedet aivan ilmaiseksi ja satamoiden infra pitäisi rakentaa heille ilmaiseksi

En ymmärrä miten samaan viiteryhmään on voinut sattua niin paljon pihejä ja ahneita.

Yritysjohtajat itkevät kun saavat vain satoja miljoonia tukia.

Sivut

Tasan seitsemän vuotta sitten

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat