Toisten syyttely

Vierailija

Onko teillä kokemusta ihmisestä, joka aina etsii syytä toisesta ihmisestä, tilanteesta tai vaikka huonosta polkupyörästä?
Minulla on.

Hän puhuhuu aina kovalla äänellä. Usein joudun pyytämään, että puhuisi hiljempaa. Eilisen autoreissun päätteeksi hän sai riidan aikaiseksi, tosin tappeli vain yksin, syyhän oli niin typerä kuin millä folumilla musiikkia hän haluaa kuunnella.

Seuraavaksi hän suositteli minua korvalääkäriin kun en kestä ääntä. Sitten hänen rytmihäiriönsäkin oli jo minun syytäni kun olen niin vaikea ihminen. Ja seuraavaksi jo oli tarkoitus muuttaa erilleen kun kukaan ei olisi jaksanut katsoa näin kauan tälläista ihmistä.

Olenhan kyllä tottunut näihin syyttelyihin ja onhan hänellä sellainen tapa, ettei ikinä ole syy hänessä. Kuten lapset sanoo, anna mennä toisesta kosvasta sisään ja toisesta ulos.

Tässäpä tätä korvaasiaa. Mallukka :)

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Kokemusta on! On ihmisiä jotka eivät ole syypäitä, tai vikapäitä mihinkään asiaa. Kuitataan syytellen toista. Kestin aika kauan sitä negatiivista alistamista. Lopulta lähdin. Nyt kun olen jälkeenpäin tavannut, huomaan hänessä,että katkeruus on vain lisääntynyt ja syyllisiä on koko maailma täynnä, ei näe missään mitään positiivista, negatiivinen, pahantuulinen narisija. Kuka tuollaista ihmistä kestää?

Vierailija

Erosin myös tuollaisesta miehestä 20 vuotta sitten.
Kuulostaa siltä, kuin te edelliset anonyymit olisitte seurustelleet ex-mieheni kanssa!
Hänelläkin katkeruus ja syyttely vain lisääntyvät iän myötä.

Vierailija

Nyt pitäisi kyllä kirjoitella surkeiksi menneistä avioliitoista, ja niihen purkamisesta. Ei ole järkeä hakea vertaistukea akan haukkumiseen. Akkahan on syypää kaikkeen jokatapauksessa!

Vierailija

Hyvä aloitus

meitä on niin monenlaisia ...ei oo ollenkaa oikein että toinen alistaa ja aina syyttää... se on mielestäni sellainen tapa joka kun alkaa ilimaantua pitäis heti alkuunsa saada loppumaan.... pitkäään jatkuttuaan on enää ihana mahdotonta saada ilkeää ja toisia syyttelevää muuttamaan tapojaan....luulen niin... vai onko jollain kokemusta...???

joku sanoi että , iänmyötä viat nuortuu vaa... niin se on .... surullista vaan on että ilkeät ihmiset samalla kun ne tekee oman elämänsä kurjaksi ne tekee samalla myös läheisten elämän onnettomaksi... ja meilläkun on vaa tämä yksi elämä jonka vois jokainen elää iloiten toista kannustaen ja toinen toisesta nauttien ja iloiten.... näin ajattelen ja olen myös elämässä nähnyt...

minä

Vierailija

Lainaus:

Onko teillä kokemusta ihmisestä, joka aina etsii syytä toisesta ihmisestä, tilanteesta tai vaikka huonosta polkupyörästä?
Minulla on.

Hän puhuhuu aina kovalla äänellä. Usein joudun pyytämään, että puhuisi hiljempaa. Eilisen autoreissun päätteeksi hän sai riidan aikaiseksi, tosin tappeli vain yksin, syyhän oli niin typerä kuin millä folumilla musiikkia hän haluaa kuunnella.

Seuraavaksi hän suositteli minua korvalääkäriin kun en kestä ääntä. Sitten hänen rytmihäiriönsäkin oli jo minun syytäni kun olen niin vaikea ihminen. Ja seuraavaksi jo oli tarkoitus muuttaa erilleen kun kukaan ei olisi jaksanut katsoa näin kauan tälläista ihmistä.

Olenhan kyllä tottunut näihin syyttelyihin ja onhan hänellä sellainen tapa, ettei ikinä ole syy hänessä. Kuten lapset sanoo, anna mennä toisesta kosvasta sisään ja toisesta ulos.

Tässäpä tätä korvaasiaa. Mallukka :)

Uskon vakaasti että sulla on häikkää ystävyyssuhteissa, tai päässä.

Vierailija

vielä
mulla on yks sukulais "mummo" joka aina syyttää miestään... ovat jo yli 80 ... voi että on surullista vierailla heillä... ja hävettää sen "tätin"puolesta... enkä ollenkaa yhdy hänen ajatuksiin ... säälin sitä miestä, mutta en kehtaa puuttua hänen puheisiinsa...nolottaa....mies on oikein kiva, auttavainen mutta se tätilöinen ... voi ei!!!! tilanne on usein toisinpäin että mies terrorisoi... mutta kyllä ulkopuoliset näkee asia miten se on ja se joka haukkuu toista häpäisee itse itsensä... näin ainakin tässä tapauksessa...

minä

Vierailija

Narsistinen ihminen tekee näin ja sekin voi periytyä.mun äiti oli haka tässä,se oli taitava monessa mutta ei taatusti hyväksynyt eriävää mielipidettä.Jos sanoit hyvää jostain niin kyllä kaikki viat haki.Nyt aikuisena ymmärrän sen helvetin missä elettiin .Loppu aika kun muistelen aina suuret puhelin laskut ,oli jos mitä mittaria kun hän ei puhu joku muu.Likaisuus oli vammaisen joka kävi kotona2 välein,.kaikessa mukana ja kyllä siinä meillä omaisilla silmät leves ,ne vekselit ym.vanhin veli on myös niin katellinen ja löytää kaikista viat paitsi omat lapset ja ite .On mukana poliitikassa mukamas,minä sain kauan tapella että se ei laita joka atressin nimeäni kyllä tuli sota hän on vanhin minä nuorin nyt 63v.Tarjoaa juhlissa .
, vaikka monta vekseliä akka kaikki tuhlas.no otti eron akalle menee hyvin kas kummaa.he ovt mestareita herrojen edessä,eikä mitään nyt mun vanhin tytär ,nyt uskallan tapella vaikka hyödytöntä ,lapset kertoi että kun se äiti sano että toi tilit kotiin koskaan ollut töissä yhteiskunnan varoilla elää.mutta kaikki ukot tehnyt sille velat kaikki sitä tätä.lueppa narsistinen ihminen täsmääkö .

Vierailija

Ainoastaan luonnehäiriöinen terrorisoi ja alistaa kanssaihmisiään ja samalla saa nostettua omaa itsetuntoaan. Sellaisen ihmisen kohdatessaan kannattaisia miettiä halluaako elää alistetussa suhteessa vai lähteä etsimään "normaalia" ihmistä. Iän myötä kuulemma menee aina pahemmaksi sellaisen kanssa eläminen.

Vierailija

nin

meitä on niin monenlaisia... ainakin minä sain selevän kaikista tämän palstan kirjotuksista ja ihan asiallisia olivat ... milestäni.. siis melkein kaikki...se minua on aina surettanut että jo lapsena me saadaan niin erilaiset lähtökohdat... joku saa kokea vanhempien rakkautta ja välittämistä... saa/joutuu tekemään työtä ja oppii näin että elämässä on vaan tehtävä työtä elääkseen... nykyisin kun on niitä curlin-vanhempia jotka siis aina silottaa vaikeudet lastensa edellä... ja lapten ei tarvitse koskaan lapsuudessa vaivaa mistään nähdä... ja tulos on sitten se mistä lehdet ja opettajat kirjottaa... terroristiprinssit ja -prinsessat.... joilta siis puuttuu rajat, empatiakyky ja halu tehdä mitään...

niin ja toisilla on vanhemmat jotka huutaa, riitelee ja käyttää alkoholia... voi miten paljon pelkoa voi pieni ihminen joutua kodissaan kokemaa!!!!!

niminmerkillä kokenut oon... minä

Vierailija

Oletko syönyt siitä puusta, josta minä kielsin sinua syömästä?"
12 Mies vastasi: "Nainen, jonka sinä annoit minulle kumppaniksi,
antoi minulle sen puun hedelmän, ja minä söin."
13 Silloin Herra Jumala sanoi naiselle: "Mitä oletkaan tehnyt!" Nainen vastasi: "Käärme minut petti, ja minä söin."
http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Moos.3.html

Siitähän se lähti:Aatami syytti Jumalaa ja Eevaa mokastaan
ja Eeva vieritti syyn Käärmeen niskoille :)

Me Adamin ja Even lapset sitten perimme heiltä taipumuksen syyttää aina toisia?

Vierailija

Tutulta kuulostaa, että puolisoni olisi narsisti. Sitä olen itsekin miettinyt, mutta eipä hänelle uskalla sitä sanoa. Tuskin edes tietää mitä se tarkoittaa.
Kyllä, kyllä tossun alle olen ollut, ehkä. Mutta kun puoliani rupesin pitämään, niin hankalahan silloin minusta tuli. Ja usein saan kuulla juuri sen ettei kukaan olis jaksanut näin kauan katsella.
Vaikka, kyllä se taitaa olla toisin päin. Kyllä sitä on saanut kestää jos minkälaista vuodatusta ja erolla uhkailua molemmilta.
Monia kommentteja on tullut, se on hyvä juttu. Kiva lukea, ettei kaikilla ole ollut niin auvoista liitoissaan tai perheissään. Joku on päätynyt eroon, minä se vaan kuuntelen ja väliin pimahtelen. Että tälläista elämää meillä.
Joku jopa epäili että on häikkää ystävyyssuhteissa tai päässä. Kertoisitko sinä miksi juuri minun päässäni ois häikkää.
Mallukka :)

Vierailija

Itsehän meidän pitää ongelmamme ratkaista tavalla tai toisella. Toisten syyttelyllä ei saada mitään rakentavaa aikaan. Parisuhdekin on aina kahden kauppa, kolmannen on vaikea rajoja kenenkään sietokyvylle asettaa, samassa tilanteessa toinen lähtee, toinen kärsii. Niin se vain on.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat