Vierailija

Oon siis 15-vuotias tyttö ja oon jo pidemmän aikaa miettiny et mulla olis ehkä adhd tai add. Osaako siis kukaan sanoa yhtään?
Eli jos vaikka istun niin mun on melkee aina pakko tehdä jotain esim. liikutella jalkaa tai jos on kynä nii sitä repiä tai jotai vastaavaa ja jos ollaan jossain esim. kavereiden kanssa nii oon ainoo joka haluu kokoajan kävellä tai liikkua jossain et en tykkää yhtää vaa istuu paikoillaa. Enkä siis oo sellane ylivilli tai sellane jolla ois kauheen kova ääni et esim. jos joku uus ihminen tulee puhumaa nii oon aika ujo ja kiltti.
Sit koulussa tunneilla yleensä vaa koitan puhua kavereille tai tuijotan esim. ikkunasta ulos. Ja koulussa oon oikeestaa hyvä vaan niissä aineissa missä tarvitaan luovuutta esim. kuvis.
En osaa pitää aikatauluista kiinni. Oon aina myöhässä kaikesta varsinki jos oon yksin menossa jonnekkin. Jos kaverin kanssa mennää jonnekkin nii aikataulut pysyy heti paljon parempana ku on jonku kanssa.
Sitten jos koulussa pitää lukea jotain kirjaa nii en yhtää pysty "ajatuksella" lukea sitä, varsinkaa jos kirja ei oo vähänkää kiinnostava. Jos luen kirjaa nii ajatukset vaan harhailee jossain ja lähes joka toinen lause pitää lukea pariin kertaa et ymmärtäisin sen ees jotenkin. Koulussa saatiin kirjat joissa oli joku 300 sivua ja oli kuukaus aikaa lukea se mut ite sain luettuu siitä 40 sivua kuukauden aikana.
Jätän ihan kaiken aina ns viimetippaan esim. kokeitten lukemisen, siivoomisen, läksyt. Välillä jää jopa kokonaan tekemättä.
Unohtelen asioita tosi helposti niin että muisti pätkii.
Mut en yleensä oo alakuloinen tai oon aina esim. kavereiden kanssa se iloisin ja energisin.
Oon sanonu tästä mun vanhemmille, mut ne on vaa aina sanonu "ei sulla mitää ole" ja naurahtaa. Ne ei ota yhtään tätä tosissaan, vaikka mietin tätä ihan kokoajan

Kommentit (1)

Vierailija

Voi sinua lapsikulta, noin uskallan sanoa!  Ikäsi siitä puhuu, että olet "pahimmassa" murrosiässä, muutut kaiken aikaa kohti aikuisuutta ja olet huolissasi muutoksista joita tapahtuu kehossasi ja ajatusmaailmassasi, kaikessa!

Kertomasi perusteella uskon että tarkkailet itseäsi liikaa, rekisteröit kaiken itsessäsi tapahtuvan.

Turhaudut helposti jos sinulla ei ole tekemistä, haluat toimintaa. Suuntaa voimasi ja keskity tekemiseen, sinusta on kehittymassä oikea taiteilijasielu!  Syö oikeaa ravintoa, aivot tarvitsevat oikeanlaista rasvaa. Liiku ulkona tarpeeksi.  Kuitenkin on tärkeää, että juttelet vanhempiesi kanssa noista mieltäsi painavista asioista. Tai vaikka jos sinulla on isovanhempia tai muita läheisiä, tai psykologin kanssa. Muista myös, että kukaan ei ole täydellinen. Jokaisessa ihmisessä on omia ominaispiirteitään joita ei ole kenelläkään toisella.  Persoonallisuutesi on kehittymässä kohti aikuisuutta se

saa se  sinua hämmennyksiin. Älä mieti liikaa! Vaan toimi niin ja niissä asioissa joista saat hyvää mieltä ja iloa! Onnellisia kevätpäiviä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat