Nuorison keskustelutyyli.

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Matkustin julkisilla kulkuneuvoilla ja lähietäisyydelle osui viisi nuorta, neljä tyttöä ja poika.
Kyllä se heidän jutustelu aika oudolta kuulosti. Se V - alkuinen sana tuli tämän tästä.
V sitä ja tätä. Yhden tytön puhelin soi, ilmeisesti äiti soitti. Vastaus oli: V....kos soittelet.

Itselläkin tuollaisia teini-ikäisiä lapsen lapsia. En tiedä heidän puhetyyliään. Onko samanlaista,
kun ikäistensä kanssa puhuvat. Papan kuullen puhe on painokelpoista.
Miten muitten kommentit nuorison puheista!?

Kommentit (3)

Vierailija

Niin, ikävältä ja v-mäiseltä(!) tuollainen kielenkäyttö tosiaankin kuulostaa. Omat poikani ovat nyt kolmekymppisiä ja kakskymppisiä. En meillä kotona suostunut ollenkaan kuuntelemaan tuontapaista jutustelua. Pidän sitä loukkaavana
kuulijaa kohtaan. Eivät nuoret ihmiset ehkä sillä tavoin sitä tarkoita, ovat jo noihin sanoihin niin tottuneetkin, etteivät
varmaan enää pidä niitä minään. - Olen sanonut omille lapsilleni, että heille on eduksi vaikkapa työelämässä ja
muuallakin, kun koettavat käyttää kaunista kieltä. En nyt mitään korukieltä tarkoita, vaan ihan normaalia kohteliasta
puhetapaa.

Vierailija

Äitini kertoi, että heidän piti teititellä omia vanhempiaan.....
Ja jos joku sattui kiroilemaan, niin ajettiin pois kotoa.

On tosiaankin tyyli rajusti ja nopeasti muuttunut, nykyaikaan tultaessa!!!!!
Ei minun enää sentään tarvinnut vanhempiani teititellä :))

Vierailija

Muistan tosiaan minäkin, miten isäni sanoi omalle äidilleen "Te", 1960-luvun alussa. Se kuulosti minun korvissani oudolta. Hyvin lämpimät välit oli heillä kahdella kuitenkin loppuun asti. Isäni kertoi, että hänen haavoituttuaan
rintamalla ensimmäinen ajatus oli: "Miltä äidistäkin mahtaa nyt tuntua, kun saa viestin minun kuolemastani?" - Onneksi
kaverit kuitenkin löysivät isän ja kuljettivat sotasairaalaan. "Kaveria ei jätetty."

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat