Sorsastus

Vierailija

Maanantaina pamahtaa joko olet valmis.

[IMG]http://i.imgur.com/us4jV.jpg[/IMG]

Kommentit (11)

Vierailija

Onko se kaunis lintu makunsa puolesta niin hyvä että sitä kannattaa pyydystää. En ole koskaan saanut sitä paistia maistaa.

Vierailija

Sorsa linnut ei ole niin hyvän makuisia kuin matsäkanalinnut, toki hyvä paisti niistäkin tulee.

Sorsapaisti
4 annosta

1–2 patavalmista sorsaa
1–2 dl lihalientä
1 sipuli
1 porkkana
1 tl suolaa
ripaus mustapippuria
Kastike
paistolientä
2 dl kermaa
2 tl mustaviinimarjahyytelöä
1. Ota sorsat huoneenlämpöön puolisen tuntia ennen valmistusta. Kuumenna voi paistinpannulla ja ruskista sorsat kauniin ruskeiksi. Mausta suolalla ja mustapippurilla. Nosta sorsat paistamisen jälkeen laakeaan valurautapataan ja kaada päälle lihaliemi.

2. Kuori sipuli ja leikkaa lohkoiksi. Kuori ja paloittele porkkana. Lisää sipulit ja porkkanat pataan. Kypsennä uunissa 120 asteessa 3–4 tuntia. Valele sorsia paistoliemellä muutaman kerran kypsennyksen aikana.

3. Siivilöi paistoliemi ja poista pinnalta enimmät rasvakertymät. Lisää paistoliemen joukkoon kerma ja mustaviinimarjahyytelö. Kiehauta. Irrota sorsista luut ja aseta lihat paistivadille. Tarjoa valkosipuliperunoiden tai uunissa hiljalleen paahdettujen kasvisten kanssa.

[IMG]http://i.imgur.com/LbUfv.jpg[/IMG]

Vierailija

Maanantaina pamahtaa joko olet valmis.

En,- mutta en mitenkään voi tuomita/ tuomitsekkaan harrastustasi juuri itsekkin vielä kymmenkunta vuotta sitten metsästykseen "syyllistyneenä". Nykyään haulikko ja kivääri vaihtunut kameraan,- mutta noitakin "sorsia" sain kerran kuusi samalla päivän reissulla,- olivat metsähanhia joiden saaliiksi saamisessani oli kyllä onnella ratkaiseva merkitys,- ei vain sillä, että olin nuoruudestani asti metsästänyt,- joka se metsästys oli silloin syrjäseudulla asuvana yksi niistä muutamasta ainoasta harrastuksesta.

Vierailija

Metsästäjän tyttärenä minäkin olen maistanut riistaa. Ei maistunut. Pienriistan pyytäjiä minä pidän murhanhimoisina tappajina. Mieluummin tähdätään kameralla kuin pyssyllä.

Vierailija

Lainaus:

Metsästäjän tyttärenä minäkin olen maistanut riistaa. Ei maistunut. Pienriistan pyytäjiä minä pidän murhanhimoisina tappajina. Mieluummin tähdätään kameralla kuin pyssyllä.

Syötkö valokuvasi?

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Syötkö valokuvasi?

Miten voit kysyä noin hassuja? Ruoan takia ei kenenkään tarvitse metsästää. Kaupoissa on nykyään monipuoliset valikoimat ruokaa. Ei sen takia tarvitse tappaa lintuja ja jäniksiä. Kyllä se on joillakin se tappamisen nautinto niin suuri.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat