Sivut

Kommentit (74)

Vierailija

Telkkaria tulee katsottua liikaa,en nyt selittele miksi mutta aina se on auki vaikka vaan taustalla. Ja siellä ketuttaa juontajat, sama juontaja monessa ohjelmassa ilman meikkiä ja sitte laitettuna. Luulisi että sitä vaihtelua saisi eri juontajilla ei aina sillä samalla. Ja sitten kaiken huippu on kun uutistenlukijat ovat taas hupiohjelman juontajina, menee uskottavuus kun uutiset on vakava ohjelma jossa aiheet tosielämästä. Nämäkin voisivat pysyä työssään niinkuin aikoinaan esim Arvi Lind. Ei hänkään seikkaillut muissa ohjelmissa juontajana. Mikäänkö ei saisi muuttua,no tietysti saa mutta tuntuu vaan köyhältä kun juontaja on aina sama,ohjelma kuin ohjelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Artoivoovioituukko Ansu,  miten Sipilän käy? 

Onko Ansua näkynyt. Tuleeko äänestämään sukulaispoikaa?

Vierailija

Sapettaa postitukset,ja tällä kertaa ei mene postin piikkiin. Miksi OP:n vakuutukset tulee eri kirjeissä? Olen ottanut liikenne ja kaskovakuutuksen(tai mikä sen nimi nyt olikaan) yhtä aikaa,olettaisin että laskukirje molemmista saapuu yhdessä.Ei saavu jopa viimeksi tulleessa isossa kirjeessä(siis kooltaan iso) oli vain vakuutustiedot,   tämä siis kaskovakuutus, lasku puuttui eli tulee vielä kolmas iso kirje jossa se varsinainen lasku. Liikennevakuutus laskussa sentään oli myös lasku mukana. En ymmärrä tätä nämä kaikki mahtuisivat yhteen kirjeeseen, ja sitä paperimäärää voisi muutenkin pienentää ja tiivistää.Tehdäänkö tämä kiusa vain siksi että luopuisin paperilaskuista. Olen kuitenkin halunnut nämä paperiversiot. ja aivan jälkeenjäänyt taidan olla, mutta jossain vaiheessa me kaikki tipahdamme oravanpyörästä,ellemme satu kuolemaan ennen sitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sapettaa postitukset,ja tällä kertaa ei mene postin piikkiin. Miksi OP:n vakuutukset tulee eri kirjeissä? Olen ottanut liikenne ja kaskovakuutuksen(tai mikä sen nimi nyt olikaan) yhtä aikaa,olettaisin että laskukirje molemmista saapuu yhdessä.Ei saavu jopa viimeksi tulleessa isossa kirjeessä(siis kooltaan iso) oli vain vakuutustiedot,   tämä siis kaskovakuutus, lasku puuttui eli tulee vielä kolmas iso kirje jossa se varsinainen lasku. Liikennevakuutus laskussa sentään oli myös lasku mukana. En ymmärrä tätä nämä kaikki mahtuisivat yhteen kirjeeseen, ja sitä paperimäärää voisi muutenkin pienentää ja tiivistää.Tehdäänkö tämä kiusa vain siksi että luopuisin paperilaskuista. Olen kuitenkin halunnut nämä paperiversiot. ja aivan jälkeenjäänyt taidan olla, mutta jossain vaiheessa me kaikki tipahdamme oravanpyörästä,ellemme satu kuolemaan ennen sitä.

Miksi ihmeessä et tilaa laskujasi e-laskuina suoraan verkkopankkiisi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et tilaa laskujasi e-laskuina suoraan verkkopankkiisi

Minäpä kerron.Tämä autovakuutuslasku on suoramaksu mutta tiedot siitä tulee minulle paperiversiona.Ja haluan syynätä laskun mitä se ennen ja jälkeen erilaisten  bonusten maksaa.Mitä eroa on e-laskussa?En ole halunnut vaihtaa tätä muuhun laskumuotoon kun mietityttää autonkin pito,jatkuuko enää kuinka kauan. Muut laskut,osan hoidan itse netissä maksaen, osa suoramaksuina kuten esim. kännykkälasku jonka tiedot tulee vain nettiin ja se riittää hyvin.

Se varsinainen ketutuksen aihe oli tämä paperi ja kirjemäärä, mikseivät voisi tulla yhdessä.Ja mieluiten nämä lappuset liitettynä yhteen, ja tiivistäen.

Vierailija

Nyt ketuttaa kyttääjät.Ja juu nyt ei ole kyse kerrostalokyttääjistä,vaan nettikyttääjistä. En avaudu enempää mutta terve avoin  uteliaisuus on mielestäni jopa suotavaa mutta täällä netissä voidaan olla uteliaita aika kieroilla tavoilla,ällöttää suorastaan. Älä ole aktiivinen missään niin säästyt näiltä uteliailta kyttäreiltä, mutta jokin elämisen osa vaatii nettikäyttöä, ja ehkä tulevaisuudessa vielä suurempi osa.

Toinen sapetuksen aihe liittyy taas ruokaan.Käyn kaupassa kerran viikossa ja tuotteet pitäisi saada tuoreina. No näitä ei aina saa ja se harmittaa.Banaanit on usein jo kaupassa liian kypsiä .Persiljapuntti on täynnään liian valmiiksi kasvatettua tuotetta.Salaatin kannat jo kaupoissa tummia,eli vanhoja että syö niitä sitten. Ja paljon muuta vielä lisäksi. Paneutukoon tämä hyllyttäjä ,tai kauppoihin ruuan hankkija hieman tarkemmin työhönsä.Mitä tilaa ja kuinka paljon,ja vanhentumaan alkavat jo ajoissa reiluun aleen.Varmaan useimmin kaupassa kävijät näitä ostaisivat. Olen ehkä pikkutarkka nipottaja mutta on sääli heittää pois vanhaa ruokaa,jonka on vasta kaupasta ostanut.

Vierailija

No mutta sentään. Banaaneja ei kasva Suomessa. Tulevat toiselta puolelta maailmaa. Ihan jo ilmastomuutoksen takia näitä ei kannata ostaa, ovat sitten liian kypsiä tai raakoja.

Nyt kun kesä on aluillaan niin persiljat ja salaatit voi kasvattaa ihan itse. Saa varmasti tuoretta. Eikä vaadi kuin hieman viitseliäisyyttä. Niitä voi kasvataa partsilla tai vaikka keittiön ikkunalaudalla.

Vierailija

Piti  istahtaa junan täydessä  ravintolavaunussa nuoren neitokaisen viereen. Minä join mukista mustaa kahvia, mutta neitokainen  lipitti varmaan jo kolmatta kaljaa ja hoki: voi kikkeli, voi kikkeli, voi kikkeli...

Erehdyin kukkahattutätinä kysymään, että miten nyt noin. En voinut arvata sitä humalaista, suorastaan känniläistä ääntä, jolla hän rääkäisi: "No voi vittu sitten."

Pelästytin itseni aivan toimintakyvyttömäksi, vaikka olisi ehkä pitänyt osata sanoa jotain enemmän, vai olidiko?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No mutta sentään. Banaaneja ei kasva Suomessa. Tulevat toiselta puolelta maailmaa. Ihan jo ilmastomuutoksen takia näitä ei kannata ostaa, ovat sitten liian kypsiä tai raakoja.

Nyt kun kesä on aluillaan niin persiljat ja salaatit voi kasvattaa ihan itse. Saa varmasti tuoretta. Eikä vaadi kuin hieman viitseliäisyyttä. Niitä voi kasvataa partsilla tai vaikka keittiön ikkunalaudalla.

Eihän ne banskut todellakaan kasva suomessa,mutta luultavasti kypsytetään kuitenkin loppuvaiheessa suomessa. Ja on aika paljon hedelmiä ym.joita kuskataan suomeen ilmateitse. Itse olen hieman ihmetellyt kun jopa perunoita kuskataan suomeen, uusia perunoita siis.Pyrin syömään sesonkiruokaa,ja paljolti suomessa tuotettua. Persiljaa ja salaattia yms. olen kasvattanut luultavasti kiintiöni täyteen,kasvattaisin toki vieläkin jos vain terveys kestäisi, on ollut nimittäin harrasteena vuosikymmeniä. Että se siitä viitseliäisyydestä.

Kun nyt ruuasta puhutaan niin tomaatti on tuote jota kai tuotetaan nykyisin suomessa koko vuoden,kauppaan se tulee hieman raakana mistä voisi purnata vielä vähän.Tosin tomaatti saisi minun puolestani olla vain sesonkiruokaa eikä koko talvea myynnissä.

Nyt ketuttaa pahasti  tv-mainos jossa kuiskaillaan,se kuullostaa niin karmealta että on pakko sulkea mainoksen ajaksi telkusta ääni pois.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Piti  istahtaa junan täydessä  ravintolavaunussa nuoren neitokaisen viereen. Minä join mukista mustaa kahvia, mutta neitokainen  lipitti varmaan jo kolmatta kaljaa ja hoki: voi kikkeli, voi kikkeli, voi kikkeli...

Erehdyin kukkahattutätinä kysymään, että miten nyt noin. En voinut arvata sitä humalaista, suorastaan känniläistä ääntä, jolla hän rääkäisi: "No voi vittu sitten."

Pelästytin itseni aivan toimintakyvyttömäksi, vaikka olisi ehkä pitänyt osata sanoa jotain enemmän, vai olidiko?

Hulluista ja humalaisista selviää parhaiten kun ei ole mitään huomaavinaankaan. Nykynaiset on kuin miehet ennen,se on sitä tasa-arvoa kait.

Vierailija

Kiire, oudon kiireisiä on ihmiset nykyisin. Mitään ei jaksa odottaa hetkeäkään. Kaupassa ei saa olla jonoa ollenkaan vaan heti pitäisi päästä kassalle. Ja siinä kassajonossa (kaksi ihmistä,onko se jono) tungetaan liki edellistä asiakasta. Eihän me sitä kassaa ohiteta yhtään nopeammin vaikka olisimme kiinni toisissamme kuin iilimadot. Ja ne helkutin kännykät ja tabletit ja mitä nyt onkaan, niitä jäädään tuijottamaan vaikka keskelle oviaukkoa. Koputa sitten siinä henkilöä käsivarteen että pääsisit ovesta ulos. Kadulla saa väistellä näitä kännykkään tuijottelijoita.  Kaikkinainen kohteliaisuus ja toisten ihmisten huomioon ottaminen on hävinnyt , minä ja minun elämäni mitäs muista.

Vierailija

Itseasiassa näyttää aika hölmöltä kun kuljetaan kännykkä kädessä pää kumarassa eikä nähdä vastaantulijoita. Sehän on kuin kompassin kanssa kulkisi kaupungilla.

Vierailija

No nyt on eläikeläisille luvattu lisää eläkettä viisikymppiä, tämä niille jotka saavat todella pientä eläkettä. Eiköhän näistä jo suuri osa, ainakin yksineläjät saa toimeentulotukea. Nyt kun tämä eläke suurenee, varmaan toimeentulotuki pienenee, että plus miinus nolla on tulos. Jos pieniin tuloihin halutaan vaikuttaa se pitäisi tulla verotuksen kautta, ja pieneläkeläisiä on ainakin kaikki joiden eläke on alle tuhatviisisataa.

Veronkorotukset tupakkaan ja viinaan on paikallaan. Ainakin tupakan osalta sen luulisi vaikuttavan nuorten tupakointiin, tai sen aloitukseen. Ne ketkä halajavat halpaa kaljaa kuskatkoon sen virosta.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat