Asumistuki

Vierailija

Jos yhtiövastike koostuu hoitovastikkeesta ja rahoitusvastikkeesta, ja on kokonaisuudessaan esim. 470 euroa kuussa, maksaako kela asumistukea koko summasta. Tietääkö joku?

Kommentit (10)

Vierailija

Omistusasunnoissa voi olla toinen systeemi, mutta vuokra-asunnossa maksu tulee neliöitten mukaan
ei vuokran, ja maksun suuruus riippuu tuloista ja omaisuudesta ja perheenjäsenten luvusta.

Vierailija

Mee kelansivu asumistuki ,siellä voit laskea ja neuvotaan hyvin .Minä laskin kun jouduin eläkkeelle ja oli melko fifti kun päätös tuli.

Vierailija

Koostuuko sun yhtiövastikkeesi sekähoito- että rahoitusvastikkeesta? Esim. putkiremontti voi tuplata yhtiövastikkeen.

Vierailija

Kyllä Kela katsoo tuloja. Minäkin, jäätyäni eläkkeelle ajattelin tulojeni pienennyttyä hakea asumistukea. En saanut senttiäkään. pieni eläkkeeni ylitti juuri ja juuri rajan.

Vierailija

Ei sieltä tavallinen eläkeläinen mitään saa, ylitä parilla eurolla normin, ja sen on siinä sitten. Tukea ei myönnetä rahoitusvastikkeesta, ainoastaan yhtiövastikkeesta. Lainoja ei sentään makseta kenellekään. Ja tämä rahoitusvastike on ns. taloyhtiön lainaosuus.

Vierailija

Lainaus:

Jos yhtiövastike koostuu hoitovastikkeesta ja rahoitusvastikkeesta, ja on kokonaisuudessaan esim. 470 euroa kuussa, maksaako kela asumistukea koko summasta. Tietääkö joku?

No ei maksa.

Vierailija

Minä saan asuntotukea kelalta 57 euroa/kk:ssa. Asun omistus asunnossa ja olen velkaa taloyhtiölle putkiremontista, joka nostaa vastikettani 288 euroon. Minulla on myös asuntolainaa vähän maksamatta.

Vierailija

Lainaus:

Kyllä vaan saa, aina kannattaa laskettaa. Itse sain 95 e/kk vaikka luulin etten saa mitään.

Minäkin laskin itse etten saa. Hain kuitenkin ja päätös oli kieltävä. Oli tulot muutaman euron liian isot.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat