Sivut

Kommentit (2544)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä helpottaa kun onneksi on pännitysketju jossa saa purnata. Hyvää Juhannusta !

Jees! Purnataan taas...yksinäistä Juhannusta tiedossa, eli purnausta myös!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Pitikin tulla naapurin miehen eilen valittamaan, että meidän  siperianhernepensasaita raapii hänen autoaan kun ajaa sen ohi. Että leikatkaa aitanne!  Kyseessä viiteen taloon vievä pihatie. Ja tämä yksi könsikäs katsoo asiakseen valittaa, ei muut. Muut ajaa kai sitten tien toista laitaa??  Eihän tässä vanhoilla muuta tekemistä juhannuksena olekaan kuin leikata pensasaitaa että naapurisopu säilyy. 

Vierailija

Kun olisi jossain iso kuoppa, sinne lapioitais kaikki valittajat. Pilaavat toistenkin elämän jatkuvalla narinalla, ottaisi sakset ja leikkaisi eikä valittaisi.

Vierailija

Koulunvessassa oli huuhtelulaite

ja nimenä sirosti "SIRO".

Alle tuli tussattu lomake:

Hyvästi paha naailma!

Sinne miäkin toivotan.

Joku keksi kirjoittaa eteen "ku"

ja riipustaa perään  "tta.

Niin siinä luki "kuSIROtta".

Saatet arvata,

ketä sillä tarkoitan.

H. E.

Minua varmaan, olen kai tähtäimessäsi, vaikka en nimeäni laita. kun ei se muille kuulu. Muistan sen  Kupittaan yhteiskoulusta 1962???

Se juttu on kyllä poikien vessasta.

Vierailija

Kerroin toissapäivänä naapurin miehestä joka valitti pensasaidastamme. Hän on tunnetusti oikea niuho piha-alueiden suhteen. Itsellään on talon ympäri kuusiaita ja leikkaa sen tasapääksi kaksi kertaa vuodessa. Lisäksi hänellä on pieni peltotilkku. Niin senkin ajaa ruohonleikkurilla joka toinen päivä! Antaisi nyt edes peltonsa kasvaa luonnontilassa niin olisi perhosille ja muilla hyönteisillä paikka lennellä.

Vierailija

Pännii kun jaksaminen vaihtelee. Mieli tekisi tehdä montakin puuhaa mutta ei vaan jaksa. Toisina päivinä jaksaa paremmin ja silloin on hyvä tunne. Tänään on jaksamaton päivä, jalat on painavat, nivelet kipeät, voisin maata vaan mutta mieli ei halua maata joten köpsyttelen jotain mitä jaksan. Tämmöistä marinaa on ihana kun saa jonnekin vuodattaa:)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kerroin toissapäivänä naapurin miehestä joka valitti pensasaidastamme. Hän on tunnetusti oikea niuho piha-alueiden suhteen. Itsellään on talon ympäri kuusiaita ja leikkaa sen tasapääksi kaksi kertaa vuodessa. Lisäksi hänellä on pieni peltotilkku. Niin senkin ajaa ruohonleikkurilla joka toinen päivä! Antaisi nyt edes peltonsa kasvaa luonnontilassa niin olisi perhosille ja muilla hyönteisillä paikka lennellä.

Toivotat hänelle punkkipeltoa ja hyttysviljelmmää. Katso asiaa siltä kannalta ja ajattele positiivisesti!

Ja voithan itsekin kokeilla aidan siistimistä. Vaikkapa ylihuomenna.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Toivotat hänelle punkkipeltoa ja hyttysviljelmmää. Katso asiaa siltä kannalta ja ajattele positiivisesti!

Ja voithan itsekin kokeilla aidan siistimistä. Vaikkapa ylihuomenna.

Tuolla olis pari muuta ketjua joissa olis aihetta ajatella positiivisemmin.
Tämä ketju on just siitä hyvä kun tässä ei tarvitse olla enempää kuin on ja saa valittaa👍

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pännii kun jaksaminen vaihtelee. Mieli tekisi tehdä montakin puuhaa mutta ei vaan jaksa. Toisina päivinä jaksaa paremmin ja silloin on hyvä tunne. Tänään on jaksamaton päivä, jalat on painavat, nivelet kipeät, voisin maata vaan mutta mieli ei halua maata joten köpsyttelen jotain mitä jaksan. Tämmöistä marinaa on ihana kun saa jonnekin vuodattaa:)

Ikää kun tulee niin valitettavasti on hyväksyttävä tosiasia ettei jaksa yhtä paljon kuin nuorempana. Otan joka päivä iltapäivällä torkut. Semmoista ylellisyyttä ei ollut ruuhkavuosina. Teen sen mitä jaksan ja muu saa jäädä. Ikääntymisessä on hyvät ja huonot puolensa.

Vierailija

Minua on alkanut pännimään osittain huvittavakin asia. Iän myötä takapuolen rasva on pienentynyt ja kun istuu kovalla puutuolilla niin peffaan sattuu. Ei voi istua niillä kauaa. Keinutuoliin olen joutunut laittamaan pehmeän tyynyn takamuksen alle.  Pitkät housut lepattavat tyhjyyttä takapuolelta. Sama homma miehelläni ja hänellä sentään oli nuorempana mielestäni maailman kaunein takamus. Silti en hyväksy näitä jossain päin maailmaa muodissa olevia rasvansiirtoja peffaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kel onni on se onnen kätkeköön.

Samaa mieltä. Ärsyttäviä nämä kamalan onnelliset. Kehuskelevat yhtenään kuinka hyvin menee . Suu suppuun ja onni piiloon. Kaikilla ei mene hyvin ja menee vielä huonommin kun alkaa vertaamaan onnellisiin. 

Vierailija

Tiedä häntä suomalaisten onnellisuudesta. Minulla on jonkinlainen muistikuva, että Suomi heiluu kärkisijoilla itsemurhatilastoissa. Mitenkä se sopii yhteen suomalaisten onnen tunteen kanssa?

Minua pännivät kaiken maailman gallupit ja tilastot koska ne eivät vastaa todellisuutta. Tehdään kysymyksiä pienelle joukolle ihmisiä , jotain tuhat ja silleen ja sitten tehdään johtopäätöksiä, jotka eivät pidä paikkaansa!

Vierailija

Pännii tämä et-netin keskustelupalsta. Tuntuu että täällä ei saa mitään kunnollista keskustelua aikaan. Vaikka laittaa mitä hyvänsä asiallista viestiä niin heti sinne tuikkaa joku sekaan hemputin molopääviestejä. Niin kuin tämä Yksin -ensam aloitti ihan asiallisen ketjun. Heti piti mennä jonkun sinne sekoilemaan. Itse laitoin eilen viestiä "ostoskärry ei ole vain mummoille" ketjuun. Joku kyseli kantajan perään. Älykästä vai typerää. Päätelköön molottaja itse. Minua ei ainakaan naurata. 

Vierailija

Pännii! Vuokra on aivan tuhoton. Lisäksi kuulin, että taas on korotus tulossa. Nyt maksan 870 e/kk (kaksio, Hki). Ei siis tukia, koska eläke ruhtinaalliset 29 euroa liian korkea. :o :(

Jos ehdotatte muuttoa muualle, valitan, ei tule kyseeseen, vaikka sitäkin olen miettinyt.  Ei autoa, ei ajokorttia, liikuntaeste, sairauksien hoito täällä ja vielä lapset asuvat tällä seudulla - vaikea ja lähes mahdoton olisi muuttaa esim. Itä-Suomeen (jossa tuttavani asustaa edullisesti) jonnekin pienelle paikkakunnalle. Muuttokin ja siihen liittyvät kustannukset olisivat todella iso menoerä. Mitäs hitsiä tässä tekisi?!

Vierailija

klo 12.36/11.7.19.  Otan osaa. Maksamasi vuokra on pöyristyttävä. Nähtävästi yksityiseltä vuokrattu? Monella työssäkäyvälläkään ei enää ole varaa asua Helsingissä.

Nyt kun HSL teki typerän vyöhykeuudistuksen voipi/saa/on pakotettu ostamaan AB-lippu, joka kattaa alueita Espoosta ja Vantaalta (esim Myyrmäki). Yksi vaihtoehto olisi muuttaa esim Vantaalle AB:n lipun kattamille alueille tai Espooseen. Vuokrat ovat halvempia ja metrolla tai junalla pääsee nopeasti Hesaan. AB:n aikalippu 30 vrk maksaa 59:70 euroa. 

Muuttaminen on tietty raskasta, kaiken pakkaaminen ja eläkeläiselle suuri menoerä. Itse muutin viisi vuotta sitten ja käytin sellaista firmaa kuin Opiskelijamuutot. Löytyy netistä hakusanalla opiskelijamuutot .Ei tarvitse olla opiskelija käyttäessään tätä edullista firmaa. Tarkistin ja nykyisin muuttavat kaksioita alkaen 390 euroa mutta heiltä voi pyytää tarjousta. Tämä on kyllä edullisin muuttofirma mitä Suomesta löytyy ja "pojat" hoitivat muuton mallikkaasti.

Niin valitettavaa kuin se onkin niin mielestäni et voi tehdä muuta kuin muuttaa halvemmalle alueelle jos haluat päästä eroon 870 euron vuokrasta. 

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat