Sivut

Kommentit (2544)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
klo 12.36/11.7.19.  Otan osaa. Maksamasi vuokra on pöyristyttävä. Nähtävästi yksityiseltä vuokrattu? Monella työssäkäyvälläkään ei enää ole varaa asua Helsingissä.

Nyt kun HSL teki typerän vyöhykeuudistuksen voipi/saa/on pakotettu ostamaan AB-lippu, joka kattaa alueita Espoosta ja Vantaalta (esim Myyrmäki). Yksi vaihtoehto olisi muuttaa esim Vantaalle AB:n lipun kattamille alueille tai Espooseen. Vuokrat ovat halvempia ja metrolla tai junalla pääsee nopeasti Hesaan. AB:n aikalippu 30 vrk maksaa 59:70 euroa. 

Muuttaminen on tietty raskasta, kaiken pakkaaminen ja eläkeläiselle suuri menoerä. Itse muutin viisi vuotta sitten ja käytin sellaista firmaa kuin Opiskelijamuutot. Löytyy netistä hakusanalla opiskelijamuutot .Ei tarvitse olla opiskelija käyttäessään tätä edullista firmaa. Tarkistin ja nykyisin muuttavat kaksioita alkaen 390 euroa mutta heiltä voi pyytää tarjousta. Tämä on kyllä edullisin muuttofirma mitä Suomesta löytyy ja "pojat" hoitivat muuton mallikkaasti.

Niin valitettavaa kuin se onkin niin mielestäni et voi tehdä muuta kuin muuttaa halvemmalle alueelle jos haluat päästä eroon 870 euron vuokrasta. 

Kiitos vinkistäsi. Pitänee muuttaa halvemmaalle seudulle, jos haluan halvemman vuokran. Erotuksella voisin hankkia vaikka oman auton.

Vierailija

Pännii kun en löydä enää napakoita farkkuja mistään!!! Olen etsinyt monta kuukautta. Eilen kävin taas yhdessä vaateliikkeessä ja myyjä sanoi, että lähes kaikissa farkuissa on vyötärössä joustava kuminauha. Se on minulle suuri ongelma koska farkut tippuu alaspäin kävellessä! Lantioni on kapea. Housut ei pysy ylhäällä. Ehkä löytyy sopivia jos maksaa farkusta sata euroa mutta minulla ei ole semmoisiin varaa köyhänä eläkeläisenä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pännii kun en löydä enää napakoita farkkuja mistään!!! Olen etsinyt monta kuukautta. Eilen kävin taas yhdessä vaateliikkeessä ja myyjä sanoi, että lähes kaikissa farkuissa on vyötärössä joustava kuminauha. Se on minulle suuri ongelma koska farkut tippuu alaspäin kävellessä! Lantioni on kapea. Housut ei pysy ylhäällä. Ehkä löytyy sopivia jos maksaa farkusta sata euroa mutta minulla ei ole semmoisiin varaa köyhänä eläkeläisenä. 

Käytä vyötä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Käytä vyötä.

Niin. Odotinkin tämmöisiä vastauksia, että käytä vyötä tai henkseleitä. Henkselit olivat muotia yhteen aikaan. Vasemmistoliiton Sylvia Modig pukeutui niihin ihan eduskunnassa! Tippui tänä vuonna eduskunnasta ehkä juuri henkseleiden takia?

Koska näistä kahdesta vaihtoehdosta jouduin valitsemaan niin päädyin vyöhön. Ostin eilen prismasta semmoisen joustovyön . Nyt pysyy farkut ylhäällä mutta eihän tuo vyö poista sitä, että farkut eivät ole napakat. Uudet farkut maksoi 60 euroa ja vyö 14:95, yhteensä siis 74:95 euroa. Toivottavasti osoittautuvat hintansa väärtiksi ja kestävät ainakin viisi vuotta. Edellisiä farkkuja olen käyttänyt kahdeksan vuotta ja ovat hajoamispisteessä. 

Pännii ylimääräinen rahanmeno. Jos uusissa farkuissa olisi ollut normaali vyötärönauha en olisi joutunut ostamaan vyötä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Käytä vyötä.

käytä henkseleitä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
klo 12.36/11.7.19.  Otan osaa. Maksamasi vuokra on pöyristyttävä. Nähtävästi yksityiseltä vuokrattu? Monella työssäkäyvälläkään ei enää ole varaa asua Helsingissä.

Nyt kun HSL teki typerän vyöhykeuudistuksen voipi/saa/on pakotettu ostamaan AB-lippu, joka kattaa alueita Espoosta ja Vantaalta (esim Myyrmäki). Yksi vaihtoehto olisi muuttaa esim Vantaalle AB:n lipun kattamille alueille tai Espooseen. Vuokrat ovat halvempia ja metrolla tai junalla pääsee nopeasti Hesaan. AB:n aikalippu 30 vrk maksaa 59:70 euroa. 

Muuttaminen on tietty raskasta, kaiken pakkaaminen ja eläkeläiselle suuri menoerä. Itse muutin viisi vuotta sitten ja käytin sellaista firmaa kuin Opiskelijamuutot. Löytyy netistä hakusanalla opiskelijamuutot .Ei tarvitse olla opiskelija käyttäessään tätä edullista firmaa. Tarkistin ja nykyisin muuttavat kaksioita alkaen 390 euroa mutta heiltä voi pyytää tarjousta. Tämä on kyllä edullisin muuttofirma mitä Suomesta löytyy ja "pojat" hoitivat muuton mallikkaasti.

Niin valitettavaa kuin se onkin niin mielestäni et voi tehdä muuta kuin muuttaa halvemmalle alueelle jos haluat päästä eroon 870 euron vuokrasta. 

Kiitos vinkistäsi. Pitänee muuttaa halvemmaalle seudulle, jos haluan halvemman vuokran. Erotuksella voisin hankkia vaikka oman auton.

Tyttäreni asui Helsingin Kalliossa 21 neliöm yksiössä ja nääntyi 850 euron vuokraan ja putkiremontin meteliin. Kun oli työsuhde  (2499 € kuussa) ja 8000 € omaa rahaa, pankki lainasi 85000 €  omakotitalokiinteistöön Siuntion aseman vierestä. Ympäristö on kuvankaunis ja palvelut lähellä. Töihin pääsee seutulipulla.Asumiskulut matkakuluineen ovat n. 750 ja laina lyhenee omaksi pääomaksi. Omakotitalossa ei työt lopu eikä ole vapaa-ajan ongelmaa. Poikakaberi harkitsee muuttamista kimppaan jakamaan kuluja. Eihän tämmöinen kaikille sovi. Siellä hän on asunut yli vuoden rahapulaa valittamatta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kauniit ja rohkeat voittaa aina. Muita vaan riistetään.

Minulla kilahtaa aina kun näen tämän kaltaisia yleistäviä heittoja ilman perusteluja. Voittavat aina? Mitä voittavat? Ketä muita riistetään ja miten? Keitä ovat nämä kauniit ja rohkeat? Mihin tilastoihin tai tietoon kommentti perustuu? 

Vierailija

Me suomalaiset ollaan sellaisia, kaikki nauttivat talkoohengestä ja osallistuvat yhteen hiileen puhaltamiseen. Ollaan sodittu usänmaallisessa huumassa kaveria jättämättä. Ei kauaakaan, kun kaikki kuuluivat kirkkoon ja oli vain radion yleisohjelma. Sitten tuli Kekkonen, koko kansan presidentti. Pettuleivän jälkeen koko kansa on pistänyt ruista hihaan ja pelannut pesäpalloa. Kalevalasta virsi kaunis.

Kilahtele ihan rauhassa. Yksimielisesti ME SUOMALAISET hyväksymme sellaisetkin kylähullut.

Vierailija

Väittääkö joku, ettei Jorma Etto ollut oikeassa:

Suomalainen on sellainen joka vastaa kun ei kysytä,

kysyy kun ei vastata, ei vastaa kun kysytään,

sellainen joka eksyy tieltä, huutaa rannalla,

ja vastarannalla huutaa toinen samanlainen:

metsä raikuu, kaikuu, hongat humajavat.

Tuolta tulee suomalainen ja ähkyy, on tässä ja ähkyy,

tuonne menee ja ähkyy, on kuin löylyssä ja ähkyy,

kun toinen heittää kiukaalle vettä.

Sellaisella suomalaisella on aina kaveri,

koskaan se ei ole yksin ja se kaveri on suomalainen.

Eikä suomalaista erota suomalaisesta mikään,

ei mikään paitsi kuolema ja poliisi.

Vierailija

Salliikohan toi kilahtaja, että sanotaan: Me suomalaiset tai meillä töissä?

"Meillähän" om miin monenlaisia maahanmuuttajia, joita ei passaa yleistää, että joka iikka on käsiteltävä erikseen. Mutta meidän talossa kaikki on samaa mieltä, ette porraskäytävään pissata. Sama yksimielistts on B-portaassakin. Isännöitsijäkin sanoi yhtiökokouksessa, että jos joku kusee, koira vaan irti ja munille. Ette usko, mutta alakerran kampaaja odottaa usein iltaisin, että joku tulisi ja se päästäisi rotweilerin irti. Huh herranen aika.

Vierailija

Pännii. Kuulin, että entinen kansanedustaja Susanna Koski nostaa sopeutumiseläkettä. Henkilö, jolta ei löytynyt sympatiaa työttömiä kohtaan. Sanoi, että kyllä Suomen metsistä löytyy vaikka kuinka paljon tekemätöntä työtä. Miksi hän ei nyt sitten mene niihin metsiin tekemään sitä työtä. Sen sijaa elää suomalaisten verorahoilla. Hoh hoijakkaa tätä eriarvoisuutta! Eikun kaikki eduskunnasta tippuneet ilmoittautumaan työkkäriin työnhakijoiksi, tekemään suunnitelmaa ja osallistumaan aktivointiin. 

Vierailija

Aktiivimallin perustaja entinen työministeri  Jari Lindström, siniset, tippui myös eduskunnasta. Ilmoittautui suureleisesti TE-toimistoon työnhakijaksi. Koulutukseltaan on laborantti. Saa sopeutumisrahaa monta tuhatta euroa kuukaudessa kahden vuoden ajan. Niin että ei paljon kirpaise vaikka omatekemä aktiivimalli ei hänen kohdallaan toteutuisi.  Toivottavasti löytää laborantin töitä pikapikaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aktiivimallin perustaja entinen työministeri  Jari Lindström, siniset, tippui myös eduskunnasta. Ilmoittautui suureleisesti TE-toimistoon työnhakijaksi. Koulutukseltaan on laborantti. Saa sopeutumisrahaa monta tuhatta euroa kuukaudessa kahden vuoden ajan. Niin että ei paljon kirpaise vaikka omatekemä aktiivimalli ei hänen kohdallaan toteutuisi.  Toivottavasti löytää laborantin töitä pikapikaa.

Mun mielestä ministerilläkin on oikeus ansiosidnnaiseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ministerilläkin on oikeus ansiosidnnaiseen.

HÖH.  Ansiosidonnaista ei saa niin kauan kuin saa sopeutumisrahaa monta tuhatta euroa kuukaudessa.  Voipi olla työnhakijana mutta rahaa ei tipu mistään kassasta. Pikkusysteri sai loparit ja irtisanomispaketin tuhansia euroja, kassa jaksotti ylimääräisen tulon niin ettei systeri saanut mitään ansiosidonnaista puoleentoista vuoteen vaikka ilmoittautui työnhakijaksi heti ekana työttömyyspäivänä. 

raivon kourissa

Mitä ovat nämä hemputin pirulaiset, jotka syövät yöllä minut paukamille? Ei kuulu hyttysen ininää enkä näe niitä mutta yöllä herään mielettömään kutinaan ja käsivarsissa tai reisissä on punaisia paukamia. Taas viime yönä klo 2 heräsin kun tunsin, että "lihaani" oli syöty. Ruiskutin makkarin Raidilla, istuin olkkarissa tunnin, tuuletin makkaria sen jälkeen yli puoli tuntia. Kello oli jotain 4 ennen kuin pääsin jatkamaan unia. Pänniminen ei riitä. RAIVOSTUTTI.

Vierailija

raivon kourissa kirjoitti:
Mitä ovat nämä hemputin pirulaiset, jotka syövät yöllä minut paukamille? Ei kuulu hyttysen ininää enkä näe niitä mutta yöllä herään mielettömään kutinaan ja käsivarsissa tai reisissä on punaisia paukamia. Taas viime yönä klo 2 heräsin kun tunsin, että "lihaani" oli syöty. Ruiskutin makkarin Raidilla, istuin olkkarissa tunnin, tuuletin makkaria sen jälkeen yli puoli tuntia. Kello oli jotain 4 ennen kuin pääsin jatkamaan unia. Pänniminen ei riitä. RAIVOSTUTTI.

Onko talossa luteita? Ne ovat öisiä verenimijöitä. Luteet ovat kuulemma yleistyneet taas. Ota suurennuslasi ja tutki vuodevaatteesi ja sängyn rakenteet.

Vierailija

Luteet, lutikat jotka imee ihmisten verta ei kuole jos ruiskuttaa raidia. Tarvii tuholaistorjujaa.

Mutta jos nämä pirulaiset kuolee raidiin niin ovatko polttiaisia? Ne on niin pikkuisia , 1 mm, että huonosilmäinen vanhus ei näe niitä. Tulee asuntoon vaikka on ikkunassa hyttysverkko. Mahtuu verkon raosta sisään.

Minun ongelma on joka kesä polttiaiset. OLen laittanu sängyn viereen ison tuulettimen Siitä tulee kova ilmavirta jossa polttiaiset ei pysty lentämään niin säästyn puremilta. Haittapuoli on tuulettimen melu ja veto. Nukun korvatulpat korvissa. Vedon takia nenä vuotaa joka aamu. Pieni paha kuitennii kun ei ole puremia.

Vierailija

Mieli tekee lipitella viileänä pirskahtelevaa Prosecoa. Mutta montako promillea tarvitaan, että purevat ja pirtelevät itikat tokenevat veren myrkyttäminä? Taitaa pänniä vaan, kun raha menee haaskuun.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat