Sivut

Kommentit (2358)

Vierailija

Onkohan tullut joku väärinkäsitys koska mielestäni noissa viimeisissä viesteissä ei ole ketään ivattu eikä nimitelty, on vain esitetty oma mielipide. En ole aikaisemmin paljon lueskellut pännityksiä.

Vierailija

Huono päivän aloitus. Sanomalehti ei kolahtanut aamulla postilaatikosta. Jouduin juomaan aamukahvin ilman sitä! Hammaslääkärille oli varattuna aika klo 9.00. Oli tunnin (!) myöhässä. Pääsin pakeille vasta klo 10. Ai, että otti päähän vaikka en sanonut mitään. Kotiin tullessa ostin torilta puolukoita ja ajattelin tehdä naminami ruokaa, puolukkapuuroa. Mitä vielä, siitä tuli puolukkaVELLIÄ. Tuntuu, että kaikki menee pieleen tänään....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Edellä mainittu hammaslääkäri. Me 40 ja 50 luvuilla syntyneet huonohampaiset. Julkiseen hoitoon kun menet niin nekin vähät hampaat revitään irti jos on lohkeamaa tai suurta rempan tarvetta. Yksityisellä puolella yritetään viedä vanhojen rahat myymällä turhia keraamisia kruunuja hintaan 650 euroa kappale niihin jäljellä oleviin hampaisiin. Sanonko mitä mielessä!!!!

hesalainen

Mua pännii Kalasataman uusi sote-keskus. Yritin varata käyntiajan omalääkärille labrakokeiden jälkeen. Takaisinsoittoa ootin päivän = edellinen päivä + yö + seuraava aamu. Asiakaspalvelija sanoi että käyntiaikoja ei anneta jos ei oo oireita. Niin että tässä on tarjolla vaan lääkärin puhelinsoittoaikoja. Otin sen kun muuta en saanut. Omalääkäri sano aiemmin että pitää tulla käymään kerran vuodessa. Asiakaspalvelija ei korvaa loutkauttanu. Mulla korkea verenpaine, kohonnu verensokeri ja kolestroli. Omakantaan kirjasi, että halusin puhelinajan. Ei pidä paikkaansa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellä mainittu hammaslääkäri. Me 40 ja 50 luvuilla syntyneet huonohampaiset. Julkiseen hoitoon kun menet niin nekin vähät hampaat revitään irti jos on lohkeamaa tai suurta rempan tarvetta. Yksityisellä puolella yritetään viedä vanhojen rahat myymällä turhia keraamisia kruunuja hintaan 650 euroa kappale niihin jäljellä oleviin hampaisiin. Sanonko mitä mielessä!!!!

Miksi latelisit tyhmyyksiä ammattitaitoisen hammashoidon mollaamiseksi. Tutustu edes pinnallisesti huonon suuhygienian  ja hoitamattomien hampaiden terveysriskeihin.

Sivullisena totean että siksi juuri kun joku haluaa tarkastuttaa ja hoidattaa hampaitaan terveysriskien vuoksi, niin miksei aikoja muka löydy tai miksi hoitokeino on poistaa hampaita jos niitä voisi paikata?
Miksi ei kaikkia hoitovaihtoehtoja tutkita vai tutkitaanko joiltakin ja toisilta ei?
Ikääntyvien ja vanhusten kohdalla tuntuu olevan eroja vastaanotoissa ja hoidoissa verrattuna työikäisiin.
Yksityinen hammashoito on paitsi hoitoa myös rahastusta kaikella mikä ei olisi välttämätöntä terveyden kannalta, kuten esim.keraamiset kuoret hampaisiin ulkonäön vuoksi.

Vierailija

Olen aina päässyt julkiselle puolelle kerran vuodessa suuhygienistille ja kahden vuoden välein hampaiden tarkastukseen. Tähän saakka se on riittänyt, ei reikiä, hoidan hyvin hampaani. Päivystäjälle pääsee kuulemma nopeasti jos on vaikkapa särkyä. 

Vierailija

Kyse ei ole hoitamattomista hampaista vaan sitä että kun iänikuiset vanhat paikat lohkeavat niin että hammaskin vaurioituu niin julkisella tällaiset hampaat vedetään pois. Muuta vaihoehtoa ei esitetä. Sitten kirjoittavat kantaan, että potilas halusi vedettää hampaan pois.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole hoitamattomista hampaista vaan sitä että kun iänikuiset vanhat paikat lohkeavat niin että hammaskin vaurioituu niin julkisella tällaiset hampaat vedetään pois. Muuta vaihoehtoa ei esitetä. Sitten kirjoittavat kantaan, että potilas halusi vedettää hampaan pois.

Kauhistuttavaa ykeistystä julkisen terveydenhuollon mollaamiseksi. Jos olet teettänyt onnettomia remontteja hampaillesi, tuleeko meidän muiden maksaa sinulle kultahampaat. Hammaslääkärit eivät poista turhaan hampaita mm. purenta ongelmien synnyn vuoksi. Julkisen terveydenhuollon lääkärit tekevät ihan yhtä vakavaa työtä potilaan hyväksi, kuin yksityisetkin - halvemmalla vain. Mutta ainahan voit osallistua hoitopäätökseen  ja jättää vanhat romusi koskematta suuhusi.

Vierailija

Minua pännivät ihmiset, jotka eivät koe elämäänsä ja ruumistaan omakseen. Miksi? Siksi, että he maksattavat omat pettymyksensä toisilla vaatimalla isompaa palaa yhteisestä kakusta. Jotkut taas julistavat suureen ääneen kärsimyksiään ikään kuin toinen ihminen olisi velvollinen tai edes voisi niitä lievitellä. Kauheimpia ovat nuo nyrkillä ja remelillä kasvatetut, joiden lapsuudessa oppimat käskyt ja kiellot yhä vanhuuden  kynnyksellä kummittelevat ainoina oikeina elämänohjeina ja ohjeina kanssavaeltajille. Olisi  kurjaa, jos  pitäisi tyytyä siihen, että  "sellaista elämä on".

Minä en ainakaan tyydy.

-peppe-

Vierailija

Minua pännii kun täällä on jokunen tahallaan väärin ymmärtäjä.

Aina räksytystä jos joku huolensa tai mielipiteensä kertoo. Ei lueta toisten kirjoituksia kunnolla vaan hyökätään mollaajaksi syyttämään.

Niinkuin kerrostalopihan äkäiset mummot jotka nakuttavat ohikulkeville naapureilleen, huoltomiehille ja vielä postinkantajalle.
Kaikille löytyy jotain huomautettavaa.

Itsessä kun vikaa ei koskaan ole 😉.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen aina päässyt julkiselle puolelle kerran vuodessa suuhygienistille ja kahden vuoden välein hampaiden tarkastukseen. Tähän saakka se on riittänyt, ei reikiä, hoidan hyvin hampaani. Päivystäjälle pääsee kuulemma nopeasti jos on vaikkapa särkyä. 

Olisiko syy suosimiseesi, että olet sairastanut jonkin vakavan esim. syöpäsairauden?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olisiko syy suosimiseesi, että olet sairastanut jonkin vakavan esim. syöpäsairauden?

En koe että olen suosittu, mutta näin on ollut jo kauan, luulen että täällä yleinen käytäntö on tämä . Lieneekö sitten terveysasemien välillä näin suuria eroja, ikävää jos näin on. Ei ole ollut syöpää eikä muutakaan vakavampaa joiden vuoksi joutuisi useimmin tarkastuksiin. Joskus olen joutunut käymään yksityisellä jos vaikka paikka on irronnut, mutta ei julkisellakaan puolella ole koskaan ehdotettu hampaan poistoa, päinvastoin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kauhistuttavaa ykeistystä julkisen terveydenhuollon mollaamiseksi. Jos olet teettänyt onnettomia remontteja hampaillesi, tuleeko meidän muiden maksaa sinulle kultahampaat. Hammaslääkärit eivät poista turhaan hampaita mm. purenta ongelmien synnyn vuoksi. Julkisen terveydenhuollon lääkärit tekevät ihan yhtä vakavaa työtä potilaan hyväksi, kuin yksityisetkin - halvemmalla vain. Mutta ainahan voit osallistua hoitopäätökseen  ja jättää vanhat romusi koskematta suuhusi.

Kun täällä kertoo omakohtaisia kokemuksiaan julkisesta hampaanhoidasta niin se ei ole mitään yleistystä Se on tosiasia eikä miksikään muuta vaikka menisi halkoja hakkaamaan. En halaja kultahampaita. NIitä ei muuten muut veronmaksajat maksa julkisellakaan puolella.

Vierailija

Julkisen puolen PERUSterveydenhuollosta sananen. Sinne menevät "harjoittelemaan" kandit, jotka eivät siis ole vielä lääkäreitä. Minulle on käynyt vastaan pari tapausta, jotka käynnilläni ovat etsineet oireideni takia apua tietokoneelta. Joillekin on itse joutunut kertomaan, mitä lääkettä tarvitsen.  Kun valmistuvat, siirtyvät yksityiselle puolelle paramman palkan takia. Onnekas potilas, jolle tulee vastaan kokenut, vanhempi lääkäri julkisella puolella!

Vierailija

14.56 "Onnekas potilas, jolle tulee vastaan kokenut, vanhempi lääkäri julkisella puolella"..
.............

Olen täysin samaa mieltä tästä. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Julkisen puolen PERUSterveydenhuollosta sananen. Sinne menevät "harjoittelemaan" kandit, jotka eivät siis ole vielä lääkäreitä. Minulle on käynyt vastaan pari tapausta, jotka käynnilläni ovat etsineet oireideni takia apua tietokoneelta. Joillekin on itse joutunut kertomaan, mitä lääkettä tarvitsen.  Kun valmistuvat, siirtyvät yksityiselle puolelle paramman palkan takia. Onnekas potilas, jolle tulee vastaan kokenut, vanhempi lääkäri julkisella puolella!

Ei kai niiden kansien taidot siitä parane, että siirtyvät yksityisiin hommiin, vaikka palkka nousisikin. Kandimyytti on vihapuhetta. Terkkerissa löytyy aina takapiru kokemattomille ihan vastuusyistä. Valelääkärit passitetaan linnaan.

Vierailija

21.11 Et ihan nyt ymmärtänyt oikein.

Lääkäriksi valmistunut haluaa kunnon palkkaa, siirtyy yksityiselle.Taitojen kehitys tulee siinä sivussa, jos tulee mutta tilipussi ja työajat on mukavammat yksityispuolella.

Vihapuheita tässä ei ole vaan tosiseikkoja.

Vierailija

Kun jäin eläkkeelle, tipuin samalla pois työterveydestä. Tuloni alenivat noin 60%. Minulla ei ole varaa käydä yksityisissä lääkäriasemilla.  Vaikeinta julkisella puolella on saada varatuksi aika lääkärille myös hammaslääkärille takaisinsoittopalvelun  takia. Ajanvaraajat ovat yleensä epäystävällisiä nähtävästi työmääränsä takia sitten joskus kun ehtivät takaisinsoittamaan ja omakantaan kirjaavat höpöhöpöjuttuja. Olen tehnyt niistä valituksia mutta en ole saanut kirjauksia muutetuksi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei kai niiden kansien taidot siitä parane, että siirtyvät yksityisiin hommiin, vaikka palkka nousisikin. Kandimyytti on vihapuhetta. Terkkerissa löytyy aina takapiru kokemattomille ihan vastuusyistä. Valelääkärit passitetaan linnaan.

Huom! mikään yksityinen yritys ei huoli lääketieteen kandeja työntekijöikseen koska heillä ei ole lääketieteen tohtorin tutkintoa! Lääketieteen kandit HARJOITTELEVAT julkisella puolella. Se on osa heidän koulutustaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Huom! mikään yksityinen yritys ei huoli lääketieteen kandeja työntekijöikseen koska heillä ei ole lääketieteen tohtorin tutkintoa! Lääketieteen kandit HARJOITTELEVAT julkisella puolella. Se on osa heidän koulutustaan.

Kandit siirtyy lisensiaattitutkinnon jalkeen ansiotöhiin julkiselle ja yksityiselle puolelle. Ahkerimmat jatkavat opintojaan  ja väittelevät tohtoreiksi. Vöitätkö tudella, että vain tohtorit rekrytoituvat lääkärikeskuksiin. Loppuisi kyllä yksityisiltä lääkärit kesken kaiken. Kiva mielipide kumminkin.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat