Sivut

Kommentit (2368)

Vierailija

PUOLUKAT MAKSAVAT TORILLA VIISI EUROA LITRA. VIIME VUONNA KOLME EUROA LITRA. HINTA ON NOUSSUT VUODESSA MELKEIN 100 PROSENTTIA!!!

Vierailija

Niin. Eläkkeeni nousi tämän vuoden alussa seitsemän euroa kuukaudessa. Sillä saan yhden litran puolukoita ja maitolitran päälle. Suomalaiset kantarellit maksavat torilla 10 euroa litra, virolaisia saa halvemmalla. Menisin itse metsään poimimaan vaan kun on nivelrikko polvissa niin tuiki hankalaa hommaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
PUOLUKAT MAKSAVAT TORILLA VIISI EUROA LITRA. VIIME VUONNA KOLME EUROA LITRA. HINTA ON NOUSSUT VUODESSA MELKEIN 100 PROSENTTIA!!!

PUOLUKAN HINTA ON POIMINTATYÖN HINTA.  MONELLAKO  EUROLLA SUOSTUISIT POIMIMAAN PUOLUKOITA MINUN  80 %:N LIIKUNTAVAMMAISEN PÖYTÄÄN?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

PUOLUKAN HINTA ON POIMINTATYÖN HINTA.  MONELLAKO  EUROLLA SUOSTUISIT POIMIMAAN PUOLUKOITA MINUN  80 %:N LIIKUNTAVAMMAISEN PÖYTÄÄN?

Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Se vasta onkin kummallista täällä armaassa Suomen maassa, että marjanpoimijat saavat poimia vapaasti metsien omistajien marjoja mielin määrin!!! Tekevät toisen omaisuudella bisnestä eivätkä maksa edes veroja. Poimurilla repivät kaikki marjat mitä irti saavat. Poimurilla kerää helposti litran puolukoita 15 minuutissa ja jos myy hintaan 5 euroa litra niin tunnissa tienaa 20 euroa VEROTONTA TULOA. Jostain luin että ahkerimmat poimijat tienaa yli 3000 euroa kuukaudessa. Veroa eivät maksa muiden mailla kasvaneista marjoista. Jokamiehen oikeudet on aikanaan säädetty omaan käyttöön marjastukseen, ei bisneksen tekoon.

Vierailija

Edellä 80 % liikuntavammainen kyselee, mihin hintaan poimisin hänelle marjoja. Poimin marjoja omaan käyttöön mutta naapurissani asuu noin 80-vuotias invalidi mies. Vien hänelle ilmaiseksi aina muutaman litran. Kerään myös sieniä ja niitäkin vien hänelle. Hän on aina niin ilahtunut viemistäni. Se riittää palkaksi.

Vierailija

12.58 Sinunlaisia naapureita saisi riittää hyvin monelle. Marjojen ja sienien ym.arvo on enemmän kuin rahassa arvioitu, kun teet sen auttamisen halusta :)

Vierailija

Joopa joo. Nyt se hallitus sitten alkaa syömään ennen vaaleja tekemiään lupauksia. Rinteen mukaan ei ole rahaa palkata 4000 hoitajaa ja lääkäriä. Uskoiko joku poliitikkoja, kun he ennen vaaleja lupasivat enemmän rahaa näiden palkaamiseen jotta  saataisiin vihdoinkin esim. vanhusten hoito kuntoon? Minä en uskonut ja olin oikeassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee. Vaikka kansa tietää niin muistinsa on valitettavan lyhyt. 

Ei niitä muuten valittaisi. Pännii, kun kukaan ei enää tiedä, mikä on totta. Tietääkö Antti Rinnekään?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Se vasta onkin kummallista täällä armaassa Suomen maassa, että marjanpoimijat saavat poimia vapaasti metsien omistajien marjoja mielin määrin!!! Tekevät toisen omaisuudella bisnestä eivätkä maksa edes veroja. Poimurilla repivät kaikki marjat mitä irti saavat. Poimurilla kerää helposti litran puolukoita 15 minuutissa ja jos myy hintaan 5 euroa litra niin tunnissa tienaa 20 euroa VEROTONTA TULOA. Jostain luin että ahkerimmat poimijat tienaa yli 3000 euroa kuukaudessa. Veroa eivät maksa muiden mailla kasvaneista marjoista. Jokamiehen oikeudet on aikanaan säädetty omaan käyttöön marjastukseen, ei bisneksen tekoon.

Paljonko marjoja  jää poimimatta luontoon maanomistajien ylimielisyyden vuoksi. Laskepa sen tuhlailun hinta ja hypi sitten silmille litrahinnoista.  Poiminta ei ole ympärivuotista työtä ja ansiota. Eikö ole kansantalouden etu, että poimitaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat, kuin poimijat riipisivät marjanvarvut mukaansa maanomistajien metsistä.

Muistelet suotta menneitä.

Aika entinen ei koskaan enää palaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Paljonko marjoja  jää poimimatta luontoon maanomistajien ylimielisyyden vuoksi. Laskepa sen tuhlailun hinta ja hypi sitten silmille litrahinnoista.  Poiminta ei ole ympärivuotista työtä ja ansiota. Eikö ole kansantalouden etu, että poimitaan?

Valitettavasti en voi yhtyä kommenttiin maaomistajien ylimielisyydestä. En ole mistään kuullut tai lukenut etteivät maanomistajat sallisi marjojen poimintaa maillaan. Jokainen saa poimia omaan käyttöönsä niin paljon kuin haluaa. Mutta minua pännivät ulkomaisten marjanpoimijoiden hyväksikäyttö. Heitä tuodaan Suomeen toiselta puolelta maailmaa marjoja poimimaan, maksetaan aliarvoista palkkaa jos yleensäkään mitään maksetaan tehdystä työstä. Lisäksi asumisolosuhteet heillä ovat p.....stä. Hyväksikäyttöä ja orjatyövoimaa. Saatu tänne katteettomilla lupauksilla. Nytkin on menossa oikeudenkäynti heidän hyväksikäytöstään. Tämmöiselle liputan: Stop tykkänään. 

Kun mikään ei riitä

Kyllä minä menisin suomalaiseen vankilaan  istumaan kolme vuotta syyttömänä jos saisin sen jälkeen kärsimyskovauksia PUOLI MILJOONAA.  Mikä säästö asumis- ja ruokakuluihin kolmen vuoden ajan ja sitten puoli miljoonaa bonuksina! Kyseinen vankilassa ollut vaati peräti miljoonaa vaikka sai ateriat ja asumisen ilmaiseksi. 

Vierailija

Pännii tosi paljon sanaketjussa härkkijät !!!
Mikä siinä on niin vaikeeta että yhtenään ollaan tukkanuottasilla??

Vierailija

Jaa-ah.  Sanaketju lienee täysin harmiton mutta mielestäni myöskin turhanpäiväinen ja tarpeeton ketju. Sanaa kun laittaa toisen perää niin onko se keskustelua? Itse en ole osallistunut kyseiseen ketjuun mutta pystyn samaistumaan jos jotain pännii koko ketju.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jaa-ah.  Sanaketju lienee täysin harmiton mutta mielestäni myöskin turhanpäiväinen ja tarpeeton ketju. Sanaa kun laittaa toisen perää niin onko se keskustelua? Itse en ole osallistunut kyseiseen ketjuun mutta pystyn samaistumaan jos jotain pännii koko ketju.

Eihän se varsinainen keskusteluketju olekaan vaan sanapeli, johon voi halutessaan laittaa sanoja niin kun kotona pöydällä olevaan sanaristikkoon.

Jos se ketju tympii ja pännii, niin ei sitä ole pakko katsoa saatikka osallistua.

Jokainen voi vapaasti osallistua semmoiseen keskusteluketjuun, jossa omat keskustelutaidot ja mielenkiinnot parhaiten saa vastinetta.

Eikö vaan?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat