Leppoisasti bussilla Kiirunaan

Kommentit (3)

Vierailija

Kiva juttu.
Tosin itse vajaan vuoden Kaaresuvannossa asuneena tiedän että matkaa Suomeen on alle 200 km... siellä asuessa tuli käytyä Kirunassa shoppailemassa, meininki ihan toista kuin jossain Levillä ym. huuhaalandiassa. ;)
Suosittelen.

Vierailija

Niin ja vielä pitää lisätä että esim. Pohjois-Sawosta matkaa ei ole 18 tuntia... Puolet riittää. EtelänTahvot taitavat muistaa vain oman sijaintinsa.
Itse ajaisin Haaparantaan ja sieltä Gällivaren kautta. Tai Vaasaan josta laivalla Umeåån josta eteenpäin junalla tms.
Ja jos tuonne Kirunaan menisin en jättäisi Suomen käsivartta katsomatta. Sitten väylänvartta takaisin.

No hyvä juttu silti. Mielenkiintoista nähdä milloin käytännössä kaupungin muutto alkaa, monta vuotta ovat tuota kaupunkiuudistustaan ajaneet.

Ihmiset tosi mukavia, niinkuin pohojosessa yleensäkin. Cafe Safari oli kyllä oikea löytö. Kannattaa käydä rohkeasti paikallisissa liikkeissä ja halpiskaupoissakin, kuten ÖoBssa (http://www.öob.se/varuhus/kiruna.95.html). Suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi pärjää. Ja yhdellä yhdeksästä saamesta tietty myös. ;) Buorre beaivi.

Vierailija

Iloitsin tästä jutusta erityisesti, koska satuin juuri tulemaan kotiin Lofooteilta. Mennen tullen kävin Kiirunassa, mm. kirkossa, kaupungintalossa ja Safarissa kahvilla. Kaiken lisäksi olen dekkari-ihminen ja Larsson on yksi suosikkini. Kamalasti murhia tässä ihmeen kivassa pikkukaupungissa, jota malmisuoni hätyyttelee.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat