Pirkko Arstilan kolumni: Tatska, ikätoveri

Hienot tatuoinnit lihovat, laihtuvat ja rypistyvät kantajansa mukana, ET:n kolumnisti Pirkko Arstila muistuttaa.Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Samaa puhdasta ymmärtämättömyyttä kuin naisten pukeutumista koskeva kolumni. Kovin on musta-valkoinen Pirkon ajattelumaailma kuin tatuointeja otetaan vain egon tai kapinan takia.

Vierailija

Mahtava Pirkko Arstila

Sinä uskallat pukea sanoiksi  salaiset, ihmettelevät  ja kevytkenkäiset ajatuksemme, kiitos rohkeasta tyylistäsi, vaikka se joskus on hieman tavatontakin, mutta niinhän on tämä maailmakin.

Käyttäjä3889
Seuraa 
Liittynyt7.11.2017

Kannattaisikohan Pirkon keskittyä joskus vaikka itsensä kehittämiseen sen sijaan, että jatkuvasti arvostelee muita ihmisiä - yleensä negatiiviseen sävyyn, omaa egoaan sulokkaasti pönkittäen.

Itselläni loppuu ET-lehden tilaaminen (ja nettisivujen lukeminen) kyllä tähän jos tätä "kolumnistia" ei saada pois. En nimittäin halua olla missään tekemisissä tällaisen ajattelutavan omaavan ihmisen kanssa. Hyi olkoon!

Vierailija

Kuka maksaa siitä, että tämmöistä tekstiä kannetaan kotiin luettavaksi? Saman asian ajaa 80+ mummoni luona käynti. Joka kerran lähden sieltä pahalla tuulella kotiin, koska joudun kuuntelrmaan kirjoituksessakin esiin tulevia yleistyksiä ja enakkoluuloja nuorista. Jos joku kirjoittaisi vastaavaan tapaan eläkeläisistä nin luulen, että Vanhustyön keskusliitto yms. toimijat nostaisivat aikamoisen älämölön asiasta.

Kaikesta ei tarvitse pitää

Olen aina ihmetellyt miksi inhoan tatuointeja yli kaiken. Lapsistani yksi on niitä hankkinut. Hän lähti hiljan liikematkalle Japaniin. Muistutin että käyttää vain pitkähihaisia paitoja ja housuja koska käsitykseni mukaan tatuoinnit ovat Japanissa heidän rikollismafinsa tuntomerkki. Joku herttainen tai jopa provosoiva pieni tatsla nilkassa tai olkapäässä menettelee mutta sekin on turha, käsittämätön. Isot tatuoinnit saavat oikeasti voimaan pahoin, enkä voi sille mitään. Lävistykset aikaansaavat kylmiä väreitä ja kauhua.

Suitsia suuhun

Luin näitä kiihkokielteisiä mielipiteitä oudoksuen.  Nettikansa on innostunut erottamaan ihmisiä työpaikoistaan ja lyhytmuotoisista työtehtävistään. Vastenmielistä koska taustalla on usein oma mitättömyys, kyvyttömyys kestää esimerkiksi kolumnistin mielipiteitä.

Eikö ole vain hyvä, jos kolumni herättää tunteita? Kauheinta olisi hajuton ja mauton kolumni.  Onko nettiraivo Metsäketoa kohtaan nyt innostanut turhautuneet naiset myös oman sukupuolensa kimppuun? Kerrankin saa loukata ja loukkaantua oikein sydänjuuriaan myöten ja uhkailla tilauksen lopettamisella! Todella inhottava suuntaus. 

Eri kolumnistin kanssa tarvitse olla samaa mieltä. Arstila on hyvä ajatuksien herättäjä.

Vierailija

Ihailen Pirkko Arstilan tapaa kirjoittaa huumorilla ympärillä olevista ja näkyvistä asioista. Tälläinen ihminen ei koskaan katkeroidu eikä hänestä tule kateellinen riivinrauta joka näkee kaiken vain mustavalkoisena. Elämä ole niin haudanvakavaa, huumori kehiin ihmiset niin on paljon helpompaa elää. Ei voinut nauramatta lukea kolumnia tatuoinneista.

Vierailija

Sopiihan sitä ihailla naista, joka loukkaa kolumnillaan jotakin nuorta naista, vaikkei pääse näkemään, onko tatuointeja vai ei. Näkee kyllä kaikki hänen silmilleen vääriltä näyttävät asiat tuntemattomassa ihmisessä.

Lukekaa somesta muiltakin forumeilta, jos ette usko, että moni on todella suuttunut hänelle.

Vierailija

On kovin köyhää jos luodaan keskustelua vaan sillä, että arvostellaan muita ihmisiä ja heidän valintojaan. Tässä tapauksessa (molemmissa, pukeutumisessa ja tatuoinneissa) vielä sangen kielteiseen sävyyn. Tämä kertoo paljon kirjoittajasta itsestään ja hänen suhtautumisestaan kanssaihmisiin. 

On mielestäni hienoa, että toisilla on mahdollisuus olla kolumnisteja ja tuoda kirjoittamisen jalon taidon kautta esille epäkohtia, luoda positiivista ilmapiiriä, ilostuttaa, naurattaa ja pistää miettimään. Tähän Pirkon kirjoitelmat eivät kyllä yllä: ne aiheuttavat (ainakin minussa) vain myötähäpeää ja vihastusta kirjoittajaa kohtaan, miten kukaan voi kohdella toisia näin ja käyttää tällaista kallisarvoista mahdollisuutta vaikuttamiseen tällaiseen kiusaamiseen ja toisten ulkonäön arvosteluun.

No, tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Se on nyt ainakin tullut huomattua Pirkon kohdalla.

Onneksi en tilaa lehteänne! 

Vierailija

Olen sitten varmaan jotenkin hirveän kalkkeutunut kun kolumni ei naurattanut minua ollenkaan. 

En itse omista tatuointeja enkä liiemmin niistä pidä mutta mitä se minulle kuuluu jos niitä joku haluaa hankkia. Kai sitä nyt on isompiakin murheita kuin miltä joku tatuointi saattaa joskus vanhempana näyttää. Luultavasti paremmalta kuin jonkun hapannaama joka on jatkuvasti arvostelemassa muita.

-valone-Käyttäjä698
Seuraa 
Liittynyt11.3.2016

Käyttäjä3889 kirjoitti:
Kannattaisikohan Pirkon keskittyä joskus vaikka itsensä kehittämiseen sen sijaan, että jatkuvasti arvostelee muita ihmisiä - yleensä negatiiviseen sävyyn, omaa egoaan sulokkaasti pönkittäen.

Itselläni loppuu ET-lehden tilaaminen (ja nettisivujen lukeminen) kyllä tähän jos tätä "kolumnistia" ei saada pois. En nimittäin halua olla missään tekemisissä tällaisen ajattelutavan omaavan ihmisen kanssa. Hyi olkoon!

Minä sanon sinulle hyi olkoon, olet todella röyhkeä ja huonotapainen, paljon pahempi kuin kolumnin kirjoittaja pirkko Arstila.

Jospa apu olisi siinä, että huomaat kuinka panta päätäsi kiristää ja estää sinua lukemasta oikein.

-valone-Käyttäjä698
Seuraa 
Liittynyt11.3.2016

Vierailija kirjoitti:
Mahtava Pirkko Arstila

Sinä uskallat pukea sanoiksi  salaiset, ihmettelevät  ja kevytkenkäiset ajatuksemme, kiitos rohkeasta tyylistäsi, vaikka se joskus on hieman tavatontakin, mutta niinhän on tämä maailmakin.

-S-

Hei Pirkko! Niinhän me muutenkin vanhetaan. Säihkysilmät muuttuvat, noh, vähemmän säihkyviksi, tukka harmaantuu, kroppa alkaa repsottamaan sieltä sun täältä. Itse hankin ekan tatskani 17-18 -vuotiaana, mukana tuo on kulkenut yli kaksikymmentä vuotta, vähän kasvanut vuosien mukana, saanut muutamia uusia kavereita. Minä en värjää (enää) hiuksiani, en ota botoxia - sen sijaan juoksen yli kymmenen kilometriä reiluun tuntiin, otan lisää tatskoja jos sille tuntuu, opettelin uuden ammatin yli nelikymppisenä ja vaihdoin alaa... Kuule, joskus kannattaa uskaltaa ja haastaa itsensä.  Tehdä sellaista jota ei olisi koskaan kuvitellut tekevänsä! Kokeile vaikka! (PS. Kannattaa miettiä sen tatskan ottamista sellaisen paikkaan, joka pysyy samanlaisena lähes koko elämän, niin pysyy sitten se tatskakin..) 

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat