Tiesitkö? Pihka on tehokkaampi kuin antibiootti

Oho! Tulehtunut leikkaushaava voi sairaalassa saada pihkakäsittelyn, sillä kuusen pihkassa on jopa enemmän tehoa kuin antibiooteissa.Lue koko juttu

Tiesitkö? Pihka on tehokkaampi kuin antibiootti

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

On tosi että pihkasalva on hyvä lääke veljelläni oli pahat makuuhaavat kun rupesi käyttämään pihkasalvaa haavat parani suosittelen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Brita

Lapsena pihkaa laitettiin aina haavaan ja ratamonlehti päälle laastariksi. Luonnosta löytyy ilmaista hoitoa!

Olrn käyttänyt tuloksellisesti pihkaa haavoihin, hiertymiin ja pykimiin. Terva on myös hyvin tehokas hoitokeino, äitini paransi sillä monet kerrat lehmien haavaisia vetimiä.

Lotte

Pieniä pintahaavoja yms olen hoitanut pihkasalvalla. Toimii erinomaisesti ja on myös miellyttävä käyttää.

Vierailija

Mihin lähteisiin juttu perustuu? Kiinnostavaa ja haluaisin lukea lisää.. jäin kaipaamaan tutkimustuloksia

Vierailija

En tiedä pihkan farmakologiaa, oon samaa mieltä, että voisi tsekata. Abilar pihkasalva (apteekista) kuuluu normaaliin painehaavojen hoitovalikkoon asentohoidon kanssa.

Satu

Itse käytin myös pihkaa vaikeiden vammojen haavoihin hyvällä menestyksellä. Nyttemmin olen allergisoitunut pihkavoiteiden hartsille,joten ei käy enää😣.

kompuroiva

Kävisköhän tuo kaverille jolla on sokeritaudista johtuen ikäviä haavoja jaloissa. Voi pian mennä amputoinnille.

fra baerum

Itselläni ei ole kokemusta säärihaavoista, mutta ehdottomasti kokeilisin, mikäli näin olisi. Olen hoitanut haavojani useimmiten tuoreella (juoksevalla) hunajalla, mikä on auttanut erittäin hyvin. Viimeksi sydänleikkauksen jälkeen haavojen päälle laastaria vaihtaessa, lääkäritkin ihmettelivät kuinka hyvin ja nopeasti/siististi haavat paranivat! Itse vain hymyilin, mitäpä sitä kaikkia kertomaan  heille , joilla on vain kirjatiedot, olisivat ehkä pahoittaneet mielensä Esim. norjassa käytetään hunajalaastaria haavojen hoidossa aivan yleisesti, vaimoni työskenteli vanhusten hoidossa hoiturina. Sen amputoinnin uhatessa on vain kaksi vaihtoehtoa-- kokeilla joko hunajaa tai pihkaa tai olla kokeilematta!!

Vierailija

Paransi monta viikkoa kestäneen turvonneen kyynärpään yhdessä yössä. Ei ollut vaikea käyttää, löytyi keväisestä kuusenrungostq.

Naturi

Kiminkinen varmaan kieltäisi tämänkin hoidon ,josta on henkilökohtaista näyttöä, kuten muut hänen nimittämämänsä uskomus hoidot . Esim viimevuosisadan alun influenssa epidemiasta selvisi eräs henkilö,lääkärin ohjeella. Paistamalla suuren pannullinen sipulia ja asettamaan oikein kuuman kääreen rintakehän päälle yöksi.
Työ tutulla on sama vaiva ja toimen pide kuin itsellä, käytän luontais tuotteita ei tulehduksia. Mutta hänellä on jo 7 antibiootti kuuri menossa , eikä loppua tervehtymisestä näy.

Siinä on se vaara että  allerginen jollekin ainesosalle  siinä. Minä olen hartsille.  Esim. Voltarenissa ei manita että siinä on hajusteita. Käytin  ja makasin tipuksessa TAYSissa viikon. Kun olen hajusteilekin allerginen.

juuli

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat