Näin laitat oman kodin vuokralle Airbnb:n kautta

Nettipalvelu Airbnb yhdistää reissaajat ja lisätuloja haluavan asunnonomistajan.Lue koko juttu

Kommentit (9)

Ei kiitos Airbnb

Satuin näkemään jim-kanavalta dokumentin tästä oman asunnon vuokrauspalvelusta. Joidenkin vuokranantajien kokemukset eivät olleet niin auvoisia kuin tämä artikkeli antaa ymmärtää. Ja oli siellä joukossa muutama tyytymätön vuokralainenkin.

Pari oli vuokrannut asuntonsa nuorelle henkilölle ja tämä oli sitten järjestänyt bileet sadoille nuorille, jotka laittoivat kämpän "paskaan" kuntoon, rikkoivat ja tuhosivat kaiken mahdollisen. Vuokralaiset puolestaan kertoivat, etteivät asunnot vastanneet luvattua ja netissä olleita kuvia vaan saattoivat olla todellisia lääviä.

Huolestuttavaa on, ettei Airbnb tuntunut ottavan vastuuta asioista ennen kuin tyytymätön vuokraaja tai vuokranantaja otti yhteyttä mediaan, joka kertoi asiasta lehdissä tai netissä. Heidän mukaansa  Airbnb:n asiakaspalvelu on ala-arvoista jos yrittää tehdä valituksen, neuvotella asioista tai keskustella korvauksista.

Dokumentin nähtyäni en koskaan vuokraisi asuntoani Airbnb:n kautta koska olen yleensä epäonninen ja minulle sattuisi satavarmasti  "huono" vuokralainen vaikka tiedän, että ihan kunnollisiakin vuokralaisia löytyy. Sama pätee asunnon vuokraamisen suhteen. Kun otan huoneen hotellista tai hostellista niin ainakin tiedän takuuvarmasti, mitä saan ja mistä olen maksanut.

Pro Airbnb

Olen vuokrannut Pariisissa käydessäni Airbnb kautta huoneita. Aina on ollut vuokranantaja paikalla ottamassa vastaan. Huoneet ovat olleet puhtaita vaikkakin askettisia. Pariisin ja muidenkin suurkaupunkien hotellit ovat todella kalliita ja ainakin minä käytän huonetta vain nukkumiseen.
Olen Airbnb kannattaja :)

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Ensi syksynä tulee ensi kokemus Airbnbstä. Krakovassa 3 mh, olohuone, keittiö, 2 kylppäriä ja terassi. Jännityksellä odotamme, ainakin kuvat olivat hulppeita.

Vierailija

Eräässä TV-ohjelmassa kerrottiin, että vuokraajat eivät maksa veroja saamistaan vuokratuloista! En kannata sellaista toimintaa.

Vierailija

Airbnb, En ikinä haluaisi että taloyhtiössäni alkaisi toimia kyseinen toiminta! Eräällä naapurilla oli tapana "antaa" asuntonsa heidän lomansa ajaksi suomessa vieraileville turisteille (puolitutuille) ja kuinkas sitten kävikään, no ei hyvin.

Vierailija

Airnb:llä on hyvin negatiivinen vaikutus huoneistojen yleiseen vuokratasoon tavallisen maassa asuvan vuokralaisen kannalta. Tavallisilla ihmisillä ei enää ole varaa vuokrata asuntoja koska asuntosijoittajat ovat siirtyneet vuokraamaan omistamiaan asuntoja turisteille, toki hieman halvemmalla kuin mitä esim viikon asuminen hotellissa maksaa mutta paljon kalliimmalla verrattuna kunkin maan yleiseen vuokratasoon. Toisekseen vuokra-asuntoja ei sitten enää ole tarjolla paikallisille vuokralaisille.

Muun muassa Berliini ja Barcelona ovat huomanneet tämän ongelman ja kieltäneet Airnb:n toiminnan kaupungeissaan.

Vastuullisen turistin ei missään tapauksessa pitäisi käyttää Airnb:tä. Jos ei ole varaa maksaa hieman kalliimmista hotelleista tai hosteleista, lienee syytä jäädä viettämään lomaa kotimaahan. ?. 

Minunkin rappuuni on jo ehtinyt pesiytyä yksi Airnb-vuokraaja. Vieraita ihmisiä liikkuu rapussa yötä myötä eikä heillä ole ymmärrystä talon järjestyssäännöistä. Isännöitsijä sanoi, ettei tätä vuokraustoimintaa voi kieltää ilman että kaikki osakkeenomistajat suostuvat sen kieltämiseen. Ei tule onnistumaan koska eihän asunnon vuokraaja tule siihen suostumaan. 

Mielestäni Airnb on todella haitallinen ilmiö, joka pitäisi lailla kieltää ihan kaikkialla.

Vierailija

"Mielestäni Airnb on todella haitallinen ilmiö, joka pitäisi lailla kieltää ihan kaikkialla" edellisestä lainaus

Olen täysin samaa mieltä.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat