Vierailija

Haluan jakaa ohjeen verruca seniliksen poistoon kotikonstein.Minulla oli toisessa poskessa hiusrajassa noin 1cm x 1cm verruca senilis useamman, peräti 10 vuoden ajan.Kun se alkoi paksuuntua, etsin netistä luonnonmukaista ohjetta siitä eroonpääsyyn.Pehmitin ensin aluetta noin 2 vkon ajan banaanin kuorella, siis sisäpuoli verrucaan.Sen jälkeen pidin C-vitamiini tablettia verrucan päällä öisin ja päivällä mm. Bepanthen ja A-vitamiini voidetta.Verruca pieneni pikkuhiljaa päivittäin sitä raaputtamalla ja nyt jäljellä on vain pieni punertava jälki ja sileä iho.Toki kävin aikoinani lääkärillä (ihan TK-lääkärillä) varmistamassa, että kyseessä on hyvänlaatuinen ihomuutos ja niinhän se oli.Yksityisellä lääk.asemalla poisto olisi maksanut monta sataa.Pidän edelleen ihoaluella C-vitamiini tablettia öisin ja Bepanthen voidetta päivisin, sillä olen ymmärtänyt että verruca uusi helposti.

Kommentit (9)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän kasvinsuojelumyrkyt siinä banaaninkuoressa mahtoivat vaikuttaa?

Vai olisiko ne hedelän hapot jotka vaikuttaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän kasvinsuojelumyrkyt siinä banaaninkuoressa mahtoivat vaikuttaa?

Niin, silloin ne myrkyt lienevät myös itse banaanissa, koska koren sisäpuoli oli hoidettavaa aluetta vasten.Kumma kyllä, sitä mukaa kun olen syönyt kaksi banaania per päivä vointini on vain ikääntymisen myötä parantunut.

En tarvitse minkäänlaisia lääkkeitä, vaikka ylipainoa on ollut ainakin 15kg jo vuosikymmeniä ja ikää n. 65v.

Tosin olen ollut superterve koko ikäni, kiitos lapsuudenaikaisen runsaan liikunnan, terveellisen kotiruoan, ilman makeisia ikävuosien 7-14 välillä.Edes aliravitsemus 1-7 vuotiaana  ja  murrosiän anorexia eivät ole terveyttäni murentaneet.

Oliskohan syynä ne hedelmien kasvinsuojelumyrkyt, sillä sekä "an apple a day" ja "banana split" ilman kermaa,  ovat olleet parasta herkkua:), mutta emmehän koskaan tiedä...

Kuinka tahansa, toivon että verruca seniliksen saa joku muukin pois vinkilläni.Mikäli se nyt on tarpeen.Itse olen tulokseen tyytyväinen.

Vierailija

Hohhoijaa. Miksi asiasta ei voi puhua ihan suomen kielellä? Kyseessä on iäkkäiden henikilöiden tavallinen vaiva eli rasvaluomi/syylä. Lähinnä on kosemeettinen haitta mutta jos on "hankalassa " paikassa niin poistetaan. Minulle tuli rinnan alle, juuri siihen paikkaan, johon rintaliivi hankaa. Terv.keskus lääkäri kaapi pois veitsellä, ei sattunut. Homma hoitui ilmaiseksi. Turha muuten spekuloida syytä rasvaluomiin kun lääketiede ei ole tutkimuksillaan sitä löytänyt.

Vierailija

Minun syylää ei TK-lääkäri suostunut poistamaan, koska haitta oli vain kosmeettinen.Eikä muuten työterveyslääkärikään aikoinaan, juuri sen hyvänlaatuisuuden ja pelkän kosmeettisen haitan vuoksi. Kiva, että sain sen pois omin avuin, kun alkoi kasvaa ja pasuuntua kuin kukkakaali.Yksityiselle ei olisi ollut varaa enää.

Toivottavasti vinkistä on hyötyä muillekin, jos uskaltaa "kasvinsuojelumyrkkyjä" käyttää.

Vierailija

-valone-Käyttäjä698 kirjoitti:
Hedelmähappoja käytetään myös kasvovoiteissa,

eikä se ole mitään tavatonta, että ne silottavat ja hoitavat ihoa.

Hyvä, hyvä, sitten ei muuta kuin banaania naamaan sekä ulkoisesti että sisäisesti!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Miksi asiasta ei voi puhua ihan suomen kielellä? Kyseessä on iäkkäiden henikilöiden tavallinen vaiva eli rasvaluomi/syylä. Lähinnä on kosemeettinen haitta mutta jos on "hankalassa " paikassa niin poistetaan. Minulle tuli rinnan alle, juuri siihen paikkaan, johon rintaliivi hankaa. Terv.keskus lääkäri kaapi pois veitsellä, ei sattunut. Homma hoitui ilmaiseksi. Turha muuten spekuloida syytä rasvaluomiin kun lääketiede ei ole tutkimuksillaan sitä löytänyt.

Mikäli viittaat 3/7 viestiin, kirjoittaja ei suinkaan spekuloi syytä rasvaluomien syntyyn, vaan superterveytensä ja kasvinsuojelumyrkkyjen yhteyttä. Joten tuskin banaanin kuori sisäpuoli ihoa vasten on kovin myrkillinen, jollei itse banaani ole aiheuttanut  vuosikymmenissä, kuin pelkkää hyvää koko elimistölle.Tuskin ne myrkyt banaanin kuorta läpäisevät.

H annele

Kiitos ap. Mielenkiinnolla luin ohjeesi ja kokeilen toistaiseksi pieneen rasvaluomeeni. Yksityinen ihotautilääkäri ei välittänyt poistaa, veloitti kyllä liki 100e käynnistä, jossa vain tarkisti tuon rasvaluomeksi nimeämänsä jutun jalassani.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat