Vierailija

Onko meidän kulttuurimme se joka velvoittaa pitämään kurvit ja kummut kurissa?
Jos on, miksi se on niin epämukavaa?Mikä kenellekin on mukavaa tai epämukavaa?
Miksi me syyllistymme jos rinnat roikkuvat vapaana?

Kommentit (11)

vierailija

Olen luopunut liivien pidosta aarkisin kotona ollessani. ainoastaan "tilaisuuksiin" mennessäni pukeudun erikoiliikkeestä ostettuihin liiveihin. Onnekseni omistan suhtkoht sopivankokoiset rinnat. Eivät roiku velttoina ilman liiviäkään. Toisaalta sitten vastakohtana mahanahkani roikkuu ja siihen tarvitsen tukevat housu/liivit.

Vierailija

Ihmisten ilmoille lähtiessä pitää laittaa rintsikat,muuten en niitä käytä.Mahanahkani ei roiku kun on hieman pömppövatsa.Peppuuni olen sentään tyytyväinen se näyttää ihan hyvältä,eikä ole mikään hehtaaripeppu.Mutta eihän sitä peppua ole tarvinut venytelläkään,kuten esim vatsaa ,vauvoja tehdessähän sitä venytetään  äärimmilleen,ja rintoja imetettäessä. Muistan vieläkin kun sain ensimmäisen lapseni ja menin synnytyksen jälkeen suihkuun,näin varpaani ja sen kurttuisen vatsanahan joka kyllä sileni normaaliksi,olin aika hoikka silloin.Ensimmäinen raskaus ei tuonut lisäkiloja pikemminkin laihduin imettäessäni.Ja rintojen raskausarvet,ne on säilyneet läpi elämän,ei ole nekään haitanneet kun en tuota tissivakoani muutenkaan halua esitellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko meidän kulttuurimme se joka velvoittaa pitämään kurvit ja kummut kurissa?
Jos on, miksi se on niin epämukavaa?Mikä kenellekin on mukavaa tai epämukavaa?
Miksi me syyllistymme jos rinnat roikkuvat vapaana?

Eiväthän naiset ole oman pukeutumisensa kummallisuuksia itse keksineet, vaan miehet paremmissa piireissä. Ei mökin akalla ollut rintsikoita ja kaikki löysä löllyi kenenkään ihmettelemättä raskauksien rasittamana.

Nyt, kun terveysajattelu ryhdistää ikääntyvienkin olemusta, ovat muotoilevat vaatteet yks ja hailee. Mutta kamalaa on, miten lylleröt pitävät huonoa huolta linjoidtaan. Maailmanhistoriassa ei ole ollut tällaista joukkoa muodottomia ylipainoisia naisia, Ja sitten vielä erityisesti terveydenhuollossa. Mies parat!

Vierailija

Olen yli kuuskymppinen ja tuskaillut maailman sivu näitä huonosti istuvia rintsikoita. Ostin keväällä liivit joissa oli tavanomaiset superlontuet ja muodostivat monta tissiä joten leikkasin tuet pois niinhän sain yllätykseksi erittäin istuvat liivit.  Ostin sitten toiset ja sama temppu.  Mielikuvitus ja kekseliäisyys kannatti vaikka vähän mietitytti.

Vierailija

En ole ylitse pursuava, rintani ovat hieman eripariset, kuten varmaan hyvin monella naisella on. Mittarissa 60v mutta en tunne olevani vanha, haluan tuntea oloni mukavaksi, siihen kuuluu myös vaatteiden hyvännäköinen istuvuus. Liiveissä löytyy valinnanvaraa joka lähtöön, ikään ja kokoon katsomatta. Tykkään käyttää rintaliivejä, jotka tukevat selänkin puolelta, ovat riittävän leveäolkaimiset, ettei tunnu kuin hartioihin painuisi kiristysnauha. Sopivasti tuetut kupit, koska en tykkää hölskymisen tunteesta etenkään liikunnassa.

Vierailija

Kyllä tuota naisten liikalihavuutta kohtaa joka päivä. Katson kuinka he kadulla kulkiessaankin syövät jos ei muuta niin jäätelöä. Sitä vaan ihmettelee mistä he löytävät nuo telttakokoiset halatit päälleen. Kun tuskin kunnolla kävelevät, kumartua eivät varmasiti pysty.

Olen ajatellut, että noin liikalihavilla naisilla ei voi olla miestä, ja sen puutteeseen he syövät ja ovat aina vain lihavempia. Tuskin kuitenkaan liikalihavuus itsensä  mielestä on ongelma. Täytyy vain toivoa, että se kääntyy ongelmaksi, eli heräävät laihtumaan ennen kuin on liian myöhäistä.

Vierailija

Lihavia miehiä on yhtä paljon kuin naisiakin. He tosin eivät tuskaile rintsikoiden kanssa.

Minullakaan ei ole ongelmia tuon vaatekappaleen suhteen. Hyvin olen aina sopivat löytänyt ja käytän niitä vakituiseen joka päivä.

Vierailija

Tämä vanhuus on tuonut tullessaan myös rintojen muuttumisen, vaikka puntari näyttää normaalia painoa, niin kuin ennekin, mutta rinnat muuttuvat, taitavat olla ongelma muillekin kuin minulle. Olen lukemattoman rahamäärän hukannut tavaratalojen kuin pienempienkin erikoiskauppojen kassaan. Johtuen siitä, että kun menen liikkeeseen sieltä tulee heti vastaan innokas myyjä joka haluaa olla avuksi. Mainitsen koon ja mitä tyyliä haluan, otan koppiin ehkä kolmet yhdessä valitsemamme rintsikat. Mutta kuinka ollakaan myyjän mielestä ne eivät ole sopivat, no ei tosin minunkaan ja hän tuo taas muutamat, ja on istuvuudesta eri mieltä kuin minä, pitää muka olla tiukat ja kohottavat. Ja kattia kanssa, pitäisi olla istuvat puristamattomat ja yksinkertaisen kauniit. No, ostan kahdet taas kerran ja aika näytti, että kummatkin tälläkin kerralla olivat sopimattomia. Ostin myyjän mielestä hyvä, tukevat ja tiukasti istuvat.

Sitten eräänä päivänä menin erääseen ns. halpiskauppaan jossa ei ole myyjiä ja valitsin parhaat rintsikat vuosikymmeneen, eivätkä edes maksaneet kuin vajaa puolet siitä mitä alan liikkeissä. Että sellanen rintsikkatarina.

Vierailija

Juu, kyllä paras liiviensä asiatuntija on nainen itse. Kyllä sen tuntee mitkä tuntuu hyvältä ja näkeehän siellä sovituskopin peilistä miltä ne näyttää. Myyjien tehtävä on tietenkin myydä mahdollisimman kalliita tuotteita.

Vierailija

Kai sitä nyt itse tuntee, mitkä ovat hyvät päällä. Myyjä saattaa nähdä vain miltä näyttää ja se ei ikäihmiselle yleensä ole pääasia vaan mukavuus. Varsinkaan tämä ikäluokka, joka on pitänyt luullisia korsetteja nuoruudessaan, ei mitään liikoja kiristyksiä kaipaa vain näön vuoksi.

Vierailija

sloggy liivit ovat mukavat ja ne voi pestä joka käytön jälkeen, sillä hinta ei päätä huimaa ja liivejä voi ostaa miten monet tahansa. on aina puhdas olo eikä luut paina.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat