Kokemuksia kirjakerhoista

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Hei

Onko teillä kokemuksia kirjakerhoista?

Minkälaista on olla jäsen? Onko toimiminen helppoa - tilaaminen ja peruuttaminen? Ovatko kirjat edullisempia kuin kaupassa? Entä kirjatarjonnan laajuus? Tuossa hiukan katselin Suuri Suomalasen Kirjakerhon nettisivuja. Onko kenelläkään tuntumaa tähän kirjakerhoon?

Kiitos ajatuksistanne jo etukäteen.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Olin monta vuotta kirjakerhossa, koska luen paljon. Erosin siitä sen jälkeen, kun tuli mahdollisuus tilata kirjoja netissä. Täältä olen saanut edullisimmat kirjat. En jaksa enää vahdata sitä peruuttamishommaa, mikä kirjakerhossa on. Käyn myös paljon kirjakaupassa ja joskus sieltä löytää alesta kirjoja. Kirjakerhot ovat minulle nykyään liian vaivalloisia asioita.

Vierailija

Hei olen ollut eri kirjakerhojen jäsen vuosikausia, ja olen ollut erittäin tyytyväinen.
Tilaaminen ja peruuttaminen käy myös kätevästi netissä.
Aina kun saan uuden lehden kirjakerhosta, teen kuukaudenkirjasta peruutuksen tai tlauksen samantien, niin sitten se on pois päiväjärjestyksestä. Ei tarvitse miettiä olenko muistanut peruuttaa kuukauden kirjan.
Olen saanut sellaisia kirjoja itselleni, joita ei edes missään kaupassa myydä.
Mutta on käynyt niinkin, kun olen kirjkerhosta tilannut, kaupasta olisin saanut halvemmalla.
Voi olla, että tilaan vuodessa vain kirjan tai kaksi. Joinakin vuosina en lainkaan.
En ole katsonut aiheelliseksi irtisnoutua kirjakerhoista, koska sieltä ei ole pakko tilata kuitenkaan yhtään mitään jos on ne ensimmäiset kirjat tilannut.
Halvemmaksi kuitenkin tulisi, jos käyttäisi kirjaston antimia hyväkseen tässäkin asiassa ja ihan ilmaiseksi.

Vierailija

Kirjakerhosta on kätevää hankkia kirjoja suoraan kotiin, mutta siitä on paljon muutakin iloa! Minusta on mukavaa pysyä ajan hermolla uusien kirjojen suhteen, lukea kirjailijoista ja taustoista. Nyt liityin Hopottajien kautta Suureen Suomalaiseen kirjakerhoon, käykääpä katsomassa www.kirjakerho.fi/hopottajat. Tämän vuoden loppuun asti tuosta linkistä voi liittyä ilman vähimmäisostovelvoitteita. Liittyessäsi saat yhden uutuuskirjan hintaan 3,90 plus postikulut 2,90. Kokeileminen on siis helppoa nyt, kun ei tarvitse sitoutua mihinkään vähimmäisostomääriin. Ja peruuttaminen on kätevää tehdä netissä heti lehden tultua, ellei aio kirjaa hankkia.

Vierailija

Itse en kuulu kirjakerhoon, kun on noita opuksia jo liikaakin pienessä asunnossa, "kanahäkissä" toinen mokoma. Edes joululahjaksi en toivo kirjaa, vaikka luenkin mielelläni. Kirjastoa ja kirjastobussia käytän. Aika paljon on lukemiseni tosin vähentynyt, kun nykyään tutkin uutiset ja muut kiinnostavat jutut netistä. Sieltä löytyy myös otteita kirjoista.
Eihän netti tietenkään oikeaa kirjaa korvaa, mutta näin se vain minun kohdallani on käynyt.
Nuorena kuuluin levykerhoon (silloin oli vain EP- ja LP- "plattoja" ). Hiukan rasittavana koin sen, että aina tuli postista musiikkia, joka sitten useimmiten tuli palautettua.

Vierailija

Hei

Kiitos kommenteista. Olen itsekin miettinyt tuota peruuttamishommaa, jääkö se tekemättä ja sitten tulee kirjoja turhaan. Kun lehteilin SSKK:ssa uusinta lehteä, hyväksi huomasin sen, että sieltä voi tilata muutakin kuin vain kirjoja. Tulisi samalla kertaa kirjat vaikka joululahjaksi ja vielä muita esineitä niille, jotka eivät kirjoista niin piittaa. Mitäs tykkäät?

Vierailija

Vastaus Aluisalle

Kiitos kommenteista. Minustakin on hyvä antaa kirjoja lahjoiksi. Se on kätevää varsinkin silloin kun saaja asuu matkan päässä, etkä pysty henkilökohtaisesti lahjaa antamaan. Kirjan postikulut eivät yleensä tule hurjan kalliiksi.

Vierailija

Vastaus Tytti Tättäläiselle

Kiitos kommenteistasi. Itsekin käytän paljon kirjaston palveluita. Olen vain huomannut, että jotkin kirjat on kiva "omista" ihan itse. Niihin on kiva palata uudelleen. Kirjastossa on ainakin meidän pienellä paikkakunnalla se ongelma, että uutuuksia joutuu jonottamaan joskus pitkäänkin - kunpa saataisiin kirjastojen määrärahat nostettua korkeammiksi.

Vierailija

Vastaus Anonyymille

Kiitos kommenteista. Kiva kuulla, että olet kirjakerhoon tyytyväinen. Näinhän se varmaan on parasta, hoitaa homma aina heti pois alta. Ei ainakaan tule turhia kirjahankintoja. Ymmärsinkö oikein, että vaikka olisin perunut kuukauden kirjan, voin kuitenkin tilata muita kirjoja peruutuksen jälkeen? Näin sitä voi aina silloin kun tulee tarve tilata itselle mieluisia tuotteita. Mukavaa oli myös huomata, että SSKK:n jäsenlehdessä, oli tajolla muitankin tuotteita esim. joululahjoiksi. Oletko sinä kokeillut näitä muita tuotteita? Ovatko ne hyvälaatuisia?

Vierailija

Nythän tuo kokeilu on helppoa. Jos ei tunnu omalta, niin ei ole suuria sitoumuksia tehnyt. Lukemisen iloa! Nyt on useampikin ihana kirja sattunut kohdalle, tällä hetkellä menossa Saara Kesävuoren "Hyvä isä." Voin suositella!

Vierailija

Olin kauan sitten jonkin kirjakerhon jäsen, mutta koin sen hankalaksi. Peruuttaminen on hankalaa eikä peruuttaminen aina edes vaikuttanut menneen perille. Se oli ennen netti-aikaa. Olen aina lukenut paljon. Kirjasto riittää hyvin minun tarpeisiini. Kirppiksiltä ja antikvariaateista löytyy paljon hyviäkin kirjoja muutamalla eurolla kappale. Nettikaupoista saa myös halvalla hyvää kirjallisuutta. Lisäksi saan usein lapsiltani lahjaksi kirjoja. Meillä on sellainen tapa jo kolmannessa polvessa. Kirja on mahdottoman hyvä lahja.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei kaikki,
Onko teillä tietoa siitä, mitä kirjoja Näkövammaisten Keskusliitossa on luettu kaseteille?
Minulla alkaa kohta olla näkö siinä vaiheessa, että lukeminen on rajallista, olisi kiva kuitenkin olla vielä ajassa mukana.
Hyvää lauantai-illan jatkoa kaikille toivottelee
Aluisa

Vierailija

Aluisalle: Eiköhän heillä ole paljon kaikenlaisia kirjoja ja lehtiä kaseteilla. Siellähän käy runsaasti vapaaehtoisia lukemassa nauhalle. Aivan varmasti sieltä löytyy jotain jokaisen makuun. Kannattaa tiedustella heiltä suoraan tai omasta kirjastosta. Äänikirjojahan kuuntelevat monet muutkin kuin näkövammaiset.

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kuuluin aikoinaan yli 20v. juuri SSKK:hoon.Ensin tilasin lapsille kirjoja ja sitten ,kun lapset kasvoivat satukirjoista ulos,tilailin aina silloin tällöin itselleni jotakin.Tarjonta siellä oli aina erittäin monipuolista ja monta sellaista teosta löysin sieltä,mitä ei kauppojen valikoimassa ollut,tai en edes tiennyt niiden olemassa-olosta ilman kirjakerhon lehteä.Ei peruminen ole lainkaan vaikeaa muistaa,minulla on koneen vieressä allakka,johon laitan aina kaikki merkinnät menoista ja kaikki ajat,esim. kirjaston kirjojen viimeinen palautuspäivä.kampaaja,mahdollinen lääkärikäynti jne...Helsingissä käydessäni kävin aina kerhon myymälässä,joka oli tosi mukava paikka.Tavarat on kuin missä muussakin kaupassa.Toiset oli kuin Tiimarista ja toiset taas "vähän kalliimmasta liikkeestä".Aika aikaansa kutakin.Sitten vaan huomasin,etten tarvitse kirjoja enää siihen malliin,kuin aikaisemmin ja tarvittaessa käytän kirjaston palveluja.Muut harrastukset ovat tulleet tilalle ja netistä saa aika paljon tietoa.Netissä on jopa sanakirja,osoite on www.ilmainen sanakirja .fi.Kaiken kaikkiaan kirjakerhosta jäi kuitenkin hyvät muistot,ei ole muuta,kuin hyvää sanottavaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat