Lemmikkieläimen apu elämän aallonpohjassa.

Vierailija

Kävin läpi yllättävää avioeroa, apunani oli koirani joka oli minulle rakas, josta tuli vieläkin rakkaampi. Kuljimme metsissä yhdessä ja minä itkin ja välillä huusinkin, ero teki niin kipeää. Tuo koira pelasti minut takaisin elämään koska siitä piti huolehtia ja tuntui että se myös huolehti minusta.

Kommentit (6)

Vierailija

Lainaus:

Kävin läpi yllättävää avioeroa, apunani oli koirani joka oli minulle rakas, josta tuli vieläkin rakkaampi. Kuljimme metsissä yhdessä ja minä itkin ja välillä huusinkin, ero teki niin kipeää. Tuo koira pelasti minut takaisin elämään koska siitä piti huolehtia ja tuntui että se myös huolehti minusta.

Koirat ja jotkut muut lemmikit myös, ovat varmasti avuksi ja lohduksi tuon kaltaisessa surussa ja murheessa. Mutta auttaako tuollainen lemmikin "tuki" tarpeeksi kuitenkaan? Ehkä silloin, jos koira on jo vuosia ollut ihan perheenjäsenenä. Minulla ei ole kokemusta koirista, kissoista vain jonkin verran.
Mutta siltikin, suruni yllättävän eron jälkeen on niin voimakas, että en usko, että minua pelkästään lemmikki vetäisi pois täältä surun suosta!

Vierailija

Kyllä pitää paikkansa, että näitä karvaisia terapeutteja pitäisi olla. Ystäväni asuu palvelutalossa ja hänen koiransa on monen mummon paijauskohteena, myös minun. Yhden koiraystäväni kanssa kuljin metsässä ja purin sille kaikki huoleni, suruni ja iloni. Kun koira lähti koirien taivaaseen, tarvitsin ihmisterapeutin apua. Hulluinta on, että tämä manan majoille mennyt koira "kulkee" vieläkin rinnallani ja sille on mukava kertoilla tapahtumista.

Vierailija
ullairmeli
30.08.2012 13:00
.... Hulluinta on, että tämä manan majoille mennyt koira "kulkee" vieläkin rinnallani ja sille on mukava kertoilla tapahtumista.

Siinä ei ole mielestäni mitään hullua :-)
Henkimaailmaan siirtyneet omaisemme ja myös rakkaat eläinystävämme
kulkevat rinnallamme ja ovat vain ajatuksen matkan päässä, niin se vain
on, vaikka sitä ei voida "tieteellisesti todistaa".

Vierailija

Tietysti varsinkin koirista on suuri apu suruissa, koska ne älykkäinä eläiminä vaistoavat ystävänsä tilan.

Vierailija

Tietysti varsinkin koirista on suuri apu suruissa, koska ne älykkäinä eläiminä vaistoavat ystävänsä tilan.

Vierailija

Lainaus:

Kyllä lemmikki auttaa mutta myös metsä ulkoilma ,usein kun tuntuu ettei jaksa lähden koiran kanssa ulos ja kummasti sitä alkaa näkeen pilkahduksen toivon elämän halun.Joskus menee parikintuntia vaellessa.Nyt taas huomaan kuinka pieni suruni on kun luen mitä pieni 8v koki ennen kuolemaansa ,kuvitelkaa isä teki ja sitä hehkutettiin niin hyvä isä.MUN suru tai kipu minä kestän .

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat