vieras

Usko ja uskomukset ovat kautta aikojen rasittaneet verotuksillaan jne maailman ihmiskuntaa. Nyt, kun tiede on alkanut tuomaan julki lisää tietoa siitä MITÄ IHMINEN TODELLISUUDESSA ON MIELELLISESTI/SIELULLISESTI niin tulee pakostakin mieleen asiat mm kristinuskosta aivopesu uskontunnustksineen jota tulisi vältää tai ainakin suojella alaikäisiä lapsia siitä. Siis uskonvapaus ei tarkoita mielestäsi sitä, ETTÄ ihmismielen saa muokata aivopesu/suggestioilla!
Toimiiko uskonnot, kristinuskokin ihmisten terveyden kustannuksella?
Tiesikö raamatun Jeesus siitä kun kielsi uskomasta? (mm. Matt.24:23-26)
Miten meidän tulee toimia helpoiksi uhreiksi joutuvia lapsia?
Eikö uskontunnustuksen antaneiden uskovaistenkin tule ajatella terveyttä?
Onko oikein, että uskonnoissa käytössä on suggestio jopa hypnoosin tasolla,
kuten mm parantaja Ylivainion toiminnasta kerrotaan?
Hyvät lukjijat ja kirjoittajat, olkaamme rehellisiä itsellmme ja toisillemme niin voisimme saada parhaan mahdollisen tiedon ja ymmärryksen asioista jotka ovat meille kaikille tärkeitä.
Siis...
Mitä mieltä; ihmisyyden syvyyksiä ymmärtävät olette asiasta kristittyinä kun olette syventyneet alla olevien linkkien antamiin tietoihin SEKÄ tutkimuksien vahvoihin olettamuksiin siitä, että millaisia olemme todellisuudessa; IHMISINÄ ilman uskoa/uskomuksia ja ilman niitä?
Ja
muuttuuko ymmärrettyänne mistä on kysymys kun olette katsoneen nämä tieteen, viellä keskeneräiset tutkimuksien suuntien tämän astiset tuntemat ihmisenä olemisen mielen arvot ja niiden tärkeydet joilta ihmisiä, etenkin lapsia tulisi suojata niiden toimintoja....
https://www.youtube.com/watch?v=m__r-XvNYes
https://www.youtube.com/watch?v=aTilan5DkTM
https://www.youtube.com/watch?v=qVCh_4tBRa8
https://www.youtube.com/watch?v=Wdf4FFj9SZQ
Jos teillä on annettavana lisää asiaan liittyviä tietolähteitä, niin olkaa ystävällisiä ja laittakaa niitä esille.
HUOM!
Tämä keskustelu tarkoitus EI OLE uskovaisten haukkumiset eikä yhteiskunnalle uskon vuoksi mieleltään sairastuneiden kustannuksien repiminen esiin VAAN JA AINOASTAAN tieteellista tietoa esiin etsimistä ja niiden hyvien arvojen hyödylliseen käyttöön ottamiset, kuten esimerkiksi itse suggestio rentoutumisena esim. kotona raskaan työpävän jälkeen tai vaikkapa öitä valvoneen sairaalle lepoa antavana luonnollisena; oman kehon itse hallitsemilla voimien keinona. (uskossa esim. pappi hallitsee seurakuntalaisiaan suggestiolla...)

Sivut

Kommentit (70)

Vierailija

Käsityksesi tieteestä on yhtä lennokas, kuin uskonnoistakin. Ihmisen luontainen uteliaisuus on kurinalaista tiedettä kekseliäämpi. Siksi uskonnot ovat epätieteellisiä selityksiä ihmiselon epävarmuudelle, joka järkyttää monen elämänmenoa. ja tekee hulluksikin. Uskonnot ovat siis joillekin yliannostettuna vaarallinen lääke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
vieras

Vierailija kirjoitti:
Käsityksesi tieteestä on yhtä lennokas, kuin uskonnoistakin. Ihmisen luontainen uteliaisuus on kurinalaista tiedettä kekseliäämpi. Siksi uskonnot ovat epätieteellisiä selityksiä ihmiselon epävarmuudelle, joka järkyttää monen elämänmenoa. ja tekee hulluksikin. Uskonnot ovat siis joillekin yliannostettuna vaarallinen lääke.

Nii-in! Lähestynne asian ydintä omilta tahoillamme toistemme mieliteitä kunnoittaen.  Tosin, täytynee tunnustaa, että en välttämättä ole asiasta sitä mieltä mitä aseten lukijalle eteen. Sen toki ovat varmaan jo muutamat huomanneet mutta eihän kehittävää keskustelua synny jos kaikki ovat samaa mieltä.

Lennokas ja lennokas, työelämän kokemukset opetti sen, että rehellinen ilmaisu; olemassa olevien faktojen kera saa aikaan tilanteen, ettei tarvitse turhaan pähkäillä vaan saa joko risuja tai "ryysyjä" ja molempia on saatu.

vieras

Vierailija kirjoitti:

"...uskonnot ovat epätieteellisiä selityksiä..." on totta jota ei käy kieltäminen sillä sitähän todistaa tuhansien lahkojen olemassa olo ja lukemattomien (yli 10miljoonaa) eri jumalaa ihmiskunnan herroina!

Se, mihin etsin vastauksia puolesta ja vastaan on uskovaisten omaa asennetta mielen/sielun  suhteen ja että millä tavalla sairastuneet itse hoitaa psyykkisen terveydensä kun se pettää. En usko herra ja pilleripurkki parantaa ketään jolla sattuus olemaan vielä omaatuntoa jäljellä, yhteiskunnallisestikkin asiaa ajatellen.

Vierailija

No ei kai mielenterveydellistä terveydenhoitoa "yhteiskunnallisesti ajatellen" tarvita lainkaan, jos psykoottiset hoitavat itse itsensä. Usko on vain sairaan kainalosauva, ei pilleri, ei terapiamuoto.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Liiallisuuksiin meneminen paitsi altistaa mielen ja ruumiin sairastumiselle, myös voi olla sairauden oire.
Kuolet, jos juot ämpärillisen vettä tunnissa.
Uskonnollisuus, ääriajattelu ja mm. rasismi johtuvat ohimoaivokuorella olevasta laiskasta kohdasta. Kun tätä kohtaa sähköisesti ärsuytetään, harhaluuloisuus, vainoharhaisuus, ääriajattelu ja myös taipumus selittää asioita henkiolennoilla vähenevät radikaalisti.
Tämä tutkimus on raportoitu muistaakseni British Medical Journalissa ja/tai Psychology Today -julkaisusa ja löydettävissä englanninkielisillä hakusanoilla.
Nämä ja muut alan julkaisut ovat kertoneet myös 90 vuotta kerättyyn kansainväliseen tutkimusaineistoon liittyvästä metatutkimuksesta, jossa todettiin vahva, käänteinen korrelaatio uskonnollisuuden ja älykkyyden väliltä.
Summa summarum: uskonto on älyllisesti heikkotasoinen yritys selittää asioita, jotka ylittävät ihmisten kyvyn ja halun pohtia loogisesti ja etsiä ja käsitellä relevanttia tietoa.

vieras

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:
Summa summarum: uskonto on älyllisesti heikkotasoinen yritys selittää asioita, jotka ylittävät ihmisten kyvyn ja halun pohtia loogisesti ja etsiä ja käsitellä relevanttia tietoa.

Eli usko on oman tahdon luovuttamista toiselle jonka USKOO olevan tiedossa vaikka todellisuudessa ei niin ole....

vieras

Vierailija kirjoitti:
No ei kai mielenterveydellistä terveydenhoitoa "yhteiskunnallisesti ajatellen" tarvita lainkaan, jos psykoottiset hoitavat itse itsensä. Usko on vain sairaan kainalosauva, ei pilleri, ei terapiamuoto.

Niin mut ku aptiikkiin menevät... ja jonottavat mielenterveyttä hoitavien vastaanotoille...  Siten todistavat useimmat heistä mitä usko antaa. Asuin opiskelu aikana eräässä kaupungissa jossa joutuvat tilanteeseen ettei sosiaalista apua saaneet kun luovuttivat tilinsä uskonlahkolle sekä osa heistä mielenterveyttä hoitavien kautta apteekkiin. Mutta en tiedä miten nykyisin asiat ovat, eikä kiinnosta, sain aikanaan tarpeekseni faktaa siitä, kuin järkevistä ihmistä tulee kaatumalla mieletään sairaita ja taloudellisesti hyväksi käytettyjä... väärennetynkin raamatun mukaan Jeesuskaan ei ottanut palkaa...

vieras][quote=Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eli usko on oman tahdon luovuttamista toiselle jonka USKOO olevan tiedossa vaikka todellisuudessa ei niin ole....

Ihan noin lyhyesti...ja sitten alkaa puhdistus!

Vierailija

<Uskosta maailmaan palauttaminen on jumalaisen yksinkertaista. Se on niin pelottavan yksinkertaista, että tulee hätä käteen:  Rangaistaanko mua, jos en usko mitä äiti ja muut auktoriteetit opettivat. Vai maksanko parantavasta  järkiintymisestä vielä kuolemani jälkeen. Jos en pääsekään Taivaaseen?

vieras

Vierailija kirjoitti:
<Uskosta maailmaan palauttaminen on jumalaisen yksinkertaista. Se on niin pelottavan yksinkertaista, että tulee hätä käteen:  Rangaistaanko mua, jos en usko mitä äiti ja muut auktoriteetit opettivat. Vai maksanko parantavasta  järkiintymisestä vielä kuolemani jälkeen. Jos en pääsekään Taivaaseen?

Muistaakseni Matt. 24:23-26 vastaa sinullekkin kysymyksiisi, 26:n jakeen kahdessa viimeisessä sanassa.

Olen nähnyt todeksi Jeesuksen sanat: "Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. Näitä on ollut ja tulee olemaan, mutta heitä myös paljastuu, tulee totuus esille ja nuo suuret eksyttäjät joutuivat ja joutuvat vastuuseen?

Onneni on olla enää välittämättä, minulla on muistot suuresta hyvästä ja rakkaudesta ja myös siitä miten ja kuinka niitä käytetään kahlitsemaan ja alistamaan ihminen.  Niitä olen nyt monta vuotta työstetty ja alan jo käsitellä Raamattu-uskontoa, uskoa täysin ulkokohtaisesti.

vieras

-valone-Käyttäjä698 kirjoitti:
Olen nähnyt todeksi Jeesuksen sanat: "Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. Näitä on ollut ja tulee olemaan, mutta heitä myös paljastuu, tulee totuus esille ja nuo suuret eksyttäjät joutuivat ja joutuvat vastuuseen?

Onneni on olla enää välittämättä, minulla on muistot suuresta hyvästä ja rakkaudesta ja myös siitä miten ja kuinka niitä käytetään kahlitsemaan ja alistamaan ihminen.  Niitä olen nyt monta vuotta työstetty ja alan jo käsitellä Raamattu-uskontoa, uskoa täysin ulkokohtaisesti.

Sinulla on sitten suhde Jeesukseen kunnossa. Uskot kun Jeesus kieltää uskomasta ja elät tietoisesti hiljalleen ahdistuksen ja mielen turmelluksen kautta leveälle portille ennen kuin tiedät mitä tarkoitta "älä usko" Jeesuksen ilmoittamana. ja samalla todistat uskonnuksen kaltaisuudestaisi uskonvapaudesta nauttivana uskovaisena. Kaikki on kohdallasi tahtosi ja vapautesi mukaista, joten nauti siitä.

vieras kirjoitti:

Sinulla on sitten suhde Jeesukseen kunnossa. Uskot kun Jeesus kieltää uskomasta ja elät tietoisesti hiljalleen ahdistuksen ja mielen turmelluksen kautta leveälle portille ennen kuin tiedät mitä tarkoitta "älä usko" Jeesuksen ilmoittamana. ja samalla todistat uskonnuksen kaltaisuudestaisi uskonvapaudesta nauttivana uskovaisena. Kaikki on kohdallasi tahtosi ja vapautesi mukaista, joten nauti siitä.

Mielestäni en ole lainkaan uskovainen. En edes välitä enää mitä Raamattu sanoo tai käskyttää, olen vain ihminen! Teen läheisilleni hyvää ja välillä ajattelen itseänikin. Toivon ja unelmoin, itken ja nauraen iloitsen. Nauraminen se vasta onki elämän eliksiiriä, siis uskon iloiseen kaiken kattavaan hytkyvään nauruun, se puhdistaa ja auttaa kestämään tätä muuten ilotonta elämää. Kerran minulla oli hetken kestävä ihmissuhde jossa sain kokea naurua ja ilo  joka päivä.

Vierailija

Uskonnuksen kaltaisen uskonvapauden nauttimisesta on kehittynyt uudenaikainen usko. Nyt sitä sanotaan epäuskoksi. Ennen sellaiset olivat vääräuskoisia ateisteja. Nyt sellainen nimitys ei passaa, koska ateisteista suuri osa on syvällisiä uskovaisia omilla ehdoillaan. Hyvähän se on, että kaikki löytävät omansa. Epäilyttää vain, kun niin useasti pitää selitellä ja vedota pitkiin kokemuksiin. Lukijalle tulee suru puseroon, kun tuntuu, että taas on jäänyt rikas elämä elämättä ja lopuksi tyydytään melkein ei mihinkään. Kyllä meilläkin eletään  uskonnuksen kaltaisen uskonvapauden vapaudessa, jossa ei löydy mitään seliteltävää tai puolusteltavaa. Uskotaan, kun ei tiedetä koska Taivas putoaa.

Vierailija kirjoitti:
Uskonnuksen kaltaisen uskonvapauden nauttimisesta on kehittynyt uudenaikainen usko. Nyt sitä sanotaan epäuskoksi. Ennen sellaiset olivat vääräuskoisia ateisteja. Nyt sellainen nimitys ei passaa, koska ateisteista suuri osa on syvällisiä uskovaisia omilla ehdoillaan. Hyvähän se on, että kaikki löytävät omansa. Epäilyttää vain, kun niin useasti pitää selitellä ja vedota pitkiin kokemuksiin. Lukijalle tulee suru puseroon, kun tuntuu, että taas on jäänyt rikas elämä elämättä ja lopuksi tyydytään melkein ei mihinkään. Kyllä meilläkin eletään  uskonnuksen kaltaisen uskonvapauden vapaudessa, jossa ei löydy mitään seliteltävää tai puolusteltavaa. Uskotaan, kun ei tiedetä koska Taivas putoaa.

Äläpäs taas käännä asiaa päälaelleen, vastaajaa vastaan, ivalla. Taidatkin olla maailmanlopun  narsisti, narsisti joka ei voi eikä pysty, eikä saa  ihmisten uskoa ja uskomuksia hallita! Taivas ei putoa, eikä Jeesus tule takaisin meitä syyttämään. Elä luuloissasi aivan rauhassa.

vieras

Mielestäni en ole lainkaan uskovainen. En edes välitä enää mitä Raamattu sanoo tai käskyttää, olen vain ihminen! Teen läheisilleni hyvää ja välillä ajattelen itseänikin. Toivon ja unelmoin, itken ja nauraen iloitsen. Nauraminen se vasta onki elämän eliksiiriä, siis uskon iloiseen kaiken kattavaan hytkyvään nauruun, se puhdistaa ja auttaa kestämään tätä muuten ilotonta elämää. Kerran minulla oli hetken kestävä ihmissuhde jossa sain kokea naurua ja ilo  joka päivä.[/quote]

Eikö ihmisyydesi ole rajoitettu uskontunnustuksella, rippikoulu koulutettuna?

vieras kirjoitti:

Mielestäni en ole lainkaan uskovainen. En edes välitä enää mitä Raamattu sanoo tai käskyttää, olen vain ihminen! Teen läheisilleni hyvää ja välillä ajattelen itseänikin. Toivon ja unelmoin, itken ja nauraen iloitsen. Nauraminen se vasta onki elämän eliksiiriä, siis uskon iloiseen kaiken kattavaan hytkyvään nauruun, se puhdistaa ja auttaa kestämään tätä muuten ilotonta elämää. Kerran minulla oli hetken kestävä ihmissuhde jossa sain kokea naurua ja ilo  joka päivä.

Eikö ihmisyydesi ole rajoitettu uskontunnustuksella, rippikoulu koulutettuna?[/quote]

Ei ihmisyyteni ole mitenkään rajoitettu, olen itsessäni aivan täydellinen ihminen:) en ole edes kulttuurisidonnainen, olen vain ihminen, minä!

Hyväksy itsesi ja näet miten kirkkaana aurinko paistaa, eikä pimeys ole voi sinua ottaa!

vieras kirjoitti:

Ei ihmisyyteni ole mitenkään rajoitettu, olen itsessäni aivan täydellinen ihminen:) en ole edes kulttuurisidonnainen, olen vain ihminen, minä!

Hyväksy itsesi ja näet miten kirkkaana aurinko paistaa, eikä pimeys voi sinua ottaa![/quote]

vieras

vieras kirjoitti:

Hyväksy itsesi ja näet miten kirkkaana aurinko paistaa, eikä pimeys voi sinua ottaa!

[/quote]

Oma asiasi sen on, tosin useimmat uskovaiset unotavat mitä uskonnustus aivopesu aiheuttaa, ja eivät usko että niin on. Harvemmin olen sellaisia avomielisiä tavannut mutta tänään kului 5-6 tuntia sellaisen kanssa nokatusten, ite halusi. Sanoin valvovansa öisin uskon asioiden vuoksi ja kysyi että olisko pois kutsu tullut. Kerroin toki hänelle en ota kantaa sillä sen sinun henkilö kohtainen. Jallitti asioitaan monta tuntia mutta en ohjaa toisia mutta fakta asetan esiin joistakin yksityis kohdista ja usein antamalla kannettavan että saa tutkia itse. Noh, hän tehköön ratkaisunsa tahtonsa mukaan ja minä myös uskon, että huomena poutaa jos ei sada.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat