ekorre, karla

Koko elämäni on historiaa ja senkö on hävittävä ikäni tiedottomaan hautaan? Jotkut kirjoitelmani eivät todista hankkimaani tieto/taitomäärää hyödyttämään jälkeenitulevia. Elämän lyhyys on tieteen ja taidon irvokkain hajaannus. Multaa arkulle ja amen!
Oma vikani. En ole osannut käyttää tieto/taitomäärääni yleiseksi hyödyksi julkaisuina ja opetuksinani. Olen elänyt hyödyttömästi ja kai pantannut tieto/taitomääräni omaan hautaani. Olen pahoillani. Joku tulee ja todistaa kaiken tiedon itseäni paremmin. Elämäni oikein ymmärtävä, laatisi oskar-elokuvat- omalla älykkyydellään. Aiheissa riittäisi...

Kommentit (6)

Vierailija

Kärpäsen surinaa.. Jos vain ymmärtäisit, tekisit ärsyttävästä pörriäisestä medtariteoksen. Mutta läts, litskaat siivekkään elämän. Luuletko olevasi enemmän arvoinen ?

Pyydä itsellesi tuhkaus.

Elämän taltiointi.  Se pitäisi tehdä eläessä että sen näkisi. Mullan alla,,,tunteeko enää mitään tai näkisikö saavutuksensa.   Hyvin monen on taltoitu tuleville sukupolville eikä ne ole monetkaan turhaa lätinää. On lääketieteen edustajat..elämän parantamista, pidentämistä aikaansaaneet.

Kirjalijat, kuvataitelijat,runoilijat.  Valtioiden johtajat...minun ei.

Ei ole ollut syytä.

Minä elän vain jonkun muistoissa.

Ne muistot ovat hyvin arvokkaita muistelijalle.

juuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
kysyn vaan

ekorre, karla kirjoitti:
Koko elämäni on historiaa ja senkö on hävittävä ikäni tiedottomaan hautaan? Jotkut kirjoitelmani eivät todista hankkimaani tieto/taitomäärää hyödyttämään jälkeenitulevia. Elämän lyhyys on tieteen ja taidon irvokkain hajaannus. Multaa arkulle ja amen!
Oma vikani. En ole osannut käyttää tieto/taitomäärääni yleiseksi hyödyksi julkaisuina ja opetuksinani. Olen elänyt hyödyttömästi ja kai pantannut tieto/taitomääräni omaan hautaani. Olen pahoillani. Joku tulee ja todistaa kaiken tiedon itseäni paremmin. Elämäni oikein ymmärtävä, laatisi oskar-elokuvat- omalla älykkyydellään. Aiheissa riittäisi...

Minkälaisista tiedoista ja taidoista on kysymys? Onko suurin harmin aihe oma kuolema vai ihan oikeasta se, että on tietoa, joista olisi hyötyä jälkeentuleville? Mikä siis on tämä tieto tai taito, josta ei vielä ole kirjoitettu kirjaa tai josta ei ole annettua tietoa muulla tavoin esim internetissä, josta löytyy vaikka minkälaista tietoa?

Jos aloittajalla on tällaista ainutlaatuista, ennenkuulumatonta tietoa/taitoa niin luulisi kohdeyleisöä löytyvän. Vanhallakin iällä voi vielä opiskella  kotisivujen tekemistä ja kertoa sivuilla tiedoistaan. Oman blogin avaaminen täällä et-netissä on helppoa. Kun tarttuu toimeen niin ei ole tarvetta harmitella oman elämänsä hyödyttömyytta ja tietojensa panttaamista hautaansa.

vieras

Minulla on vain yli 20 eri ammatin koulutus ja käytännön kokemus enkä ole ahdistunut vaikka niillä eväillä maadun. Kehitys menee eteenpäin ja uusia ja ehkä parempia keinoja syntyy koko ajan joten ei sukupolvien vaihtumiset jää paikoilleen vaan automaatiot tulee ottamaan enemmän ja enemmän niistäkin ammateista joihin olen koulutettu.

Vierailija

Tutustuimme bussimatkalla Vanhaan Raumaan.  Se on Pohjoismaiden laajin, yhtenäisin ja parhaiten säilynyt vanha puukaupunkialue, jonka asemakaava periytyy jo keskiajalta. Rakennusperinteen kaunis näyte on UNESCOn maailmanperintökohde.

Opastava arkkitehti häkeltyi, kun kysyimme, kuinka kauan kaupunginosa voidaan vielä säilyttää. Vastaus oli, että asemakaava voi säilyä pitempään, mutta rakennuskanta tuskin enää 200 vuotta enempää.

Saako maailma muuttua, vai pitääkö kaikki muumioida. Koska kamaa ei enää kannata säilöä museoihin? Älyä ja luovuutta syntyy ja on loputtomasti. Antakaa ainakin minun mennä jäljettömästi unholaan.

Vierailija

Riittää kun miettii kuinka monta miljardia ihmisiä on elänyt tällä pallolla parin sadan tuhannen vuoden aikana, ja moni heistä on jäänyt jollain tavalla historiaan? Kaikki olivat jotain tietotaitoa hankkineet elämänsä aikana. Parhaimmat opit ja keksinnöt siirtyivät käyttöömme ja lopulta oppikirjoihimme. Tekijöitä ei kaikkia varmasti muisteta koskaan tai kunnia on voinut mennä täysin väärälle henkilölle. Ne kaikki muut ihmiset ovat kuin heitä ei olisi koskaan ollut olemassakaan. Lukemattomat taiteilijat, filosofit, luonnontieteilijät, jotka eivät päässeet suosioon. Tavan tallaaja unohtui kahden sukupolven jälkeen. Nyt meidät löydetään aina netistä.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat