epäuskoinen

Sininen eduskuntaryhmä erosi perussuomalaisista viime kesäkuussa, perustivat yhdistyksen ja keräävät parhaillaan kannattajakortteja (5000 kpl) perustaakseen puolueen.
Aiotko allekirjoittaa kannattajakortin? Oletko oikeasti sitä mieltä, että näillä persuista loikanneilla on jotain sellaista uutta tuotavana suomalaiseen politiikkaan, jota muilla puolueilla ei ole tarjolla? Entä miten he eroavat perussuomalaisten ohjelmasta, jota kannattivat siihen asti kun Jussi Halla-aho valittiin perussuomalaisten johtoon.
Mitä ajattelet Timo Soinista nykyisin ja hänen roolistaan tässä rumbassa? Oliko päästragedi vai sivustakatsoja ?
Pyydän maltillisia ja perusteltuja kannanottoja.

Kommentit (4)

Vierailija

Persut on ainoa kunnolla maahanmuuttokriittinen puolue. Nämä loikkarit eivät pitkälle pötki seuraavissa vaaleissa. Periaatteesta en koskaan äänestä loikkareita. Soini on menneen talven lumia.Halusi jatkaa ulkoministerinä. Sen takia teki tämmöisen tempun.

Soini pettymys

Mielestäni sinisillä ei ole tulevaisuutta. Mitä kertoo ihmisistä se, että demokratia eli selvä äänestystulos ei kelvannut?

Ymmärrän hyvin, miksi kenttä käänsi Soinille selkänsä. Hän puolueineen myötäili liikaa kokoomusta, joka on vienyt Suomea jo monta hallituskautta riippumatta siitä, onko suurin vai kolmanneksi suurin puolue. Eli raha on ratkaissut koko ajan, ei sen säästäminen vaan suuntaaminen harvojen taskuihin.

Ne pienet myönnytykset, joita persut saivat, olivat hinta heidän tuestaan tuolle rikkaiden suosimispolitiikalle. Ei persujen kannattajat voi millään ymmärtää, miksi valtion velkaantuessa lisää rikkaat saavat verohelpotuksia, mutta köyhempien maksut suhteessa tuloihin lisääntyvät kohtuuttomasti.

Maahanmuuttokriittisyydellä ja tavallisten ihmisten puolustamisella persut pääsivät hallitukseen, mutta nyt mamukriittisyys sitten onkin kauhea synti. Kaikki siihen viittaava katsotaan rasismiksi, vaikka se on vain tosiasioiden tunnustamista ja seurauksien näkemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen äänestänyt persuja monta vuotta. Mua tympii, että nämä persuista eronneet siniset istuu hallituksessa ministereinä vaikka eivät ole enää persuja. En mä äänestänyt viime vaaleissa jotain ihme sinisiä joitten ohjelmasta mulla ei oo mitään hajua. Niin tajutonta touhua ettei mitään rajaa. Sipilä ei ole tyhmä. Halusi jatkaa hallituksessa näitten kanssa kun sai ministereitä, joita vie kuin pässiä perässään. Tiiän jo nyt, että ensi vaaleissa persut saa semmosen jytkyn, josta Soini ei osannut edes uneksia.

Näin sen näen

"Aiotko allekirjoittaa kannattajakortin? Oletko oikeasti sitä mieltä, että näillä persuista loikanneilla on jotain sellaista uutta tuotavana suomalaiseen politiikkaan, jota muilla puolueilla ei ole tarjolla? Entä miten he eroavat perussuomalaisten ohjelmasta, jota kannattivat siihen asti kun Jussi Halla-aho valittiin perussuomalaisten johtoon.
Mitä ajattelet Timo Soinista nykyisin ja hänen roolistaan tässä rumbassa? Oliko päästragedi vai sivustakatsoja ?"

En todellakaan aio kannattaa tuota irtolisäkettä. Ei niillä ole mitään uutta tarjottavana. Tärkeintä näyttää olevan kepun ja kokkareiden tukeminen. He irtautuivat aikaisemmasta persujen ohjelmasta, koska Halla-aho ei puh.johtajaksi kelvannut. Kuitenkin H-a halusi vain hallitusohjelman noudattamista eli pysyä entisissä tavoitteissa.

Timo Soinista tuli puolueessa diktaattori, jolle demokratiasta tuli rasite. Hän yritti  "määrätä" kentän äänestämään itselleen mieleistä Terhoa. Olisi kannattanut pysyä  objektiivisena ja antaa jäsenten itse päättää, ketä kannattavat. Kenties Terho olisi nyt puheenjohtaja. Soini nosti omilla toimillaan vastarinnan. Sai siis mitä tilasi.

Soinihan se todellinen johtaja sinisissä on, vaikka Elo pantiinkin virallisesti nokkamieheksi ja eroamisen seurausten kantajaksi. Soini pysyy muka "puhtaana" jotain EU:n huippuhommaa varten.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat