perusturvaetuudet

Vierailija

Tämän pienen 8v surma ja perheiden hyvinvointi hukassa.Kun alettiin uuristaa ne jotka toimeentukea saa saavat omalle tilille kaikki etuudet.Olen sitä mieltä että jos et osaa rahaa ja laskuja hoitaa niin eikö esm.asumistuki pitäis mennä suoraan vuokrananttajalle,ei vain vuokralaiselle sitten se tulee käytettyä muuhun jos vaikka pilettäis kyllä mä saan kasaan vuokran. sähkölasut lehtilaskut ym rahat maksetaan könttänä .se raha jolla pitäis hoitaa asioita jää toisten saatavaks.kierrealkaa siitä.Sitten oot asunnoton ,ei niin väliä kyllä yhteiskunta tulee vastaan hoitaa .Katon että monesti juuri leväperäinen toimeentuki lisää rahanpuutteissa kärsiviä kuntia.Onko koskaan tutkittu kuinka paljon tämäuudistus on vain tuonnut hätää.Ennen sait ruokakortin joilla hait ruuan vaate ym,ei vuokranantajat ei jäännyt ilmanvuokrarahoja.tää on kun vippilainat.työttömät, en yleistä pitäis alata vaatiin käymään jossain työpaikoissa niin kauan kun saa työpaikan koska he saa jokapäivä rahaa,vaikka 4t päivä silloin ei syrjäytyis niin helposti olis vaikka kodinhoitajan matkassa kun menee kotiin käymään ja vois auttaa palattais kiltisti 30v taaksepäin.kuinka monta turhaa viinapulloa jäis hankkimatta.Naapurissa yh äiti3lasta työtön lapset vuoroviikoin isällä äiti viihteellä silloin.välillä vain kun törmään siihen tekis mieli sanoa tientoisellapuolella haetaan siivoojaa mee töihin ei kun tulee traumoja,ja varmaan toinen ammatti.sekin on väärin ei tarvi ottaa vastaan kun ei ole ammattia vastaavaa.miettii eläkeläinen.

Kommentit (13)

Vierailija

"esim. asumistuki suoraan vuokranantajalle"

Ihan järkeenkäyvä ajatus, mutta kovin monimutkaiseksi ovat varmaankin mieltäneet.
Jos vuokranantaja vaihtuu kovinkin tiheästi pysyisikö maksaja ajan tasalla?

Helpompi kai se könttäsumma on maksaa ja luottaa saajan käyttävän rahat kuin on tarkoitettu.

Vierailija

Lainaus:

Ihan järkeenkäyvä ajatus, mutta kovin monimutkaiseksi ovat varmaankin mieltäneet.

Helpompi kai se könttäsumma on maksaa ja luottaa saajan käyttävän rahat kuin on tarkoitettu.

Asumistuella ei ole tämän kanssa mitään tekemistä, eikä varsinkaan sillä meneekö tuki suoraan vuokranantajalle vai vuokralaiselle, pitääkseen asunnon vuokra on jokatapauksessa maksettava kokonaisuudessaan joka kuukausi.

Vierailija

Eikös tuossa juuri sitä tarkoitettu, että vuokra tulisi maksetuksi jotakin kautta joka kuukausi?
En ole tukien asiantuntija, ihan vaan tavallinen pähkäilijä.

Vierailija

Lainaus:

Eikös tuossa juuri sitä tarkoitettu, että vuokra tulisi maksetuksi jotakin kautta joka kuukausi?

Miksi sen pitäisi suoraan mennä kuten sitaatteihin on merkitty, sillä ei ole mitään merkitystä meneekö se suoraan kelalta vuokralaiselle, vai vuokran antajalle jos asua meinaa maksettava se on, turhaa vouhkaamista taas, selvä asia piti saada epäselväksi.

Vierailija

Lainaus:

Olen köyhä, mutta suht nuori eläkeläinen ja leski. Minulle tuo asumistuki on todella tarpeellinen!

Mene hyvä ihminen Sossuun ja kysy oletko oikeutettu
mihinkään tukiin/etuuksiin.
Jos et osaa itse nettiviidakosta tietoa etsiä....

Kelan tädit voisi myös kertoa tulojesi perusteella, oletko oikeutettu asumistukeen. :)

Rohkeasti vaan kysymään!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Miksi sen pitäisi suoraan mennä kuten sitaatteihin on merkitty, sillä ei ole mitään merkitystä meneekö se suoraan kelalta vuokralaiselle, vai vuokran antajalle jos asua meinaa maksettava se on, turhaa vouhkaamista taas, selvä asia piti saada epäselväksi.

Moni jolla on velkoja/alkoholiongelma,
käyttää sossusta saamansa könttäsumman toisin kuin miksi sossuhenkilö on sen laskenut käytettäväksi.

Naapurillani on ollut 3v sähköt poikki, joten elo lie ollut aika ongelmallista.....
Katkaistiin maksamattomien s-laskujen vuoksi ja taitaa silti saada sossusta jotain rahaa ,
mut tuskin sähkölaskuun jos ei ole kuitteja /laskua esittää....
Olkkarin pystyuunissa voi pitää tulta,
talvipakkasilla kuulema nukkui pilkkihaalarissa ja pipo päässä täkkikerroksen alla...

Talon omistaja meinasi repiä pelihousunsa kun tilanne valkeni hänelle,
kämppä on terveystarkastajan mukaan laitettava luultavasti asumiskieltoon ja remontoitava perusteellisesti.
Vuokrat oli sossu maksanut suoraan vuokranantajalle ja Kela asumistuen vuokranantajan tilille.
häätö kuitenkin edessä....

"Suomi-arkea"

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Olen köyhä, mutta suht nuori eläkeläinen ja leski. Minulle tuo asumistuki on todella tarpeellinen!

Kelan tädit voisi myös kertoa tulojesi perusteella, oletko oikeutettu asumistukeen. :)

Rohkeasti vaan kysymään!

Ei sosiaalitoimisto hoida asumistuki asioita se haetaan KELA:ta eli valtiolta, soppala myötää jos on perusteita toimeentulotuen, joka on aivan eri asia, tämän ilmoitan entisenä kunnan työntekijänä kaikille tiedoksi.

Vierailija

Nämä tuet on elin ehto pienituloisille, kuten esim. työttömille, muutoin koko työttömyyskorvaus hupenisi vuokraan. Ruokaan yms. ei jäisi usein juuri mitään!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Rohkeasti vaan kysymään!

Ei sosiaalitoimisto hoida asumistuki asioita se haetaan KELA:ta eli valtiolta, soppala myötää jos on perusteita toimeentulotuen, joka on aivan eri asia, tämän ilmoitan entisenä kunnan työntekijänä kaikille tiedoksi.

Mitä täällä nyt sekoillaan?? Siis SAAN kyllä asumistukea, kelalta!! Muista ihmisistä en osaa sanoa. Jos eivät ole eläkeläisiä, niin saavat ehkä asumistuen sossusta?

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Asumistuella ei ole tämän kanssa mitään tekemistä, eikä varsinkaan sillä meneekö tuki suoraan vuokranantajalle vai vuokralaiselle, pitääkseen asunnon vuokra on jokatapauksessa maksettava kokonaisuudessaan joka kuukausi.

En minä ainakaan halua jotta joka ei osaa hoitaa asioitaan saa könttäsumman sosusta kelasta ja käyttää päihteisiin jättää velat maksamatta jotka on toiselta pois .kyllä ne kuuluu niille jotka Hoitaa asiansa mutta liian paljon edesautetaan myös sun verorahoilla mäyräkoiran kantajia ja lapset näkee nälkää ja pelkoa.aina vain uusia tukia keksitään perheitten hyvinvointiin ja ongelmat lisääntyy

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Rohkeasti vaan kysymään!

Mitä täällä nyt sekoillaan?? Siis SAAN kyllä asumistukea, kelalta!! Muista ihmisistä en osaa sanoa. Jos eivät ole eläkeläisiä, niin saavat ehkä asumistuen sossusta?

Ei saa sossusta kukaan asumistukea, vaan se myönnetään KELA:sta

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat