klo 13:35 | 28.8.2017
/etlehti.fi/s3fs-public/discussion_topic_image/a_betty_silmat_pyriin055.gif?itok=jgtJ6tdX)
Ottaa vallan kauheasti päästä kun sähkölasku nousee taas. Nyt ne keksi sen sähköpiikin minkä mukaan laskutetaan. Eli sinun korkeimman sähköhetken kulutuksen mukaan saat laskun ikäänkuin sinulla olisi aina se korkein laitemäärä, korkein sähkönkulutus huushollissasi päällä.
Kun muutin tähän yksiöön n. 15 v sitten sähkölasku on noin viisinkertainen jo nyt. Eikö mitään rajaa löydy sähkölaitoksille.
Voi ...sanonko....
juuli
Kun on samassa yhtiössä sekä jako, että kulutus on aina edullisempi, niin ainakin uskon, koska saan laskun vain kulutuksen mukaan ja se on 20- 30 euron välillä. Nyt kesäaikana ollut hieman alle kaksikymppiä kuukausi.
Siis myynti ja siirto. Minähän en voi vaikuttaa kuin myyntihintaan ja se on monesti toisella halvempi . Siirtoa minä en voi vaihtaa siis sitä tällä paikkakunnalla toimivaa sähköyhtiötä.
Ilmanmuuta minä otan halvimman myyntihinnan. Sen voi lisäksi helposti kilpailuttaa netissä jossa lasketaan ja ilmoittaa halvimman.
Silti on liian kallista ja älytöntä kun ei voi siirtäjää vaihtaa. Jostain syystä tämä sähkönsiirto jätettiin kaiken kilpailuttamislain tullessa voimaan sen ulkopuolelle.
juuli
Tuskinpa kerrostaloasujalle kovin merkillistä sähköpiikkiä syntyy. Mahdollinen korotus koskee lähinnä sähkölämmitteisiä omakotitaloja. Jos pakkaspäivänä lämpöpatterit kuumenevat täysillä, sähkökiuas on päällä ja kaikki liedet sun muutkin laitteet toiminnassa, tulee kulutuspiikki, joka tulee näkymään hinnoittelussa.
Kalleimmaksi uusi laskutustapa tulee kesämökkiläisille joilla saattaa mennä kuukausia ilman kulutusta, sitten taas mökkeillessä sähkölaitteet toimivat täysillä.
Eli se maksaa jolla on siihen varaakin.Jos on varaa pitää kahta asuntoa lämpimänä,tuskin tuo piikki haitannee.
Sähkö on tarpeellinen ,mutta muistan että olen koko ikäni jollain lailla yrittänyt säästää sähkönkulutusta mitään muuta yhtä kauan jatkuvaa säästökohdetta en muista!
Inhottaa ja häiritsee tuollainen pyörivä kuvio. Huono idea.
Ei tässä tiedä mitä tapahtuu. Toivottavasti se joka sanoi ettei tunnu kerrostaloasujalle on oikeassa. Mutta kun on jatkuvasti nousseet... Tulee kaikenmaailman maksuja mihin ei voi itse vaikuttaa niinkuin se tv-lupamaksukin miksikäs se nyt muuttuikin..
juuli
Ihan on kohtuullinen niillekin joilla ei ole esim. uskontonsa vuoksi televisiota.
juuli