Pirkka-niksi

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tänään oli tosi kaunis ja aurinkoinen päivä,iltapäivällä tuli haravoitua pihalla.Odottelin samalla puhelua,eikä minun takissani ollut kunnon taskua,johon olisin saanut kännykkäni.
Sitten muistin Pirkka-lehden sukkahousu- niksin.Ei muuta kun sukkahousut puun oksalle roikkumaan ja känny sukkahousun terään,siinä se roikkui hyvin saatavilla.
Sitä ei tarvitse soiton eikä puhelun ajaksi ottaa sieltä sukasta pois,vaan sen läpi voi puhua.Eikä puhelin likaannu.
Voihan siinä vähän joutua selittelemään,jos joku vieras ihmettelee puusta roikkuvia sukkahousuja.Voi vaikka kertoa,että tuli niin lämmin tässä haravoidessa,niin riisuin sukkahousut pois:)
Ainoa muistettava asia on se,että huolehdit sen mukaasi sieltä oksalta roikkumasta sitten kun lopetat työt.
Olisi kovin kiinnostavaa tietää,onko ET:n lukijoilla käytännön kokemuksia erilaisista Pirkka-nikseistä.

Kommentit (15)

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Marjutti,
Kiitos vinkistä, heti ensi suvena viimeistään otan sen käyttöön, kun olen pihatöissä. Taitavat minulta jäädä lehdet haravoimatta tänä syksynä, kun huomiseksi luvattiin tänne Itä-Suomeeen lumisadetta. Tänään oli todella mahtava päivä, olisi tietysti voinut haravoida, mutta lähdinkin sauvakävelylle.
Nyt oikein hyvää illan jatkoa niin Rovaniemelle kuin muuallekin
toivottelee Aluisa

Vierailija

Olen aina ottanut nuo Pirkan sukkahousuniksit vitsinä, mutta näkyy tuo ainakin toimivan. Minulle tulee ruotsalainen Hemmets Veckotidning, jossa on samanlainen niksipalsta. Siellä ei ole ikinä ollut ainoatakaan sukkahousuniksiä. Olenkin ajatellut, että suomalaiset ovat vitsikkäämpää porukkaa. Voisin joskus kurillani lähettää sinne sukkahousuniksin. Ehkä tämä hyväksi koettu olisi sopiva. Sukkahousuista saa muuten hyvän pallon koiralle. Pallon voi sitoa villalangalla navalta navalle ja lankojen väliin pujoitella mattotekniikalla värillisiä villalankoja. Tällaisia palloja teimme koulussakin, mutta silloin materiaalina oli muistaakseni sanomalehtipaperi, kun sukkahousuja ei vielä tunnettu. Koiralla on joka tapauksessa kauhean hauskaa, kun saa leikkiä pehmeällä pallolla ja hajoittaa sen alkutekijöihin.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minä tein vuosia sitten sukkahousuista joulu-ukon, jonka koristelin. Ei monikaan arvaa sitä. Vain ihminen osaa olla kekseliäs.
Ruotsissa ollessani luin tuota mainitsemaasi lehteä.
Hyvää yötä nyt toivottelee Aluisa

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olin viikonloppuna tuttavan luona ja siellä lehtikorin pohjalta löytyi muutaman vuoden takainen Pirkka-lehti.
Luimme vähän naureskellen sieltä muutaman niksin,jotka kyllä varmaankin käytännössä toimisivat.
Esim.hyvät hihansuojat saa mm. autoa korjattaessa,kun leikkaa sukkahousujen sukkaosat irti housuista ja pujottaa ne,kuin sormikkaat käsiin hihojen päälle,samallahan ne sitten suojaavat kädetkin,jos homma ei ole kovin likainen.
Toinen aika hulvaton juttu oli:Jos menet vuoristoradalle,etkä halua,että hiuksesi menee sikin sokin,ota sukkahousut ja vedä ne hiustesi suojaksi.
Kait ne on tarkoitus vetää kuin hattu päähän,tai sitten ihan kaulaan asti.Olisipa hupaisa näky.
Näistä Pirkka-lehden sukkahousu-ja muistakin nikseistä on koottu oikein kirjakin,tiesi ystäväni kertoa.Pitääpä kysellä kirjastosta.

Vierailija

Jenkeissä on joku nainen, josta on tullut miljonääri niksipalstan ja kai niksi-TV:nkin avulla. Hänen niksinsä ovat ihan poskettomia. Muistaakseni Pirkka tai joku muu lehti julkaisi niistä makupaloja muutama vuosi sitten. Tosi hauskaa lukemista.

Vierailija
allinlapsi

Jenkeissä on joku nainen, josta on tullut miljonääri niksipalstan ja kai niksi-TV:nkin avulla. Hänen niksinsä ovat ihan poskettomia. Muistaakseni Pirkka tai joku muu lehti julkaisi niistä makupaloja muutama vuosi sitten. Tosi hauskaa lukemista.

Samoinhan Niksi-Ismo yritti Salatuissa elämissä päästä hyviin rahoihin kiinni :)

Vierailija
marjutti

Olisi kovin kiinnostavaa tietää,onko ET:n lukijoilla käytännön kokemuksia erilaisista Pirkka-nikseistä.

Viime Pirkassa julkaistiin niksi, että kun kantaa ostokset kotiin, ei tule ostettua liikoja. Minun on pakko kantaa, kun ei tuollaista bensiinikäyttöistä kauppakassia ole :)

Vierailija

Ostosten kantaminen kotiin on todella hyvä niksi. Olen kokeillut sitä usein. Nykyisessä asuinpaikassani se ei vain sovi, kun kauppaan on n 20 km. Busseja meillepäin ei kulje. Pakko mennä autolla.

Luen aina kaikki niksipalstat ja yritän käyttää hyväkseni niitä. En kyllä muista yhtään konkreettista esimerkkiä, josta olisi minulle ollut hyötyä. eikö ET-lehdessäkin voisi olla niksipalsta?

Vierailija

marjutti

Viime Pirkassa julkaistiin niksi, että kun kantaa ostokset kotiin, ei tule ostettua liikoja. Minun on pakko kantaa, kun ei tuollaista bensiinikäyttöistä kauppakassia ole :)

Minä käytän oikein tilavaa keltaista bensiinikäyttöistä kauppakassia. Bussikorttini on aina voimassa, ja köröttelen sillä päivittäin. Välillä kävelen ostoskeskukseen, mutta takaisin en kassien kanssa kivuliaiden polvien kanssa pysty jaloittelemaan. Ostan yleensä aika paljon kerrallaan, kun en viitsi puolta päivää viettää busseissa (monta kertaa eestaas kauppaan).
Kyllä Pirkka-nikseissa on paljon hyviä konsteja, mutta jotkut ovat lähinnä hupia. Sukkahousut tuntuvat olevan vastaus kaikkiin ongelmiin, hehe!

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Taas tuli todistettua,miten Pirkka-niksistä on hyötyä.
Ystävättäreni oli kylässä ja kuinka ollakaan,nappikorvakoru putosi kirjavalle olohuoneen matolle,mistä me kummatkaan "puolisokeat" ei sitä löydetty.
Ei muuta, kuin imuri esiin ja imurin suuttimeen pujotettiin sukkahousut ja sitten imuri päälle.
Eipä tarvinnut kauaakaan imuroida,kun korvanappi löytyi.Pitää vaan muistaa pitää sukkahousuista kunnolla kiinni,ettei imu vie niitä myös imuriin:}

Vierailija

Täältähän löytyi mukava palsta.Olen lueskellut näitä osioita ja tässä "niksi-osiossa" on ihan toimivia juttuja.
Minun kaverini teki ihan oikeasti yhden hulvattoman pirkka-niksin.
Häneltä paloi pellillinen sydänpipareita,niin hän suihkutti niihin punaista maalia ja hetkessä oli persoonalliset kuusekoristeet valmiina.Piti vielä kuulema varjelta koiralta,kun se olisi maalista huolimatta syönyt ne.

Vierailija

Meillä kasvatettiin paljon sipuleita.Mikäs sen helpompi tapa kuivata niitä,kun täyttää sukkahousunlahkeet sipuleilla ja heittää orrelle "hajasäärin" kuivumaan.Oiva keksintö ja toimii !

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat