Vierailija

Minne aiot matkustaa seuraavaksi ja miksi?

Kommentit (9)

Jos terveys sallii ja jalat kantaa niin ensi keväänä Skotlannin kiertomatkalle. Kun on näin aikaisessa vaiheessa tilannut matkan niin varmasti mahtuu mukaan.. Tuota matkaa mainostetaan ET lehden lukijamatkana mutta mitään alennusta siitä ei kuitenkaan ole tulossa. Skotlannin nummet ovat aina kiinnostaneet, samoin Skotlannin historia ja myytit. Jospa näkisi tuon Loch Nessin tarunhohtoisen hirviönkin.

Ensi syksyn Irlannin kiertomatkojenkin ilmestymistä odotellaan. Irlannissa samat kiinnostuksen aiheet, nummet, tarut, linnat. Ja yksi suosikkikohteista, Dublin.

On hyvä elää kuluvaa päivää mutta on myös mukavaa kun on jotakin jota odottaa...

Pitulo Haloo, oletko lähdössä Egyptiin? Minun lähipiirissäni ovat ruvenneet niin totisiksi torvensoittajiksi etteivät minua sinne päästä, huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitos kysymästä Mökin muori. Olen käynyt tänä vuonna jo kaksi kertaa Egyptissä joten päätin, että käyn siellä seuraavan kerran aikaisintaan ensi vuonna. En ole ollut Suomessa moneen vuoteen jouluna, muistaakseni viimeksi vuonna 2012 niin että pidän taukoa matkustelusta ja aion viettää perisuomalaisen joulun.

Tokihan Egypti poikkeaa täysin Suomesta  eritoten joulu- ja tammikuussa, siellä  päivät ovat lämpimät ja paikallisia hedelmiä voi ostaa halpaan hintaan katujen ja kujien varsilla olevilta kojuilta.

Jos lähipiirin torvensoitto johtuu terroriteoista niin maailma on valitettavasti muuttunut sen verran, että näitä tekoja tapahtuu nykyisin missä maassa vaan. Oman kokemukseni mukaan Egypti ei ole sen  vaarallisempi kuin monet Euroopan kaupungit Pariisi, Lontoo, Madrid, Barcelona jne.

Loppuvuoden suunnitelmiini kuuluu Tallinnan ja ehkä Riikan/Vilnan  joulutoreilla käynti.

kyllikki

Menen marraskuun alussa ystäväni kanssa kanarialle ihan vain sen takia että kumpikin on tehnyt töitä todella paljon .  Päätettiin jättää huolet pois ja vain levätä ja liikkua. Marraskuussa ei ole monta paikkaa tässä lähellä missä olisi edes vähän lämmin. Sitten kun on eläkkeellä niin on paremmat mahdollisuudet valita minne ja milloin matkustaa.

tyyttyyt

Matkustaminen ei ole ilmaton kannalta hyväksi. Itse matkustan kohta autoverstaalle huollattamaan auton ja jotta ajaisin mahdollisimman vähän ilmastoa sotkien, niin käyn samallaviikonloppu ostoksilla.

Kovin on hiljaista matkailuosiolla, mistähän mahtanee johtua?

Omat matkat ovat plakkarissa, keväällä Skotlantiin ja syksyllä Irlantiin. Iltaisin on sängyssä mukava lueskella ko. maiden matkaoppaita.Katsoin myös "sillä silmällä"elokuvan Breaveheart, kertoohan se skottilaisesta vapaustaistelijasta William Wallacesta jonka taistelupaikoille matkamme myös johtaa.

Irlanti onkin vähän tutumpi maa mutta tällä kerralla teemme vähän laajemman kierron. Mukava palata maahan muutaman vuoden jälkeen.

Vierailija

Olemme olleet Sidessä monesti ja aina tykätty! Mukana on ollut aina pojanpoikani 10v ja tyttö 15v, mies ei aina mukana. Olemme aina vuokranneet asunnon, ei kovin tykätä hotelleista. Retket olemme ostaneet netistä Nasa Tourin https://www.alanyadailytrip.com kautta heidän suomalaisilta nettisivuilta. Kaikki toiminu, kuljetus pelaa ja kivoja ihmisiä. Suosittelen tukemaan tällaisia yrityksiä, eikä niitä kaduilla huutelijoita.. joutaisi kotiin ne jo! Tytön lempi retki on ollut joka kerta merieläinpuisto tai delfinaario, ja pojan merirosvolaiva tai vesipuistot. Nasa Tourilta löytää myös nämä kaikki, ja hinnatkaan ei pahat kun tietää mitä kaikkea siihen sisältyy.

Vierailija

Ilmaston pilaamistia se on jos matkustaa kauas. Minä liikun apostolin kyydillä niin saa terveellistä liikuntaa. Seuraavaksi olis vakava tarkoitus mennä wc:hen ihan heti.

Tuuletus

Ihan turha syyllistää meitä taviksia "ilman pilaamisesta" Maailman johtajat ja poliitikot lentelevät jatkuvasti ja esim. suomesta Brysseliin viikoittain eikä kukaan kummastele sitä. Sitten kun joku tavis haluaa lomalle vähän kauemmaksi niin jopa on ilmaston pilaaja. Menkää ja lomailkaa hyvillä mielin, meitä kyykytetään ihan tarpeeksi. Minä tykkään käydä talvella Kanarialla ja kesällä Wien kutsuu!

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat