Vierailija

Eli tupakan, nuuskan ja alkoholin kulutus vain kasvaa.
Ei ymmärretä miten vaarallista tupakkatotteet ovat terveydelle.
Jos ihminen sairastuu ja sairaus todetaan johtuvan aineiden käytöstä!
Niin tulisiko heidän maksaa itse myös kaikki sairauskulunsa?
Jos heillä on rahaa noihin himoitsemiinsa nautintoaineisiin, tulisi olla myös varaa itse maksaa hoitokulunsa.

Kommentit (2)

Itse en osaa ajatella noin että jos olet itse vaivasi aiheuttanut niin maksa myös itse hoitosi. Samaan kategoriaan pitäisi sitten lisätä myöskin ylipainoiset jne... Jos sinulla on ollut varaa syödä niin maksa itse myös diabeeteslääkkeesi ym. lihavuusleikkauksesi. Eikö tupakka ja alkoholiveroakin ole noissa tuotteissa aika suuri määrä joten ainakin osan terveydenhoitokuluistaan maksavat veroina.

Onneksi nuorten tupakointi on laskussa, kiitos valistuksen. 

Vierailija

Mielipiteeni on hieman vahva. Mutta minusta on kohtuutonta, että tuo ihmisryhmä joka itseään vahingollisilla nautinnoilla tuhoaa saavat myös lähes ilmaisen hoidon ja joka saattavat rasittaa yhteiskunnan kukkaroa vuositolkulla. Olen myös huomannut, että yhteiskunnan hyväosaiset ovat etunenässä käyttämässä halpuutettuja palvaluita hyödykseen, vaikka heillä olisi hyvinkin varaa maksaa hammashoitonsa tai etelän aurinkolomilta lahjaksi saama sukupuolitauti tai melanoomansa.

Jokainen tietää nautintoaineiden ja auringon vaarat. Koska ei ole vastuuta, on vain luulo, että ihmiselämä tulee olla  nautintoa ja rahan tekoa. Ihminen ei välitä ennekuin sairastuu, ja ymmärtääkö vielä sittenkaan, tuskin. Tietää, että aina saa hoidon. Sitä on demokratia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat