Kommentit (8)

Vierailija

Ei löytynyt muuta unettomuuteen sopivaa, mutta tästä voisi jatkaa sillä, että antihistamiinitablettien käyttöä suositellaan unettomuuteen ja nyt jo hyttysenpuremiin.

Minä olen vierastanut antihistamiineja aina, pidän niitä myrkkynä. Onko teillä kokemusta ja mihin ne auttavat? Onko käytöstä todettu haittavaikutuksia? Mitä antihistamiinit oikeastaan ovat?  Tuttavani niitä käyttää allergiaan ja unettomuuteen, ehkä niiden teho vähenee pitkään kätettynä. Määrääkö lääkäri antihistamiineja ja voiko niitä vapaasti ostaa kuten Parasetamolia tai Diklofenakkia?

Ajattelin, että ne kovasti väsyttävät ja aiheuttavat lihasten laamaantumista jossain määrin. Päivät jäävät vajanaisiksi ylenmääräisen väsymyksen ja lihasten tehon huononemisen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Omalla kohdallani Melatoniini ei ole auttanut yhtään unettomuuteen. Paras yhdistelmä om Mirtazapin 1/4 tabl. ja Immiovane 1/2 tabl.  Niillä tulee uni ja nukahtaa nopeasti uudestaan yöheräilyjen jälkeen. Toki en käytä säännöllisesti, ainoastaan kun on pakko.

Vierailija

Se on hankalaa, kun sanovat, että pitää käyttää kaksi viikkoa säännöllisesti tai jopa kolme viikkoa ennenkuin  elimistö tottuu luontaistuotteisiin, mikäli nyt Melatoniini sellaiseksi lasketaan. Minulla on ollut Melatoniinia, sitä mitä liikkeet myyvät, ei minusta auttanut erityisemmin. Hermostunut olo oli vielä lisänä, ja usein häiritsi unen tuloa.  Kun levottomuutta alettiin hoitaa alkoi elimistö enemmän rauhoittumaan, vaikka uni ei aina tule.

Minulla on vaikea unettomuus ja sen syihin on pyritty kiinnittämään huomiota, eli purkamaan monen tekijän kautta.

Kirjoittajan yhdistelmä tuntuisi minullekin sopivan, kun unen saanti on turvattu ja hermostuminen laantuu  toisella tabletilla. 

Kysyisin vielä, oletko yhtään muistamaton tai palaavatko nimet tai paikkakunnat huonosti mieleen aamupäivällä? Minun on ollut vaikea palauttaa mieleen sukunimiä tai vaikeita paikan nimiä nyt  varsinkinja oikeastaan aikaisemminkin.

Mutta siitä Antihistamiinista, en oikein ymmärrä miten allergialääkettä käytetään nukkumisen edistämiseen.

Vierailija

[quote=Vierailija]

Kysyisin vielä, oletko yhtään muistamaton tai palaavatko nimet tai paikkakunnat huonosti mieleen aamupäivällä? Minun on ollut vaikea palauttaa mieleen sukunimiä tai vaikeita paikan nimiä nyt  varsinkinja oikeastaan aikaisemminkin.

Toiki olen muistamaton nimien ja joskus sanojenkin suhteen, kellonajasta riippumatta. Olen pannut sen vanhuuden "piikkiin" enkä ole asiaa sen kummemmin ajatellut. On vaan pakko saada nukkua välillä ettei tule ihan höperöksi. Syön muitakin lääkkeitä eikä sitä aina tiedä minkälaisia yhteisvaikutuksia lääkkeet kehossa saa aikaan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei löytynyt muuta unettomuuteen sopivaa, mutta tästä voisi jatkaa sillä, että antihistamiinitablettien käyttöä suositellaan unettomuuteen ja nyt jo hyttysenpuremiin.

Missä allergialääkettä suositellaan unettomuuteen? Lääkärikö on suositellut jollekulle?

Ymmärrän antihistamiinin käytön esimerkiksi allergisen nuhan tai voimakkaan kutinan aiheuttamaan unettomuuteen, mutta en kyllä  terveenä ollen nappaisi iltaisin allergialääkettä  vaikka se sisältäisikin väsyttäviä ainesosia.  Ymmärtääkseni antihistamiini ei ole nukahtamista varten.

Kärsin unettomuudesta.  Joudun silloin tällöin turvautumaan nukahtamislääkkeeseen, jos uni on ollut olematonta useampana yönä peräkkäin. Silloinkin otan mahdollisimman pienen annoksen temazepamia.

Vierailija

Sehän minua antihistamiinissa ihmetyttää, kyllä sitä on joku suositellut, kun tuttavani sitä ottaa nukahtamiseen tai pitempään unen saantiin. Minua hirvittää kaikki allergialääkkeet muutenkin. Tuttuni ei suostu ottamaan mitään nivelrikoon, josta on kovat säryt, mutta antihistamiinia kyllä.

Kirjoittaako lääkäri jatkuvaan käyttöön Temazepamia, jota  pitäisi saada tapeen mukaan käyttää unettomuuteen? Mielialalla,  joko ylivirkeällä tai masentuneisella on vaikutus unen saantiin,  kuten kirjoittaja tuolla ylempänä mainitsee yhdistelmästä.

Vierailija

Ehkä allergialääkkeen käytöstä ei sitten ole pahempaa haittaa. Puolisollani oli vaikea, kutiseva ihottuma muutama vuosi sitten. Silloin hänelle kirjoitettiin antihistamiinikuuri. 

Olen huoli-imuri. Herään pohtimaan asioita aamuyön tunteina. 2 - 3 tunnin uni ei riitä oikein. Siksi saatan unettomuusputken katkaistakseni napata 1/4 Tenoxia (tematsepamini kauppanimi).Useimmiten 5 mg annos auttaa unen päästä kiinni.

Vuoden sisällä minua kohtasi kaksi suurta menetystä. Kerroin lääkärille tilanteesta ja hän on kirjoittanut 30 kpl annoksen nyt äskettäin.

Pameista tulee helposti riippuvaiseksi. Siksi käytän niitä mahdollisimman vähän. Nuoremmat lääkärit eivät mielellään määrää unilääkkeitä, tuttu vanhempi lääkäri luottaa harkintakykyyni.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat