Vierailija

Aluksi heräsin öisin yllä mainittuun kramppiin. Sitä hoidettiin ns. suonenvetona, mutta sellaiseksi en sitä itse ajattele. Kaikenlaiset magnesiumit, suolaveet, suolakääreet ym. terveysjuomat on jo kokeiltu. Kuntoilen, kävelen, käyn säännöllisesti hierojalla. Olen hoikka, hyväkuntoinen lähes 70 vuotias nainen. En ole sairastellut mitään.
Krampit kohdistuvat nimenomaan polvitaipeeseen. Venyttely auttaa akuutista tilasta pois. Kipu jää. Olen potenut tätä jo muutaman vuoden ja nyt pieni kipu polvitaipeessa on lähes jatkuvaa. Varsinkin silloin, kun olen kävellyt pidempään. Lääkärit ja fysioterapeutit arvuuttelevat ja yrittävät keksiä diagnoosia - aika turhauttavaa. Särkylääke iltaisin helpottaa unen tuloa. Onko kenellään muulla tällaisia vaivoja ja onko niihin tullut apua?

Kommentit (8)

Minäkin liikun paljon.  Ja säären sivut, niin sanotut penikat, eli säären ulkosyrjän lihakset krmppaavat ja kipeytyivät. Kipu oli enemmän tai vähemmän läsnä koko ajan, ja kävellessä lukkiutui kipeästi, että ole pakko pysähtyä, mutta nyt....Sain tanssinopettajalta ohjeen jo pari vuotta sitten että, koska rasituksesta lihakset reakoi lihaskalvon tulehduksella, siis kipuvoidetta ja säären ulkosyrjässä on kohta polven alapuolella josta hierotaan irti tuota kipua ja se on auttanut ainakin minua. Kun aamujumppaan jo sängyssä niin aina hieron ja venyttelen nuo kohdat, kuin akillesjänteetkin, eivätkä ole  enää tulleet niin kipeiksi, että kramppaisivat tai estäisivät liikkumasta. Oma apu, paras apu!

Vierailija

Krampit ovat vaihtelevasti eri paikoissa, jota en ymmärrä sitäkään vähää kuin jos se olisi aina samassa kohtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija kirjoitti:
Krampit ovat vaihtelevasti eri paikoissa, jota en ymmärrä sitäkään vähää kuin jos se olisi aina samassa kohtaa.

Vähällä pääset jos noin on, kas kun ikä tuo kaiken aikaa tullessaan kipuja, kulumia lonkkiin, polviin, ranteisiin, sormiin. Liikunta on paras lääke ja kipuvloide. Tottakai tässä iässä jo kaikki lisäravinteet eli  D-Kalaöly- B-vitmiinit ym. Toisinsanoen kaikkea ikäihmisen elimistö tarvitsee enemmän kuin nuorena. Johtuisiko osaksi siitä, että elimistö ei ota tarkkaan hyväkseen kaikkea ravintoa, eli ei imeydy hyvin. Näin minä 74 vuotias- olen ajatellut ja pysynyt hyvässä kunnossa.

Vierailija

-valone-Käyttäjä698 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vähällä pääset jos noin on, kas kun ikä tuo kaiken aikaa tullessaan kipuja, kulumia lonkkiin, polviin, ranteisiin, sormiin. Liikunta on paras lääke ja kipuvloide. Tottakai tässä iässä jo kaikki lisäravinteet eli  D-Kalaöly- B-vitmiinit ym. Toisinsanoen kaikkea ikäihmisen elimistö tarvitsee enemmän kuin nuorena. Johtuisiko osaksi siitä, että elimistö ei ota tarkkaan hyväkseen kaikkea ravintoa, eli ei imeydy hyvin. Näin minä 74 vuotias- olen ajatellut ja pysynyt hyvässä kunnossa.

Ei auta liikunta eikä mikään muukaan. Ravaan piskin perässä tuntitolkulla joka päivä, venyttelen iltaisin ja ruokapuolen hallitsen jo entisen ammattini puolesta. Geenejäni en ole voinut valita ja siinä on osasyy iän lisäksi nykyiseen olotilaan. Mutta näillä mennään maaliin asti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei auta liikunta eikä mikään muukaan. Ravaan piskin perässä tuntitolkulla joka päivä, venyttelen iltaisin ja ruokapuolen hallitsen jo entisen ammattini puolesta. Geenejäni en ole voinut valita ja siinä on osasyy iän lisäksi nykyiseen olotilaan. Mutta näillä mennään maaliin asti.

Tiesit tuon jo aloitusta tehdessäsi! Miksi kysyt, kun itse tiedät! Ja tyrmäät neuvot! Polvitaipeen kivusta oli ensin kysymyksesi! Ei syytä tarvitse hakea,  kuin ylirasituksesta! Geeneillä tuskin on mitään tekemista polvitaipeen jänteen kivussa.

Ja sanon siihen, että katso netistä jos et muuten anatomiaa tiedä, niin oivallat mikä sinua riivaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tiesit tuon jo aloitusta tehdessäsi! Miksi kysyt, kun itse tiedät! Ja tyrmäät neuvot! Polvitaipeen kivusta oli ensin kysymyksesi! Ei syytä tarvitse hakea,  kuin ylirasituksesta! Geeneillä tuskin on mitään tekemista polvitaipeen jänteen kivussa.

Ja sanon siihen, että katso netistä jos et muuten anatomiaa tiedä, niin oivallat mikä sinua riivaa.

En toki tyrmännyt mitään ja osaan netistäkin katsella kaikenlaista, enkä  ole riitaisalla tuulellakaan, vaikka vettä sataa.

Piipero

Mulla kramppaa oikea polvi,kun sain siihen potkun.Sitten tipuin talousjakkaralta ja polvi murtui 031017 leikattiin ja perjantaina vaihdettiin kipsi siinä kun polvea vähän taittoivat löi krampit päälle kamalaa ja pelottaa.

Valkohattu

Pitkään kestänyt suonenvedon tapainen kipu polvitaipeessa ja/tai pohkeessa ja/tai reiden alaosassa parani noin 3 viikossa, kun aloin juomaan kivennäisvettä noin litran päivässä.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat