Maksavaurioita, verenvuotoa ja rytmihäiriöitä – lisäravinne ja lääke voi olla tappava yhdistelmä

Aloe vera.

Moni käyttää säännöllisesti lisäravinteita. Ne saattavat aiheuttaa vaarallisia yhteisvaikutuksia lääkkeiden kanssa.Lue koko juttu

Kommentit (12)

Ei kiitos Omaga-3lle

Omega-3 aiheuttaa minulle sydämmentykytyksiä lähes rytmihäiriöitä. Liittynee ilmeisesti lievästi alhaiseen hemoglobiiniin. Ilmestyvät kun olen noin kuukauden syönyt suositusten mukaisesti omega-3sia ja loppuvat viikossa niiden syömisen lopettamisen jälkeen. Testattu 3 kertaa, enkä syö mitään lääkkeitä. Eli ei liity minkään yhteisvaikutukseen. Sydän täysin terve.

Vierailija

Itse asiassa termi "lisäravinne" ei tarkoita yhtään mitään.

Artikkelissa oli kalaöljyn lisäksi Kasvirohdosvalmisteita.

Kasvirohdosvalmiste?

Lääkelain alainen lääkevalmiste, jota valvoo Fimea. Vaikuttavat aineet ovat joko kasviperäisiä aineita tai kasvirohdostuotteita. Perinteinen kasvirohdosvalmiste voidaan ottaa markkinoille ilman tutkimuksia, jos se on ollut vakiintuneessa käytössä 30 vuotta.

Vierailija

Moni suomalainen (vauvasta vaariin) kärsii tietämättään erilaisista ravinnepuutoksista. Yleisimmät ravinnepuutokset ovat kalan Omega-3 rasvahapot (EPA ja DHA), rauta, folaatti, B12-vitamiini, D-vitamiini (ruuasta on mahdotonta saada riittävästi D-vitamiinia, oli se millainen tahansa), C-vitamiini, jodi, seleeni, magnesium, sinkki ja K2-vitamiini, joka on äärimmäisen tärkeä verisuonten ja luuston hyvinvoinnille. 

Näiden puute altistaa kaikenlaisille ikäville puutossairauksille.

Esim. kilpirauhasen vajaatoiminta tulee jos ravinnossa on liian vähän Seleeniä, Jodia, Sinkkiä, Kuparia ja Magnesiumia sekä D-vitamiinia. Näiden hivenaineiden ja D-vitamiinin puute on yleistä suomalaisilla. Pelkästään D-vitamiinin puutostila voi johtaa kilpirauhasen autoimmuunisairauden syntyyn.

Suomalaisten jodin saanti ravinnosta on vähentynyt lähes kolmannekseen siitä, mitä se oli parhaimmillaan 1960-luvulla.

Eli ei nää sairaudet ihan taivaasta tipu. Toki on sairauksia, joihin ei voi edes ravinnolla vaikuttaa, mutta ne eivät ole lisääntyneet.

Jodin puutostilat aiheuttavat terveysongelmia lähes kaikkialla maailmassa. Maailman terveysjärjestö (WHO) arvioi, että koko maailman väestöstä noin 30 % ei saa tarpeeksi jodia. 

Raudanpuuteanemian (ja D-vitamiinin puutostilan) oireet sekoitetaan usein kilpirauhasen vajaatoiminnan oireisiin.

Näiden kuukausihinnaksi tulee noin 5 euroa, joten ei ole rahasta kiinni terveyden ylläpito.

Vierailija

Opamox reseptillä, aiheuttaa rytmihäiriöitä. Mieluummin nukun katkonaisesti kuin otan paremmin nukkuakseni tuota lääkettä joka häiritsee koko seuraavan päivän ajan.

Jos vanhus saa avun  Panacodista vaivoihinsa, onko riippuvuus minkään arvoinen, kun saa elämään laatua, ja sillä on merkitystä.

evasa

Eräs lääkäri sanoi, ettei Opamox olekkaan vanhusten lääke. Sukulaisellani 89 vuotias sai Opamox- lääkettä ja se auheutti hänelle riippuvuutta. Hän oli henkilö, jolla oli sydämen vajaatoimintaa. Lääkkeistä henkilö meni aivan sekaisin ja huonokuntoiseksi. Kun lääke lopetettin potilas voi sen jälkeen paremmin.

Vierailija

Suomessa kuolee joka päivä monta ihmistä lääkkeisiin ja lääkäreiden hoitovirheisiin.

Ravintolisät eivät ole koskaan aiheuttaneet yhtään kuolemaa yhtään missään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suomessa kuolee joka päivä monta ihmistä lääkkeisiin ja lääkäreiden hoitovirheisiin.

Ravintolisät eivät ole koskaan aiheuttaneet yhtään kuolemaa yhtään missään.

"Ruotsin lääkeviranomaisille ilmoitettiin vuosien 1987 -2006 välillä lähes 1000 epäiltyä haittatapahtumaa, joissa oli mukana vaihtoehtolääkinnässä käytetty valmiste. Tapauksista 11 oli kuolemaan johtavia."

Lähde: Fimea Sic! numero 3/2012, artikkeli Kasvirohdoslääkkeiden ja ravintolisien haitat voivat yllättää

Ravintolisiä käytetään Suomessakin vaihtoehtoisesti lääkkeenä tai lääkkeitten ohella ajattelematta niiden epäpuhtauksia, pitoisuuksia ja yhteisvaikutuksia. 

Vierailija

olisko_näin kirjoitti:
Viime kädessä potilas on itse vastuussa mitä syö ja mitä ei.

Tietenkin jokainen on itse vastuussa syömisistään, mutta entäpä sitten kun tarvitaan vaikkapa maksansiirto tai muita kalliita hoitoja. Siinä vaiheessa harva ihminen kieltäytyy verovaroin kustannetuista hoidoista. Vastuu siirtyy yhteiskunnalle myös itseaiheutetuissa sairauksissa.

Vierailija

No, elintapasairaudet ja lääkevauriot ovat suurempia vaaroja maksalle ja terveydelle kuin lisäravinteet. Hyvin ovat koululääketieteen varoitukset menneet perille tietämättömille.
Lääkkeiden käytössä ja lisäravinteiden käytössä pitää itse ottaa selvää sopiiko lääke tai lisäravinne juuri itselle. Lääkäri ei ota vastuuta vääristä lääkkeistä. Itse pitää tietää mitä tekee. Turha syyttää muita.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat