ompelukoneen ongelma

Vierailija

Nytpä kaipaisin apua ompelukoneeni kanssa. Mulla on tuollainen Husqcarna Fintikki, monta vuotta ollut lähes käyttämättä. Nyt olisi tarve ommella jousto-ommelta. Kone pahus ompelee vain taaksepäin, kun käännän sen jousto-ompeleen puolelle. Teenköhän jonkun virheen, vai onkohan kone mennyt rikki. Osaisikohan joku neuvoa, ennenkuin heitän sillä vesilintua.

Kommentit (5)

Vierailija

Eli koko ajan menee vaan taakse päin? se joustotikkihän menee taakse eteen taakse eteen. minulla on eri merkkinen ja tässä täytyy asettaa säätö "stretch" kohdalle.
t. musta peruna

Vierailija

Onko jousto ompeleessa lanka kumia, en paljoa ole koneella ommellut kun ei ole sellaista!
Ja jos ompelee kokoajan taaksepäin syöttää ommeltavan kankaan toiselta puolelta silloinhan homma hoituu.

Vierailija

Ainakin mun koneessa täytyy pitää yhtä nappia koko ajan alaspainettuna niin silloin peruuttaa. Onko sun koneessa ehkä peruutusnappula jumittunut kun ollut käyttämättä pitkään.

Vierailija

Jos et ole käyttänyt konetta vuosiin, niin se on varmasti kuiva. Putsaa syöttäjän alusta ja öljyä kone reilusti.
Öljyämisen aikana koneella on syytä ommella jotain poisheitettävää kangasta ja aika kovalla vauhdilla.

Onnea kokeiluihin . Oletko hukannut koneen ohjekirjan?

Vierailija

Lainaus:

Jos et ole käyttänyt konetta vuosiin, niin se on varmasti kuiva. Putsaa syöttäjän alusta ja öljyä kone reilusti.
Öljyämisen aikana koneella on syytä ommella jotain poisheitettävää kangasta ja aika kovalla vauhdilla.

Onnea kokeiluihin . Oletko hukannut koneen ohjekirjan?

Eui ohjekirjassa opeteta korjaamaan konetta ainoastaan käyttämään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat