Vapaaehtoistyö

Vierailija

Teetkö minkälaista vapaaehtoistyötä?
Kuinka usein mielestäsi on hyvä olla jossain mukana,kerran viikossa/kerran kuussa?
Olen kahteen erilaiseen vapaaehtoityöhön ilmoittautunut.
Oletan että saan siitä itse hyvänmielen,miten Sinä koet asian?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

olisipa mukavaa kun saisi vapaaehtoistyönä jonkun siivoamaan
vanhojen/voimattomien/vammaisten ja varattomien huusholleja.

siivousfirmojen taksat on ylivoimaisen kalliita
minieläkkeen saajalle.

ihan terveydellisistä syistä pitäs sitä siivousta saada.

Vierailija

Juu, mukavaa olisi saada joku vapaaehtoinen siivoamaan. Siivous on kuitenkin ammattilaisten hommia, joita vapaaehtoiset eivät tee.

Vierailija

Teen vapaaehtoistyötä.
Lastenlasten tilapäishoitoa, neulon lahjaksi sukkia,Joulun lapsi projektissa mukana, tukiperheenä lapsiperheessä, siivoan seurakunnassa välillä ja milloin mitäkin jos aika riittää

Vierailija

Lainaus:

Teen vapaaehtoistyötä.
Lastenlasten tilapäishoitoa, neulon lahjaksi sukkia,Joulun lapsi projektissa mukana, tukiperheenä lapsiperheessä,
siivoan seurakunnassa välillä ja milloin mitäkin jos aika riittää

" Siivous on kuitenkin ammattilaisten hommia, joita vapaaehtoiset eivät tee. " ????

Mikä tekee siivoamisesta niin ammattilaisen hommaa, ettei sitä voisi vapaaehtoinen tehdä?

Imurointi ja WC-pytyn pesuko on ammattkorkeakoulun käyneen hommia pelkästään?

Vierailija

Meilläkin on harmaata taloutta.

Minä näes imuroin itse ja pesen itse myös WC-pytyn.

Täytyy varmaan siitäkin maksaa vielä joku harmaavero erikseen.

Vierailija

Moni vanhus/vammainen siivoisi itse muttei kykene siihen.

Varojen puutteessa ei saa palkattua apuakaan.

Heidän kotonaan haisee pahalle.

Vierailija

Moni leuhkii kuinka laittaa rahaa hyväntekeväisyyteen...

Menisivät katsomaan miltä esim. heidän vanhan omaisensa asunto näyttää ja haisee.
Siivoisivat
tai palkkaisivat siivoojan, saisi Vanhus elää kotonaan miellyttävimmissä oloissa.

Sille aikuiselle Lapselle vinkiksi:
se olis se siivoojan palkka Äitimuorille kotitalousvähennyskelpoinenkin.
Älkää hukuttako Vanhuksianne paskaan, pliis...

Nirppanokkasukulainen

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 21.09.2012 13:14
Teen vapaaehtoistyötä.
Lastenlasten tilapäishoitoa, neulon lahjaksi sukkia,Joulun lapsi projektissa mukana, tukiperheenä lapsiperheessä, siivoan seurakunnassa välillä ja milloin mitäkin jos aika riittää

Samantapaisia vapaaehtoishommia on minullakin, tuo alkuosa juuri samoin:

...Lastenlasten tilapäishoitoa, neulon lahjaksi sukkia,Joulun lapsi projektissa mukana....

lisäksi kaikenlaista muuta auttamistyötä, mitä eteen joskus tulee kuin johdatuksesta
ja erilaisten satunnaisten kohtaamisten kautta. Paljon on avun tarvetta ympärillä,
kun kulkee avoimin silmin ja korvin.

Vierailija

http://tukihenkilo.fi/

Väkeä tarvittaisiin tukihenkilöverkostoon, joita löytyy joka sektorilta. Tuossa yksi linkki jossa olen mukana.
Vapaaehtoisuutta saa tehdä ihan omien voimavarojen ja mieltymysten mukaan. Omien kokemusten kokemuksella. Vapaaehtoisauttamisessa on tärkeitä, että kohtaan Luonnollisena ihmisenä IHMISEN. Kuuntelen kannustan ja olen lähellä luotettavana ihmisenä. Ohjaan oikean ammattiihmisen luokse jos on sellaiselle tarvetta.
Vapaaehtoisyhteisöt on itselle se soisaalisten tarpeiden tyydyttäjä; YHDESSÄ TEKEMISEN MEININKI joka antaa hyvän tarkoituksen seniorin arkeen ja juhlaan.

Vierailija

Minä annan aikaani eläimille.
Eli vähintään kerran viikossa käyn hommissa eläinsuojeluyhdistyksen löytöeläintalossa.
Työ on likaista, lähinnä p....n lapioimista, ruokkimista ja lääkitsemistä.
Se on henkisesti raskasta, siinä on useasti usko ihmisyyteen hukassa, ihminen kun on se kaikista julmin peto.
Yhtä usein se on myös palkitsevaa kun ihminen ja eläin kohtaavat toisensa ja eläin saa uuden kodin.
Enää ei ole kyse vain heitteillejätetyistä eläimistä vaan kuvaan ovat astuneet mukaan ns. sosiaalitapaukset, kun elämä ei ole omistajalla mallillaan niin se heijastuu usein ensimmäisenä eläimeen.
Surullista.

Vierailija

Olen paljon tehnyt vapaaehtoistyötä aikanani. Nyt ajattelen, että jos olisin ollut "viisaampi" olisin senkin tehnyt eläkkeen lisäksi palkallisena. Minusta ei ole kovin oikein, että työt, tässä työttömyyden kierteessä teetetään vapaaehtoisilla.
Aina löytyy niitä jotka tahtovat päteä toisten silmissä, vaikka ilman palkkaa. Kunhan saavat tehdä ja saavat toisten arvostuksen. Oma jaksaminen jää useasti unohduksiin, on vaan niiiin iiiihanaa auttaaaa. Mutt pää tulee vetäjän käteen!

Vierailija

Lainaus:

Olen paljon tehnyt vapaaehtoistyötä aikanani. Nyt ajattelen, että jos olisin ollut "viisaampi" olisin senkin tehnyt eläkkeen lisäksi palkallisena. Minusta ei ole kovin oikein, että työt, tässä työttömyyden kierteessä teetetään vapaaehtoisilla.
Aina löytyy niitä jotka tahtovat päteä toisten silmissä, vaikka ilman palkkaa. Kunhan saavat tehdä ja saavat toisten arvostuksen. Oma jaksaminen jää useasti unohduksiin, on vaan niiiin iiiihanaa auttaaaa. Mutt pää tulee vetäjän käteen!

Suostuvaista ihmistä käytetään röyhkeästi hyväksi, niin on kokemukseni.
Ihminen haluaa vain sen kieltää, kun haluaa vain hyvää muille. Mikä sinänsä on valheellista, hän hakee vain omaa hyväänsä. Ole rehellinen!

Vierailija

Minulla on jotenkin sellainen tunne että harva tekee vapaaehtoistyötä vain sillä periaatteella että voi päteä tai saa arvostusta muiden taholta.
Eiköhän se oman hyvän mielen saaminen ole se suurin pointti, kun voi ja pystyy auttamaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat