Tämä liike voi pelastaa henkesi! Tee näin, jos olet tukehtumassa yksin ollessasi

Tukehtumisvaara voi yllättää missä vain. Kuvituskuva.

Heimlichin ote on useimmille tuttu keino auttaa tukehtuvaa. Mutta miten voi pelastaa itse itsensä, jos on tukehtumisen hetkellä yksin?Lue koko juttu

Kommentit (5)

Vierailija

Noin vuoden ikäinen lapseni oli tukehtumassa ruokaan , isänsä nappasi hänet nilkoista roikottaen häntä alaspäin ja minä toin lapaluiden kekelle kämmenellä.tyttö pelastui. Silloin noita Heimlichin otteista ei tiedetty mitään..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Noin vuoden ikäinen lapseni oli tukehtumassa ruokaan , isänsä nappasi hänet nilkoista roikottaen häntä alaspäin ja minä toin lapaluiden kekelle kämmenellä.tyttö pelastui. Silloin noita Heimlichin otteista ei tiedetty mitään..

Pikkulapselle ei voi tehdä heimlichin otetta, vaan toimitaan juuri noin kuin te.

Vierailija

Tuo videon ohje on hyvä ja tärkeä. Mahtaako kuinka toimia isorintaisella naisella, voi olla vaikea saada tarpeeksi napakkaa iskua rintakehään lattiadta, kun rinnat pehmentää välissä.

Vierailija

Tuo on aiheellinen kommentti. Itsekin epäilen, että ei välttämättä onnistu, kun on pehmeä puskuri edessä.

Eveliina Linkoheimo
Seuraa 
Liittynyt16.8.2016

Hei kommentoijat!

Videolla esiintyvä mies Jeff Rehman neuvoo videonsa kommenteissa Youtuben puolella, että isompirintainen nainen voi asettaa sohvatyynyn tai vastaavan lattialle ennen kuin tiputtautuu itse mahdollisimman voimalla sen päälle. Tyynyn tulisi osua kohtaan, jossa kylkiluut kohtaavat, rintojen alle. Rehmanin mukaan tämän pitäisi auttaa.

Ystävällisin terveisin,

Eveliina ET:stä 

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat