Matala-asteinen tulehdus altistaa vakaville sairauksille – vyötärö paljastaa riskin

Matala-asteinen tulehdus ei tunnu miltään, mutta se altistaa pitkäaikaisille kansantaudeille. Omaa riskiään voi arvioida katsahtamalla vyötäröään: hiljainen tulehdus liittyy useimmiten ylipainoon.Lue koko juttu

Kommentit (4)

Vinkki

Hyvä että terveysasioista saa puolueetonta tietoa täältä mikä ei ole minkään lääkefirman masinoimaa. Jutussa on terveysvaikutteisia ruokia jotka ovat kaikkien ulottuvilla.

Vierailija

Voisiko olla mahdollista, että matala-asteinen tulehdus olisi kenties ylipainon syy eikä seuraus? Olen itse ollut koko elämäni hyvin hoikka, mutta viime vuosina alkanut lihoa ilman järkevää syytä. Lähestyn toki neljääkymppiä ja minulla on kaksi lasta eli lihominen oli tavallaan odotettavissakin,  mutta silti olen ajatellut, että kehoni toimii jotenkin LIIAN eri tavalla kuin ennen. Viime aikoina on ollut aivan sama kuinka vähän olen syönyt, olen lihonut silti ja lisäksi oloni on ollut raskas ja vetämätön.

Muutama viikko sitten aloin syödä piimaavalmistetta ja huomasin miltei heti, että jotakin tapahtui. En tiedä onko syy lume-efekti vaiko se, että piimaa jotenkin puhdistaa suolistoni, mutta nyt oloni on taas samanlainen kuin ennen nuorempana. Tuskin olen pudottanut painoa, mutta uskon nyt että se on taas mahdollista.

Oma selitykseni on, että suolistoni mikrobikanta on jotenkin päässyt muuttumaan aivan täysin. Tavoitteenani on nyt perustaa se uudelleen ja siksi syön piimaataa, joka toivoakseni jollakin tavalla puhdistaa suolistoani, sekä jogurttia, kauraa ja paljon vihanneksia, joiden pitäisi luoda hyvä kasvualusta uudenlaiselle (tai tapauksessani vanhanlaiselle, siis samanlaiselle kuin ennen) mikrobistolle.

Pointtini oli siis, että ehkä matala-asteisen tulehduksen ja ylipainon syy-seuraussuhde voikin olla molempisuuntainen.

peetu

Täysi posketon ja asiantuntematon kirjoitus. Miten näitä huuhaajuttuja tämä et lehti aina vaan julkaisee? Matala-asteinen tulehdus johtuu liiallisista hiilihydraateista, kasvisöljyistä (rypsi, pellava, hamppu, etc.), ruokavaliossamme.

Vierailija

Vastuu omasta terveydestä ja hyvinvoinnista kannattaa ottaa omiin käsiin ja opiskella aihetta omatoimisesti monesta näkökulmasta. Kannattaa myös rohkeasti kokeilla itse. Mitään vakavaa ei tapahdu, vaikka kokeilisit olla maidottomalla, sokerittomalla ja/tai viljattomalla kuukauden. Paitsi mahdolliset positiiviset terveysvaikutukset. Anna itsellesi mahdollisuus.

liika hiilihydraatti = insuliiniresistenssi = lihavuus = rasvamaksa = II-tyypin diabetes = sydän- ja verisuonitaudit

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat