ET kysyy: Mikä on elämässä tärkeintä?

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Etusivulta, oikeasta reunasta melko alhaalta sivua, löydät uusimman kysymyksen. Vastausvaihtoehtoja on vain muutama, mutta täällä voit kertoa lisää.

Sari Alho

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Vastasin "perhe", ja arvelin että se olisi saanut eniten ääniä. Katsoin miten oli vastattu, ja niinhän se oli että "Perhe on paras" (vaikkakin joskus tuntuu että pahin). - No, äänestys jatkuu varmaan vielä pitkään, joten ei lopputulos vielä ole selvillä. Omalla kohdallani hyvänä kakkosena tulee terveys.
Kun lueskelin kiinalaisesta horoskoopista oletettuja luonteenpiirteitäni, sielläkin minut mainittiin perhekeskeiseksi.
Vaikka lapset ovat jo aikuisia ja nuorinta lukuunottamatta omillaan, minulle tuottaa eniten iloa jälkikasvun elämän seuraaminen. Heille on hauska järjestää pieniä yllätyksiä ja käydä nettikirjeenvaihtoa. Koskaan en kuitenkaan tuppaa kylään tai mene ovikelloa soittamaan ilmoittamatta; melkein aina meillä tavataan, milloin nuoret kerkiävät.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kyllä minulle tuo terveys on ykkösasia. Nyt sen vasta huomaan, kun olen sen menettänyt. Silti täytyy yrittää iloita niistä pienistä asioista, joista vielä on iloa.
Hyvää syksyn jatkoa kaikille! Täällä jo satoi ensilumen.
Terveisin Aluisa

Vierailija

Perhe ja terveys niin oma kuin läheistenkin siinä samalla kalkkiviivalla rintarinnan.
Sanotaan että kaikkea muuta ihminen katuu muttei nuorena naimistaan.
Mukavaa kun on saanut seurata lasten ja lastenlasten matkaa aikuisuuteen mitä minulla olisikaan jos ei olisi perhettä.
Tietysti koti uskonto ja isänmaa ovat tärkeä kolmikko rauhaa unohtamatta.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Ei kai tuosta kyselystä vielä voi sanoa mitään lopullista, kun otos on niin pieni. Mutta terveys ja perhe varmaankin kärkisijaa pitävät loppuun saakka.
Terveisin Aluisa

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minulle se on terveys,sillä se ei ole mikään itsestäänselvyys.Mitä enemmän ikää tulee,terveytensä eteen saa tehdä töitä entistä enemmän,ikävä kyllä sekään ei aina riitä.Monet sairaudet ovat vielä sellaisia,ettei niiden syntymekanismia tai parannuskeinoja tiedetä.Sitäkään ei aina tiedetä,miksi joku sairastuu ja toinen taas ei.
Toinen on sitten perhe,sukulaiset ja rakkaat ystävät.Itsestäänselvyyksiä eivät ole hekään.Kaiken eteen on tehtävä töitä.Vanha viisaushan sanoo,kun annat niin saat ja tämä pitää edelleenkin paikkansa.
Myös työni on minulle tärkeä.Olen tehnyt valtavasti töitä,saadakseni vielä uuden ammatin ja täytyy sanoa,että kyllä kannatti.Nämä kaikki kun vielä pitää tasapainossa toisiinsa nähden,niin olo on ihan mukava:)

Vierailija

Työ, koti, ihmissuhteet ja terveys, sekä vapaa isänmaa, nämä kaikki yhdessä. Jokainen näistä juontuu toisiinsa.

Vierailija

Minulle tärkeitä asioita: perhe ja läheiset ihmiset, koti, terveys, rauha, turvallisuus ja puhdas luonto.

Vierailija

Tuossa edellä olevissa viesteissä on jo lueteltu niitä asioita jotka minulle ovat myös tärkeitä.
tosi hyvä ystävä on maailman paras asia

Vierailija

SISÄINEN TASAPAINO (RAUHA), ITSENSÄ HYVÄKSYMINEN, ITSEKUNNIOITUS.

Nämä eivät ole ITSEKKÄÄSTÄ näkökulmasta katsottavia vaan sitä että on ITSE ELÄVÄ ja ILOINEN. Avoin lähimmäisiä kohtaan. Hyväksyy itsensä niin osaa hyväksyä myös lähimmäiset.

Pienet rempat jäävät silloin tois-arvoiseksi. Niitä ei muistakkaan.

Ihmisen PERUSTARVE on SOSIAALISUUS, VUOROVAIKUTUS ja lähimmäisen rakkaus puolin ja toisin.

Vierailija

Sisäinen rauha, perusturvallisuuden tunne (jota minulla ei oikein ole, nyyh). Terveys ja ystävät, rakkaus. Eläimet ja luonto, molempien kuuluminen jokaikiseen päivään.

Se että jollain tasolla edes pystyy toteuttamaan itseään, siis omaa luovuuttaan - oli sitten taide, käsityöt tai vaikkapa uusien ruoka- ja leivontaohjeiden suunnitteleminen.

On tärkeää myös että jää aikaa lukea.

Vierailija

”Elämäni muuttui täysin silloin kun aloin uskoa itseeni.” -Robert H.-

Onnistuminen tarkoittaa sitä, että täytät omat unelmasi, laulat omia laulujasi, tanssit omia tanssejasi, luot asioita omalla sydämelläsi ja nautit täysin siitä matkasta, ja luotat siihen, että tapahtuipa mitä tahansa,
se on OK.
-Elana Lindquist -

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minun elämäni muuttui täysin sinä päivänä kun sairastuin. Ennen en tiennyt eläväni, vasta sairaus pysäytti ja sai minut näkemään, kuinka voi nauttia kaikista pienistä asioista, tänäkin aamuna sain vielä nähdä tämän upean ja minulle rakkaan maiseman tuosta ikkunasta. Toivon mukaan niitä päiviä olisi vielä jäljellä... Ja että illalla näkisin välkehtivän tähtitaivaan...
Hyvää tätä päivää toivottelee Aluisa Etelä-Savosta

Vierailija

Viihtyä omassa kropassaan, eli olla sinut itsensä kanssa. Silloin kun itsellä on tämä sisäinen rauha, niin silloin jaksaa/pystyy olemaan hyvä myös läheisilleen. Sisäinen rauha huokuu ja henkii siis hyvää oloa myös ympäristöönsä.

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minun elämässäni "tärkeimmälle paikalle" sijoittuu monta asiaa. En voi nostaa yhtäasiaa ensimmäiseksi, niin että osaisin luokitella mikä jäisi hopealla, sillä niin monet asiat elämässä vaikuttavat ratkaisevasti toisiinsa. Jos vastaan, että se on perhe, niin mitä kaikkea jääkään sen ulkopuolelle; esim. terveys, ystävät ja muut lähimmäiset.
Minusta olisikin luontevampaa listata esim. vaikka kärki-viisikko. Silloin ei tarvitsisi asettaa vaakaan kahta hyvää asiaa kilpailemaan gramman tarkkuudesta.
On ilo lukea keskusteluista miten arjen ja vaikeuksienkin keskeltä kuitenkin pilkistää se pieni punainen ilon ja toivon kukka. Sitähän me vaalimme ja kasvatamme näilläkin sivuilla yhdessä, vai mitä?

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Joskus tuon sisäisen rauhan saavuttaminen voi viedä voimia paljonkin, mutta siihenhän meidän tietysti pitäisi pyrkiä. Näin pystyisimme tallentamaan niitä positiivisa muistoja tulevaakin varten.
Toivottelee Aluisa

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat