Räppi-ratio

On merkilliseksi mennyt radio suomen musiikkitarjonta. Päivittäin soittavat nuorille suunnattua musiikkia, vaikka suurin osa kuuliakunnasta on meitä varttuneimpia ikä-ihmisiä. Eikö yle-x:ltä soiteta juuri tätä nuorille tarkoitettua musaa, miksi sitä pitää pakkosyöttä myös radio suomessa?? Nyt monesti päivässä joudun sulkemaan radion, sillä en kertakaikkiaan jaksa kuulla sitä melusaastetta.. Onneksi on kaukosäädin kiikustuolin vieressä. Pakko kohta siirtyä kuuntelemaan yle-puhetta.

Sivut

Kommentit (21)

Kuuntelia

Saman olen minäkin pannut merkille, onneksi tangokunigas Kyösti Mäkimattila on ottanut asian myös julkisesti esille.

Vierailija

Minäkin haluan kunnella musiikia ja kaikenpäivää. Eikä se kanava ole koko aikaa sama, ja juuri siitä syystä minkä aloittaja mainitsit. Mutta kiitos siitä, että sieltä tulee paljon sopivaa musiikkia eli sitä mitä me parhaassa nuoruudessa ja aikuisuudessamme kuunneltiin, eli eri vuosokymmeniltä. Musa soittaa Carolaa joka  on minun suosikkni ja tältä päivältä Haloo Helsinki yhtyeen naislaulaja, erityisen erilainen ja se musiikissaan viehättääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Spelari

Eläke järjestöt voisivat lähettää avoimen kirjeen Ylen musiikipäällikölle, ja vaatia päivittäiseen musikkitarjontaan enemmän iskelmää ja iki-vihreitä..

Vierailija

Riippuu varmaan kuuntelijan iästä, olen kyllä suurista ikäluokista enkä koe musiikkia ihan huonoksi. Joka viikon arkipäivä , ei lauantaina, iltapäivällä  on Marko Maunuksela , soittaa enimmäkseen vanhempaa iskelmämusiikkia. Radio 1 soittaa joka arkipäivä, myös lauantaina , klo 9 alkaen Muistojen bulevardilla hyvää, ikivihreää , myös ulkomaista musaa, jota minä ainakin kuuntelenn , jos vain olen autossa tai kotona.

Sunnuntaisin aamupäivällä, jälleen Tarja Närhi ja Jake Nyman,  Tarja soittaa enemmän kotimaista, Jakella on myös ulkomaista musaa. Yrittäkää kuunnella näitä. Koko 24 tuntia ei tietenkään ole vanhaa iskelmämusaa. Radionkuuntelija

Kokeilkaa Järviradiota

Kuuntelin aina ennen Radio Suomea aamusta iltaan, kun siitä kuuli niin tapahtumat kuin hyvää musiikkiakin. Koska nykyisin sen musiikki on ihan samanlaista saastetta kuin kaikilla muillakin kanavilla (yhteiset soittolistat?) muutamaa em. ohjelmaa lukuun ottamatta, olen siirtynyt kokonaan kuuntelemaan Järviradiota. Jos se ei jossain kuulu radiosta, netistä kuuluu kaikkialla. On suurimmaksi osaksi juuri vanhaa iskelmää. Onhan sielläkin joskus muutakin ja myös ostettua puheohjelmaa, mutta kaiken kaikkiaan vähällä kanavien vaihtelulla selviää.

Ukulele

En voi kuunella muita kanavia, sillä en jaksa olla kiinnostunut siitä valtavasta mainospakosta jota ne suoltaa...

Vierailija

Ukulele kirjoitti:
En voi kuunella muita kanavia, sillä en jaksa olla kiinnostunut siitä valtavasta mainospakosta jota ne suoltaa...

Niin koska mainostajat elättää nuo kanavat. Onhan tosi tylsääkin kun useat kanavat soittavat sitä samaa listaa kuin esim. iskelmässä, samoja artisteja pakkosyötetään kuulijoille. Musaradiolla on omansa, ymmärtääkseni.  Minä olen sukkela vaihtamaan kanavaa, että saan sellaista musiikkia kuin haluan ja jos en, otan jou tubesta mieluista.

Lahjaton

Olisi kiva tietää, kuinka nuo isot levyfirmat lahjovat noita radiokanavien musiikkipääliköitä, kun samat artistit ja rallit soivat useilla kanavilla..

Lahjaton kirjoitti:
Olisi kiva tietää, kuinka nuo isot levyfirmat lahjovat noita radiokanavien musiikkipääliköitä, kun samat artistit ja rallit soivat useilla kanavilla..

Täytyy siellä olla selkeät sopimukset ketä artisteja ja kuinka paljon soitetaan. Saavat palkkansa.

Se on kanssa yhdenlaista aivopesua ja pakkosyöttöä. Onneksi toisinajattelijoitakin löytyy, en juurikaan arvosta noita ralleja joissa on sanoja tosi vähän ja toistetaan  moneen kertaan yhtä lausetta, vastenmielistä lähinnä.

Oskutilaaja

Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluan kunnella musiikia ja kaikenpäivää. Eikä se kanava ole koko aikaa sama, ja juuri siitä syystä minkä aloittaja mainitsit. Mutta kiitos siitä, että sieltä tulee paljon sopivaa musiikkia eli sitä mitä me parhaassa nuoruudessa ja aikuisuudessamme kuunneltiin, eli eri vuosokymmeniltä. Musa soittaa Carolaa joka  on minun suosikkni ja tältä päivältä Haloo Helsinki yhtyeen naislaulaja, erityisen erilainen ja se musiikissaan viehättääkin.

Carola sun muut aikalaisensa lauloivat omalla äänellään. Samaa ei voi sanoa Ellistä. Aluksi pidin, nykyään on aivan karmeaa kuultavaa. No kaikki ei voi pitää kaikesta.

Läyläjä

Monet nuoret nais-artistit laulavat nasaalilla aku ankka äänellä, jota en voi ymmärtää.. Nailon Beat aloitti tuollaisen teeskennellyn laulutyylin, jota toiset artistit apinoivat…Todellakin pakkosyöttöä!

Vierailija

Olisi radio suomi saanut suomi100 juhlavuoden kunniaksi keskittyä soittamaan vain kotimaista musiikkia suomen kielellä, onneksi on iskelmäradio...

PS. Ei tuota nykyajan teinimusiikkia kestä kuunnella tämä 3kymppinenkään.

Vierailija

Kuuntelen aktiivisesti radiota ja minulle on tullut sellainen tuntuma, että suomenkielisen ja suomalaisen musiikin esittäminen eri kanavilla on lisääntynyt.

Mietin mielessäni muutakin syytä kuin tuo 100-juhlaa. Jos sitä ei oteta lukuun, miettisin, että sen tähden kun vain nuoret haluaa kuunnella räppiä ja meitä 40-60 luvulla syntyneitä on paljon, niimpä

olemme suurin joukko, joka radiosta musiikkia kuuntelee.

Räpättäjä

Ukko-Pojan räppi vielä menettelee, kuten Kylmästä lämpimään, mutta niitä muita ei kyllä jaksa kuunella....

Kyllästynyt yle-veroa maksava

Tarjan Närhin hehkutus useassa Iskelmäradiossa tangokuningatar Aino Niemen puolesta ihmetyttää. Närhi oli itse Tangomarkkinoilla tuomarina ja se on kyllä nyt sunnuntaisin kuultu. Päälleliimatun oloista kehumista muuten ihan hyvässä ohjelmassa. Ilmeisesti tuomarointiin on sitten liittynyt ilmainen mainostaminen veronmaksajien omalla kanavalla. Olen samaa mieltä, että muutamaa radio-ohjelmaa lukuunottamatta samat listahitit pyörivät Ylellä kuin mainoskanavillakin.  

Vierailija

Kuka enää kuuntelee Radio Suomea?   Koko kanava on pilattu nykyisenlaisella musiikkitarjonnalla.

Kanavaa kuuntelee aikuiset eikä tteinit.

Vierailija

Kuuntelen radiota  harvoin, ainoastaan silloin kun teen ruokaa tai muuta puuhaa keittiössä koska radiomme on keittiön ikkunalaudalla. Olen syntynyt 50-luvun alussa ja kuuntelen radio Suomea koska siellä ei ole mainoksia ja musiikkitarjonta on pääosin suomalaista iskelmää. Kelpaa minulle, tulee kuultua uutta suomalaista musiikkia, josta en olisi tietoinen jos en kuuntelisi radio Suomea. 

Radio Suomella on yksi todella hyvä ohjelma, jota muilla kanavilla ei ole.

Tämä ohjelma on KANSANRADIO. Kuuntelen sen joka sunnuntai, alkaa klo 12.06. Suosittelen.

Muut suosikkiohjelmani ovat Entisten nuorten sävellahja lauantaisin klo 15.08 ja Levylautakunta lauantaisin klo 13.02. 

Nähdäkseni edellä mainitsemani ohjelmat on suunnattu varttuneelle, iäkkäälle väelle, ei teineille.  

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat