Tiesitkö tätä? Metron liukuportaissa ei saa kävellä – espoolaisilla tilaisuus näyttää esimerkkiä

Rynniminen ja kantamukset aiheuttavat vaaraa liukuportaissa. Tiedätkö, mikä on viranomaisen suosittelema tapa matkustaa niissä?Lue koko juttu

Kommentit (8)

Vierailija

Ystäväni sai pahat vammat ja ikuisen pelon, kun takana horjunut känninen kanssamatkustaja kaatui hänen päälleen Kampin liukuportaissa. Humalaiset käyttäköön hissiä.

Mirja

Olen kävellyt toistakymmentä vuotta liukuportaita ylös ja alas, sillä se on parasta hyötyliikuntaa mitä tiedän. Nyt olen 74-vuotias ja nivelrikkoinen, mutta jalkalihakset ja polvet ovat toistaiseksi hyvässä kunnossa. Nivelrikko vaivaa muita paikkoja, joita en harjoituta.

Vierailija

Metron liukuportaat on ihan turvalliset matkustajille jos yhteispelille niissä mennään. Olen kulkenut täällä Helsingissä metron liukuportaissa alusta asti ja matkustajat yleensä käyttäytyvät niin, että  kaikki sujuu joustavasti.  Liukuportaissa on ihan hyvin tilaa kiireisimpien ohittaa oikealla seisovat eikä siinä ole mitään vaaraa. Näin Helsingin liukuportaissa yleensä menetellään. Eri asia on ne matkustajat jotka änkeävät liukuportaisiin lastenvaunujen kanssa. Valitettavasti näitä ajattelemattomia äitejä on paljon. Vaaralliseksi sen tekee  koska vaunujen pyörät saattavat juuttua askelmien väliin ja takana tulijat eivät pääse portaista pois. Tietysti lapsikin on vaarassa. Humalaiset ovat kaikissa tilanteissa vaarana. Joskus lippujentarkastajat ovat ryhmittyneet liukuportaiden juurelle tarkastamaan liput kaikilta matkustajilta mutta eivät he näköjään välitä opastaa vaunujen kanssa liukuportaissa matkustavia käyttämään hissiä.

Vierailija

Vinkiksi metrossa kulkeville. Jätä monen metrin turvaväli jos edelläsi menee perhe pienten lasten kanssa tai humalaisia. Olen välttänyt monta tukalaa tilannetta odottamalla minuutin tai kaksi ennen kuin olen astunut liukuportaille heidän jälkeensä. Edellä mainituilla on tapana tukkia liukuportaiden poismenopää, ylhäällä tai alhaalla. Tuppaavat aiheuttamaan suman, johon törmää tahtomattaan jos ei ole riittävän isoa väliä ennen kuin itse saapuu poismenon kohdalle.

Ei oo kiire, mutta jalka nousee

Olen syyllistynyt kävelemään liukuportaissa. Käyttäisin portaita jos se olisi mahdollista. Tuntuu typerältä seisoskella kun jaksaa kävelläkin !

Vierailija

Ei oo kiire, mutta jalka nousee kirjoitti:
Olen syyllistynyt kävelemään liukuportaissa. Käyttäisin portaita jos se olisi mahdollista. Tuntuu typerältä seisoskella kun jaksaa kävelläkin !

Noin minäkin teen, jos ei ole muita kulkijoita esteenä. Portaiden nouseminen on tosi hyvää liikuntaa, varsinkin kipeälle lonkalle, joka enemmän vihottelee seisomisesta kuin kävelystä.

Hyvämieli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tuntuu hupsulta ajatella että metron liukuportaissa pitäisi pelätä ohittajia. Paikallaan seisojat seisovat oikeassa laidassa portaita ja kiireisimmät kipittävät vasenta puolta metrolle. Kaikki sujuu yhteispelillä!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat