2 lasta + 3 lastenlasta

Minulla on kaksi aikuista lasta, tyttö ja poika sekä kolme veikeää lastenlasta. Taas on edessä jokavuotinen pulma, mitä antaisin lahjaksi heille jouluna. Lapseni ovat hyvin toimeentulevia eikä heiltä nähdäkseni puutu mitään. Haluan muistaa heitä jouluna mutta mihinkään rihkaman ja koriste-esineiden ostamiseen en lähde mukaan. Sama pätee lastenlapsiin. Heillä on leluja ihan tarpeeksi. Olisin kiitollinen kaikenlaisista lahjaidea vinkeistä. Painiskeleeko joku muu saman ongelman kanssa joka vuosi näin joulun alla?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Pitääkö aikuisille lapsille ostaa mitään varsinkin, jos he ovat hyvin toimeentulevia eikä itse ole? Tarvitsevatko villasukkia tms, joita voi vaikka itse tehdä?

Vierailija

Tämä aloitus haiskahtaa, ja pahalta!

Eipä tarvi olla mikään ennustaja-eukkokaan tietääkseen, että tähän tulee seuraavaksi täällä kiellettyä ilmaista mainontaa kuin ennenkin tämänkaltaisiin aloituksiin!

Ei kannattais pitää meitä tyhminä, vaikka iäkkäitä olemmekin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
tarja-mummi

Olen antanut lahjaksi mm.7vrk mökillä oloa(oma mökki)-kukin vuorollaan yhdessä sopien

lastenhoitoa(lapsenlapset) kukin vuorollaan yhdessä sopien(vapaata vanhemmille)

kursseja työ-kansan-yms.opistolla(kirjoitus,maalaus,keramiikka,savipiiri yms.)toiveita saa esittää,lapsenlapsille

harraste,puuha,eläin ja luonto kirjoja lastenlapsille

villasukkia+lapasia+myssyjä lastenlapsille

kesäleirin (toiveita saa esittää)esim.maalaus-ratsastus-uinti yms.leirejä(vapaata vanhemmille)

kylpyläviikonlopun koko perheelle(tarjouksia tammi-helmikuulla)

teatteriretken(lapsenlapsille)yhdessä mummin kanssa(vapaata vanhemmille)

kesälomamatkan lastenlapsille yhdessä mummin kanssa,vapaata vanhemmille

ja jos varat sallivat? matkan ulkomaille yhdessä mummin kanssa,vapaata vanhemmille

tässä muutamia esimerkkejä joululahjoista lapsille ja eritoten lapsenlapsille,nyttemmin lapsenlapset ovat jo aikuisia mutta muistavat yhä kesäreissut ja teatterimatkat mummin kanssa:)

2 lasta + 3 lastenlasta

Vierailija kirjoitti:
Pitääkö aikuisille lapsille ostaa mitään varsinkin, jos he ovat hyvin toimeentulevia eikä itse ole? Tarvitsevatko villasukkia tms, joita voi vaikka itse tehdä?

Saan kyllä riittävästi eläkettä joten varaa on ostaa jotakin...mutta mitä?  Villasukkia kudoin heille aiemmin. Nyt on sormissa nivelrikko ja olen joutunut jättämään kutomisen kokonaan.  Olen samaa mieltä, että aikuisille lapsille ei pidä ostaa välttämättä mitään mutta heidän äitinään on halu muistaa heitä jotenkin erikoisesti, arkipäivistä poikkeavasti.

2 lasta + 3 lastenlasta

Tarja-mummi. Kiitos varteenotettavista vinkeistä! Eipä olekaan tullut mieleen, jos vaikka lähtisi lastenlasten kanssa risteilylle Tukholmaan tai Tallinnaan ja antaisi lasten vanhemmille lahjaksi viikonlopun "vapaata".

vierailija

Miten olis ja tarjoaisit rehellisyyttä?

Lapsilta vaatimme rehellisyyttä ja näytämme kuinka valehdellaan ja sitten olemme tyytymättömiöä kun lapset eivät ole rehellisiä.

Aila

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvi olla mikään ennustaja-eukkokaan tietääkseen, että tähän tulee seuraavaksi täällä kiellettyä ilmaista mainontaa kuin ennenkin tämänkaltaisiin aloituksiin!

Juu ne ovat niitä "Liikelahjoja ja muuta" :(

Vierailija

Vien tyttäreni kauppaan ostamaan lapsilleen vaatetta ja jokusen lelunkin Koska tiedön, että heillä on tiukkaa rahasta  ja vanhemmille kahvipaketin ja vihreitä kuulia  Itsekkin olen sairaseläkkeellä

Vierailija

Jos ei muuta keksi niin kahvipaketti on aina hyvä lahja kun me suomalaiset ollaan kovia juomaan kahvia. Yhden jos antaa niin voi ostaa vähän kalliimman. Jos ovat teen ystäviä niin semmosta sitten. Nykyään on montaa erilaista laatua. Vihreissä kuulissa on hirviästi sokeria ja suklaassa kovaa rasvaa. Kannattaa varoa  antamasta vaikka hyvää tarkoittais. Makeisten ja muun suuhun pantavan suhteen kannattaa olla varovainen jos vaikka lapsilla on allergioita kun ne on viime vuosina lisääntyneet.

tarja-mummi

Kiitos itsellesi! Joel 22v itsekkin jo pienen poikavauvan isä,vanhin lapsenlapsistani,muistaa yhä lahjaksi saamansa (myös veli Joni mukana) teatteri illan Jyväskylän lastenteatterilla pojat kun tempautuivat koko sydämellään mukaan upeaan lasten näytelmään:)ensi kerta teatterissa pojilla,myös viikonloppumatka "mombasaan"eli Porin yyteriin on yhä heillä muistissa,ja yllätys se meidän juhannus,eli juhannus kokolla käynti ja makkaran grillaus myöhään yöllä:)pojat eivät sit ennen tienneet mikä on juhannus kokko!?näin pieniä asioita,mutta lapsenlapsilleni ikimuistoisia isoja juttuja!

ja vanhemmat saivat sitä omaa aikaa jota on harvoin tarjolla lapsiperheissä ruuhkavuosia elettäessä:)eli yksinkertaisesti anna aikaasi:)paras viimeiseksi,"me viedään sut sit mummi lomalle,kun sä oot vanha,koska säkin veit aina meidät lomalle,silloinkun me oltiin pieniä!" eli tätä odotellessa:)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Rahalahja on hyvä aikuisille ja vähän nuoremmillekin hyvä lahja.

Mielestäni rahan antaminen ei kuulu jouluun. Sitä voi antaa ennemmin esim kun lapsi päättää koulun ja saa tutkintodistuksen tai synttärilahjaksi muutaman kympin.

Jos välttämättä haluaa antaa rahaa niin kannattaa antaa rahapajan rahasarjoja esim lapsen syntymävuodelta. Ne säilyttävät arvonsa  ja ovat muisto siitä, mitä rahaa painettiin ja käytettiin sinä vuonna kun lapsi syntyi.  Sisareni vinkkasi minulle tämän idean kun antoi niitä omille pojilleen.  Mennä vuosien rahasarjoja on myynnissä netissä esim tori ja huutonet.

Vierailija

Aivan kuten Tarja-mummi olen itsekin ratkaissut lahjapulman. Jos lapset ovat olleet kanssani esim Muumimaassa, niin siellä otetuista kuvista, samoin kuin matkoilla otetuista kuvista voi tehdä kuvakirjan joko synttärilahjaksi tai seuraavaksi jouluksi. Kylpylä- tai matkalahjakortit kokoperheelle ovat olleet myös mieluisia ja niitä voi "täydentää" itsekukin mielensä mukaan.

Treebeard

Jos lahjansaaja on yhtään luonnonystävä, anna hänelle luontoa! Yhdellä eurolla saat suojeltua pysyvästi kaksi neliötä suomalaista ikimetsää. 

http://luonnonperintosaatio.fi

Lisääntyvissä hakkuissa kohteiksi on vaarassa joutua myös korvaamattoman tärkeitä vanhoja metsiä, jos niitä ei rauhoiteta. Valitettavan usein hakkuut toteutetaan edelleen avohakkuina.

Anna siis merkityksellinen joululahja Suomi 100 -hengessä. Maksa näppärästi verkkopankissa ja tulosta lahjansaajalle hieno lahjakirja. Lahjoitussumman voit valita vapaasti. 

Sopii niin vauvalle kuin vaarillekin! :)

http://luonnonperintosaatio.fi/fi/lahjoita/anna-lahjaksi-pala-ikimetsaa/...

https://www.youtube.com/watch?v=qVAjtKkhPJM

eimainostaja

Vierailija kirjoitti:

Niihän ne monet toisetkin haiskahtaa pahalle jos noin ottaa. Poistavat täälläkin päinvastaiseen suuntaan kirjoitettuja tekstejä asiallisten faktojen takia jotka kumoaa hyväksyttyjä laittomuuksia.

Noinkin voi "mainostaa" vaikka se olisi järkyttävän moraalitonta.

nikkari

Aikuisille lapsille Joulun ja Uuden Vuoden toivotuksen ja lastenlapsille pusu poskelle!

Joulun aikahan on vanhan ajan talvipäivän seisauksen aika ja silloin juhlivat talvenselän taittumista ja siirtymistä pitempiin sekä satoa tuottavaan ajanjaksoon.

Erilainen joulu

Minulla on kaksi aikuista lasta. Mutta haluan heitä jouluna muistaa.
Lahjakortti olisi hyvä vaihtoehto. Mutta kun ei ole postin kulusta takuita. Itselleni tuli Kela-postia. Oli ollut matkalla 3kk. Joten on nyt uudelleen mietittävä laitanko heille suoraan pankkitilille joulurahaa. Kukkalähetys olisi hyvä vaihtoehto myös mutta viime vuonna kukkakauppa unohti toimituksen mutta laskuri kuitenkin kahteen kertaan. Yhteensä noin.100€
Rahalla voi ostaa mitä haluavatkin. Miekeistään.

Vierailija

Rahalahja on hyvä, saaja voi itse päättää mihin rahan käyttää.

Laitoin kummitytölleni synttärilahjarahaa tilille.  Synttärijuhlien jälkeen sain  tiedon mihin hän oli rahan käyttänyt, vaikka en mitään ilmoitusta odottanutkaan. Hän sai mieleisensä lahjan!

Vierailija

Olen viime vuosina antanut aikuisille lapsilleni aineettoman joululahjan lahjoittamalla heidän puolestaan esim. Suomen eläinsuojeluyhdistykselle, Animalialle, kirkon ulkomaanapuun ja "pelastakaa lapset" yhdistykselle pienen summan. Ainakin itselleni on tullut siitä hyvä mieli, toivottavasti heillekin.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat