Nämä esineet ovat nyt yllättävän arvokkaita: "Muumihahmosta 2300 euroa, korteista jopa 3000"

Sininen Muumi-muki 80 e, keltainen 140 e.

Isovanhempien, vanhempien, tätien ja setien jäämistöä peratessa kannattaa olla tarkkana. Heille käyttöesineenä ollut arkinen tavara voi tänä päivänä olla keräilijöiden himoitsema aarre. Huutokauppa Helanderin toimitusjohtaja ja meklari Mika Sirén listasi kysytyimmät.Lue koko juttu

Kommentit (4)

Vierailija

Miten mahtanee olla hintaa ja kysyntää vanhoilla seinä- ja pöytäkelloilla? Hyväkuntoisilla ja entisöidyillä 1900 luvun alun 1800 luvun lopulta, vai onko jo nyky-yhteiskunta niin kyllästynyt, että joutavat kaatopaikalle? Itse olen kiinnostunut keräilijä ja entisöijä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten mahtanee olla hintaa ja kysyntää vanhoilla seinä- ja pöytäkelloilla? Hyväkuntoisilla ja entisöidyillä 1900 luvun alun 1800 luvun lopulta, vai onko jo nyky-yhteiskunta niin kyllästynyt, että joutavat kaatopaikalle? Itse olen kiinnostunut keräilijä ja entisöijä.

Oman kokemukseni mukaan kysyntä on huono. Perin yli 100 seinä- ja pöytäkelloa isältäni, joka oli keräilijä. Oli haalinut kelloja vuosien mittaan kirpputoreilta ja entisöinyt huonokuntoisia. Myin kelloja monta vuotta kirpputoreilla ja netissä koska eivät kelvanneet antiikkihuutokauppoihin. Parhaiten kaupaksi menivät käkikellot. Niistä sai 40 -90 euroa kunnosta ja koosta riippuen. 1900-luvun alun pöytäkelloja meni 40-60 euron hintaan. Isoja seinäkelloja, jotka lyövät tasatunnein, ei halua kukaan.Varsinkin jos ne on saatu lahjaksi ja kelloon on kaiverrettu lahjan saajan ikä ja nimi + päivämäärä. Niitä minulla on vielä jäljellä muutama. Lienevät kaatopaikkakamaa.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat