Pirkko Arstilan kolumni: Katoava lumo

Risteilyalukset ja 25 miljoonaa turistia vuodessa ovat pahan enne, pohtii Pirkko Arstila – itsekin turisti.Lue koko juttu

Kommentit (2)

Vierailija

Kaunis kiitos Pirkko Arstila upeista kolumneista. Olen lukenut vain ET lehdessä olevat ja vasta nyt, kun etsin kanavaa kertoa teille kuinka hämmästynyt olen kohua aiheutuneesta kolumnista, löysin tämän. Etsivä löytää! Mielestäni asiaa kommentoineet ihmiset ovat pelkästään kateellisia ja purkavat elämättömän elämänsä teihin. Olen todella pahoillani heidän puolestaan! Toivottavasti ET-lehti ei lopeta kolumnianne!

Vierailija

Onhan tuo aika ulkokohtainen tarina Venetsiasta. Minäkin katselin gondolierien ohjaamia veneitä, mutta missään ei ollut tungosta eikä ylimääräistä hälyä, niin kuin nyt on kuvissa  ja dokumenteissa  tuotu esille. Meno on tällä vuosikymmenellä suuresti muuttunut, olin onnekas, että pääsin tuolloin kahdesankymmentäluvun lopulla ensikerran vierailemaan Venetisassa kuin muuallakin Italiassa.

Yli kaksikymmentä vuotta sitten koin toisin kuin mitä nyt Artila on aistinut. Oli ihana rauhallista, ei ollut liikaa ihmisiä, jopa Markuksen torilla oli väljää. Kohtasin torin myös eräänä aamuna  festivaalin tai konsertin jälkeen ja siivottomuus oli sanoinkuvaamaton.

Mutta niinhän se on, jos on aikaisin liikeellä on torit siivoamatta, missä tahansa suurkaupungissa.

Kiitos Pirkko Arstilalle kolumnista. Odotan lisää!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat