Silmä Leikkauksista

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Hei
Te joille on tehty silmä leikkauksia,laaser,"reiät"silmiin jne.Ovatko ne päiväkirurkisia leikkauksia?Vai täytyykö olla yötä sairaalassa ja jos niin kuinka kauan?Annetaanko ennen toimenpidettä rauhoittavaa?Olenko ymmärtänyt oikein että mitään anestesiaa(nukutusta)ei näissä silmiin tehtävissä leikkauksissa käytetä?Kauanko itse toimenpide kestää,..arviolta?

Kommentit (10)

Vierailija

Voi kiesus, kirjoitat niin kovin väärin: "silmäleikkauksista", pitäis kirjoittaa... Ärsyttää tällainen päin mäntyä menevä kirjoittelu... Luoja suokoon minulle anteeksi tämän ärsytyksen... Olen itsekin varsin heikkonäköinen...

Vierailija
AnnBell

Hei
Te joille on tehty silmä leikkauksia,laaser,"reiät"silmiin jne.Ovatko ne päiväkirurkisia leikkauksia?Vai täytyykö olla yötä sairaalassa ja jos niin kuinka kauan?Annetaanko ennen toimenpidettä rauhoittavaa?Olenko ymmärtänyt oikein että mitään anestesiaa(nukutusta)ei näissä silmiin tehtävissä leikkauksissa käytetä?Kauanko itse toimenpide kestää,..arviolta?

Silmäleikkaukaia on toki monenlaisia ja sairaalapäiviä niiden mukaan. Tavallisin harmaakaihileikkaus, jossa himmenneen silmälinssin tilalle laitetaan muovilinssi, tehdään jopa lääkärikeskuksissa alle puolessa tunnissa. Leikattu silmä suojataan "kilvellä", jota pidetään pisimmillään muutamia päiviä.

Suuri riski (?) on opetussairaaloissa, joissa kokeneemmat lääkärit ohjaavat erikoistuvia. On kurjaa joutua harjoituskappaleeksi.

Vierailija

Lainaus:

Voi kiesus, kirjoitat niin kovin väärin: "silmäleikkauksista", pitäis kirjoittaa... Ärsyttää tällainen päin mäntyä menevä kirjoittelu... Luoja suokoon minulle anteeksi tämän ärsytyksen... Olen itsekin varsin heikkonäköinen...

HÄN VOI OLLA ULOMAALAISTAUSTAINEN, JOKA EI OSAA NIIN HYVIN SUOMENKIELTÄ. KIRJOITAN NÄIN SUURELLA KUN KERROT OLEVASI MYÖS HEIKKONÄKÖINEN.

Vierailija

Eikö kannattaisi kysellä silmäleikkauksesta sairaalasta tai silmälääkäriltä niin saisi heti oikenalaista tietoa.... tietysti näilläkin palstoilta saa tietoa ja vertaistukea, mutta kun me olemme jokainen yksilöitä erilaisine vaivoinemme.

Vierailija
AnnBell

Hei

Silmäleikkauksista saa täsmällistä tietoa silmäsairaloiden verkkosivuilta. Rauhoittavan ja puuduttavan lääkityksen suhteen ei tule hätää. Onnellinen olo säilyy yli leikkauksen.

Vierailija

Lainaus:

Sovitaanko että äidikielentunnit ovat erikseen!!!Tällä palstalla kaikki toiset ymmärsivät kysymykseni.Kiitos teille,jotka vastasitte juuri siihen mistä kysyin.Olen jonossa Oys,mutta ennen sinne menoa tosiaan halusin hieman tietoa jo asian läpi käyneiltä ja huojentaakseni miletäni.Jännitys on suuri. :(

Vierailija

Minulla tehtiin leikkaus parivuotta sitten ja se tapahtui täysin valveilla ja ei tuntunut mitenkään. Nestettä vaan valutettiin silmiin ja ne avattiin laitteella ettei tullut räpyttelyn halua. Näkö parani ja pois jäivät lasit.

Vierailija

Lainaus:

Minulla tehtiin leikkaus parivuotta sitten ja se tapahtui täysin valveilla ja ei tuntunut mitenkään. Nestettä vaan valutettiin silmiin ja ne avattiin laitteella ettei tullut räpyttelyn halua. Näkö parani ja pois jäivät lasit.

Kyllä kai sinunkin silmäsi leikattiin eri päivinä? Silmä kerrallaan takaa sen, ettei näkö häviä hetkeksikääm.

Vierailija

Lainaus:

Olet kyllä todella TörkyTurpa!Vähän tapoja tai jätä kommentit kokonaan kirjoittamatta.Täällä ei tosiaankaan olla kielioppi tunnilla,vaan kysymässä kokemuksia toisilta.Et-foorumilla olettaisi olevan elämää kokeneita ja tapoja oppineita vanhempia ihmisiä.Sinä taidatkin olla joku keskenkasvuinen(ajatusmaailmaltasi) nuori joka kommentoi palstalta toiselle ilkeästi.
-Mummo vm-48-

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat