Syöpä

Vierailija

Tauti joka tuo surua.
Minun rakkaani se otti ja runteli. Se tuli hiipien niin trimmattuun kehoon ja söi hiljalleen. Käyn katsomassa kun hän
kuihtuu ja uupuu. Ei yhteisiä vaelluksia. ei matkoja tai pyöräilyjä. Koitan vain muistella mitä kerkisimme kuitenkin jo
kokea yhdessä.

Kommentit (13)

Vierailija

Lainaus:

Tuo on niin TOTTA.Myös minun RAKKAANI SE TURMELI.
Aikaa on puolitoista vuotta

Minulta myös vei rakkaan, aikaa yli kaksi vuotta kolme kuukautta...

Vierailija

Kyllähän se syöpä on peloittava tauti - minullakin se todettiin maaliskuussa ja oli kuulemma urologin sanojen mukaan levinnyt jo jopa luustoon ja imusolmukkeihinkin. Paranemis todennäköisyys kuulemma 50/50 mutta en anna sen häiritä. Olen käynyt mustikkametsässä ja puolukoitakin olen hillonnnut ja päivittäin yritän liikkua mahdollisimman paljon. Elättelen vialä toivoa päästä "parketillekin" kokeilemaan kuntoa mutta kaikkein parasta olisi unohtaa koko sairaus ( paitsi lääkkeiden ottoaikaan). Pahimmillaan painonpudotuskin oli aikamoinen (n. 23 kg) mutta nyt se on jo asettunut "ihannepainon" lukuihin joten hyvältä näyttää että saavutan sen 50% joka jatkaa täällä olemista. Niin ja odottelen joutessain että siemenestä kasvattamani appelsiini puu (n. 2m. pitkä) ryhtyisi jo tuottamaan hedelmiä!
"optimisti"

Vierailija

Voi,toivon kaikkea hyvää Sinulle.Vaikuttaa kuluneelta sanonnalta,JAKSAMISIA Sinulle.Onneksi olet optimisti!!

Vierailija

Kaikki syöpää sairastavat:
Tutustukaa nestemäisen hainrustouutteen (Angiobalans)
suotuisiin vaikutuksiin. Se on maailmanlaajuisten tutkimusten
mukaan tehokkain angiogeneesin estäjä ja sitä on myytävänä
luontaistuotekaupoissa ja apteekeissa. Itse olen ottanut sitä
(aioin sanoa "nauttinut", mutta ei se kovin nauttivalta maistu)
viiden vuoden ajan jokaisena päivänä.
Syynä syövän etäispesäkkeiden pitäminen kurissa. Voin hyvin.

http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=239

Angiogeneesin esto syövän hoitokeinona juontaa juurensa 1970-luvun alkuun, jolloin amerikkalainen kirurgi Judah Folkman ensimmäisenä maailmassa oivalsi kuinka syöpä kasvaa ja leviää angiogeneesin avulla ja kuinka sitä voidaan estää ja hillitä angiogeneesiä estävillä aineilla. Hän keksi myös selityksen sille kirurgeja jo 100 vuotta askarruttaneelle kysymykselle, miksi syöpäpotilas usein menehtyy vaikka leikkaus onnistui hyvin. Leikkaus näet häiritsee elimistön angiogeneesiä säätävien entsyymien tasapainoa, jolloin angiogeneesi pääsee valloilleen ja syöpä leviää. Angiogeneesin estoa kuvataan yksinkertaisesti näin: ”Se tappaa syövän nälkään”.

Vierailija

Sinulle, keskustelun avaaja toivon voimia omaan elämääsi.
Rakas mieheni menehtyi melanoomaan pari vuosikymmentä sitten. Olen vahvasti samaa mieltä hänen kanssaan siitä, että rakkaan ihmisen vakava sairaus on raskaampaa lähimmille kuin potilaalle.
Itse sairastuttuani rajuun rintasyöpään 2006, nykyisen puolisoni verenpaine nousi korkeuksiin, hän laihtui silmissä ja unohti oman elämänsä minun sairauteni vuoksi.
Luotin ja luotan edelleenkin lääketieteeseen. Sain parhaat mahdolliset hoidot, jotka jatkuvat edelleen pillerien muodossa. Ensi kuussa on, toivottavasti, viimeinen kontrolli.
Syövät ovat yksilöllisiä. Parasta olisi puhua esim. rintarauhasen tai eturauhasen pahanlaatuisista kasvaimista.
Syövän synkän sateenvarjon alle mahtuu kymmeniä eri sairauksia, sanana se on edelleen lohduton.
Asumme syöpähoitojen suhteen yhdessä maailman parhaimmassa maassa.
Pitäkäämme huolta itsestämme. Jakakaamme rakkautta.

Vierailija

Voimia kaikille teille ihanille ihmisille, jotka jaksatte muistaa itseänne ja läheisiänne. Taivaan isä on varjellut minut ja läheiseni vielä, mutta ystäväni ei ole säästänyt tältä lohduttomalta sairaudelta. Viime Pirkassa oli syöpäpotilaan sanonta, että "yhtenä päivänä minun on kuoltava, mutta muina päivinä minä saan elää". Kumpa ymmärtäisimme elämämme ajan.

Vierailija

Kiitos sinulle ja muillekkin ihanille ihmisille,osasitte lohduttaa hiukan, mutta surusta suurin tuli 1.10 hän menehtyi

Vierailija

Paljon, paljon voimia sinulle menetuksesi varjossa. Päivä kerrallaan, sanat lienee yhdentekeviä - mutta kaukohalaukset puhallan matkaan.

Vierailija

Lainaus:

Kiitos sinulle ja muillekkin ihanille ihmisille,osasitte lohduttaa hiukan, mutta surusta suurin tuli 1.10 hän menehtyi

Otan osaa suunnattoman suureen suruusi.
Voimia sinulle rukoilen puolestasi.

Kaksi kertaa olen itkenyt itse saman sairauden takia etten halua vielä kuolla.
Isäni ja mummoni ja muita rakkaita läheisiä syöpä on vienyt.
Isä meni vajaassa puolessa vuodessa niin raju sairaus se oli.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat