RAija

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2730
Tämä työttömyysturvan aktiivimalli vuodelle 2018 on saanut paljon vastustajia jo nyt, laita nimesi listaan jos olet samaa mieltä että se on väärin. Yksinkertaisesti ei ole niin paljon työpaikkoja kuin olisi tarve jotta kaikki työllistyisivät. Meistä suurin osa on nuoruutensa saanut tehdä töitä ja on ollut jopa mistä valita. Nyt on toisin.

Kommentit (12)

Tosi

Nimiä johta jo 25000. Keskiviikkona yli 10 000 allekirjoitti aloitteen!! Mahtavaa, saadaan tarvittava määrä eli 50 000 vielä kasaan. Levittäkää tietoa lisää vaan niin kaikki halukkaat voivat osallistua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
-42 vuosimallia, elää nähnyt j...

On ihan kauhisttavaa nyt työtä vailla olevien ihmosten nöyryyttäminen.Tässa toteutetaan  vanhaa maalaisliittolaista hegemoniaa, että koulutus ja hyvä todistus kuuluu varakkaiden perheiden lapsille ja kyöhien kuuluukin olla edelleen köyhiä, ja niistä saa halpaa työvoimaa. .niin maatalouskin kanttaa,"kuin silloin  ennen"Kyllä se koulutodistus oli sitä mukaa,kun opelle meni voi ja lihapaketteja,näin se toimi syvällämaaseudulla. Tällä työttömien kohtelulla on pitkät perinteet.Kyllä Sipilä Osaa.

Vierailija

Olen eläkkeellä mutta menen silti allekirjoittamaan aloitteen. Vielä on muistissa kun 44 vuotiaana jouduin työttömäksi. Työvoimatoimisto kyykytti kaikin mahdollisin tavoin mutta työnhaussa eivät auttaneet. Ja ne työnhakukurssit, joille jouduin pakosta menemään, olivat naurettavia. Semmoista alkeellista hakemusten kirjoittamista. Itse hommasin työpaikan vaikka siinä meni yli kaksi vuotta kun olin monien työnantajien mielestä jo liian vanha (!) .

Raija Aittoniemi

Oikeastaan hyvä että tuli juuri tämäklin kommentti . Ihmiset saavat ja joutuvatkin ratkaisemaan mielessään oman oikeudentajunsa mukaan miten itse teksiivät jos olisivat asiassa "tuomarina".  Aktiivimallihan rankaisee jos ei ole päässyt töihin.  

Raija Aittoniemi

-42 vuosimallia, elää nähnyt ja kokenut kirjoitti:
On ihan kauhisttavaa nyt työtä vailla olevien ihmosten nöyryyttäminen.Tässa toteutetaan  vanhaa maalaisliittolaista hegemoniaa, että koulutus ja hyvä todistus kuuluu varakkaiden perheiden lapsille ja kyöhien kuuluukin olla edelleen köyhiä, ja niistä saa halpaa työvoimaa. .niin maatalouskin kanttaa,"kuin silloin  ennen"Kyllä se koulutodistus oli sitä mukaa,kun opelle meni voi ja lihapaketteja,näin se toimi syvällämaaseudulla. Tällä työttömien kohtelulla on pitkät perinteet.Kyllä Sipilä Osaa.

Tuo ei ole tasavertaista kohtelua todellakaan, olen samaa mieltä.

Raija Aittoniemi

Lisää saisi tulla osoittamaan ymmärrys mahdotonta tilannetta kohtaan työttömien kannalta.

Vierailija

Kuulin juuri radiosta, että allekirjoittaneita on nyt yli 90.000. Mutta lisää tarvitaan. Kaikki mukaan, tehdään tästä kansanliike! Olen allekirjoittanut  vaikka olen jo eläkkeellä mutta pikkusiskoni on työtön. Tunnen myötätuntoa kun yli kuusikymppisenä ei löydä enää töitä ja nyt sitten häntä vielä rankaistaan siitä. Toivon vaan, että seuraavissa edunkuntavaaleissa kukaan ei äänestä yhtään ketään sinistä eduskuntaan, ei ainakaan työministeri Jari Lindströmiä.

vieras joka yhä töissä

Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti päättäjät pysyvät päätöksessään ja saavat työnkarttajat töihin.

Nyt et taida olla ihan tietoinen siitä miten paljon on työpaikkoja ja miten paljon työttömiä. Et taida tuntea pitkäaikaistyöttömiä ja syitä siihen miksi ovat jääneet syrjään työelämästä? Jotta saisit kokonaiskuvan sinun tulisi tutustua TEMin työllisyyskatsaukseen jossa näkyy jaoteltuna työttömyystilastot. Ne kun kaunistuu vaikka tunnin työllä jolla ei kuitenkaan elä. Tosi on että osa on tyystin vieraantunut työelämästä, mutta valtaosa soisi elämälleen enemmän merkitystä jotta voisi suunnitella tulevaa ja eläkekin kertyisi. Se on kova ahdinko valtaosalle. Ymmärrän hyvin että otsikoiden perusteella on helppo ajatella noin jos valikoi sieltä työnkarttajaotsikot mutta kannattaa nähdä vaivaa vähän enemmän jotta todellisuus valottuisi tästäkin asiasta.

vieras joka yhä töissä

Sen miten vaikeaa on pärjätä ymmärtää hyvin minimaalista eläkettä saava joka on vaikeuksissa jo lääkkeiden maksamisenkin kanssa.

Eisuostuta

Allekirjoittakaa. Tämä koskee myös työssäkäyviä. Ajatelkaa siis eläkeläiset lapsianne ja lastenlapsia. Mallin tarkoituksena on ajaa palkat ja työehdot alas, kun saadaan kalliiden työntekijöiden tilalle ilmaistyövoimaa työttömistä. Nyt puhutaan  jo irtisanomissuojan heikentämisestä ja se on juuri tuon mahdollistamiseksi tarkoitettu. 

Hallitus viilaa linssiin tuolla "laiskat työttömät" ajatuksellaan. Työttömillä on jo nyt velvollisuus ottaa vastaan töitä, tai saavat karenssin. Aktiivimalli ei siis ole alunperinkään tarkoitettu aktivoimiseksi. Siitä tehtiin tarkoituksella monimutkainen ettei tavalliset ihmiset ymmärtäisi lopullista tarkoitusta.

Miettikää asioita ja ottakaa selvää. Sekä allekirjoittakaa ennenkuin on myöhäistä. Tuo sairaita, vanhuksia, vammaisia ja nyt työttömiä kyykyttävä hallitus on saatava kuriin!!!

Etsi siis kansalaisaloite aktiivimallin kumoamiseksi ja allekirjoita. (Linkkiä ei saa näköjään jakaa :( )

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat