Opiskeleeko joku kieliä tai osaako entuudestaan jo ruotsia?

Vierailija

Tahtoisin oppia hieman ruotsinkieltä ja olen siksi aikuislukiossa mutta kuulovammani tuottaa ongelmia, jotenka hyöty on heikonlainen. Kirjoitettuna oppi menee paremmin perille.
Minun pitäsi kirjoittaa kurssitehtävissäni hakemus työntajalle. Kuinka kirjoitetaan?

Sanajärjestyksen kanssa on ongelmia sekä sanojen taivutusten kanssa. Saisinko apuja tähän. Kurssista en saa numeroarvostelua vaan hyväsytty tai hylätty. Jotenka opiskeluni on epävirallista harrastusta vain.
Mutta kiinnostavaa, siksihän tätä suoritankin. Aivot pysyy täten paremmassa kunnossa kun joutuu asioita pähkäilemään. Ei se kielten opiskelu käy niin helposti kuin nuorena, jotenka siksi olisi hyvä olla joku opettaja.
'Löytyykö sellaista, olisin erittäin kiitollinen jos löytäisin itselleni opettaan.

Kommentit (7)

Vierailija

Olen käynyt ruotsinkieliset koulut. Mutta siitä on yli 35 v. kun tein työhakemusen, jotenka en tiedä miten niitä nykyään tehdään. Netistä voisi löytyä apua googlettamalla esim."Teekkarin työkirja 2012/modell för arbetsansökan".

Vierailija

Vaan jos matkustaisit Ruotsiin ja oleskelisit ummikkona pari-kolmevuotta niin etköhän opisi.

Minäkin olin sota-aikana nelisen vuotta Ruotsissa ja palattuani en osannut enään suomea.

Jos halusi mennä Ruotsiin töihin niin tarvitsi kuulemma osata vain kaksi sanaa paikallista kieltä "förskotti" (ts. sai rahaa ennakkoon) ja "ärtsoppa" ( eli sai hernekeittoa ruoaksi).

Vierailija

Kun kävin lukiota miljoona vuotta sitten, osasin suomen lisäksi jonkin verran: englantia, ruotsia, saksaa ja venäjää. Sittemmin olen tarvinnut lähinnä vaan tuota englantia suomen armaan lisäksi. :)

Vierailija

Keskustelun aloittajahan opiskelee aikuislukiossa ruotsinkieltä ja
sitä hän nimenomaan haluaa oppia. Siksi hän täältä kyseleekin itselleen
"apuopettajaa". Hän mainitsi myös kuulovammastaan.

tämä ohje ei ehkä aloittajan tilanteessa ole toteuttamiskelpoinen.

Vierailija

Lainaus:

Keskustelun aloittajahan opiskelee aikuislukiossa ruotsinkieltä ja
sitä hän nimenomaan haluaa oppia. Siksi hän täältä kyseleekin itselleen
"apuopettajaa". Hän mainitsi myös kuulovammastaan.

tämä ohje ei ehkä aloittajan tilanteessa ole toteuttamiskelpoinen.

Joo mutta mitä siitä opetuksesta maksettaisiin? Ei kait nyt kukaan ilmaiseksi ektään opeta?
Olen opiskellut pääaineenani pohjoismaisia kieliä, mutta yhtään oetustuntia en ole vielä ilmaiseksi antanut!

Vierailija

Joo mutta mitä siitä opetuksesta maksettaisiin? Ei kait nyt kukaan ilmaiseksi ektään opeta?
Olen opiskellut pääaineenani pohjoismaisia kieliä, mutta yhtään oetustuntia en ole vielä ilmaiseksi antanut!

Varmaan sinun opetus ihan pätevää ole, kun on noita kirjoitusvirhetä suomen kielessäkin.
En ota tunteja sinulta.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minäkin olen opiskellut pohjoismaista filologiaa pääaineena ja kaikki suvun nuoret ovat käyneet opisssa ennen kirjoituksia. Ovat pärjänneet ihan kohtuullisesti.
Med vänlig hälsning Aluisa

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat