Koira tekee hyvää terveydelle – mutta kannattaako ikäihmisen hankkia koiraa?

Eläkeikäisten koiranomistajien joukosta löytyvät onnellisimmat suomalaiset. Koira tekee hyvää omistajan terveydelle monella tavalla. Mutta kannattaako ikäihmisen hankkia omaa murrea?Lue koko juttu

Kommentit (7)

Oloneuvoksetar

Koirajuttu oli kiinnostava.  Monet kymmenet vuodet koirakaverit oli ilonani, viimeisin Alaskan veto koira, nukkui pois alkuvuodesta 2012.  Mahtava kaveri kotimaassa/ulkomaillakin  matkaillessa, ei tullut lenkkeilyn puutetta, kaverista kyllä.

Päätettiin miehen kanssa, loppuelämä ilmankoirakaveria viettää. Harrastuspiiriä  laajentaa, pyöräilyyn polku/moottorikäyttöisiin, automatkailuakaan unohtamatta.

Enää ei nivelet kestä koirakaverin jälkien siistinä pitämistä."Astma ärsyyntyy ylimääräisestä  pölystä". Ikäväolo vieläkin, kaipaus kestää lopun ikää. Matkoilla kierrettävä kaukaa pentukoirapaikat! 

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Pari vuotta sitten vanhan koiran mentyä Sateenkaarisillalle tuli eteen tilanne hankkiako uusi koira vai yritetäänkö olla ilman.Eihän sitä varmaan edes tosissaan harkittu koiratonta vanhuutta mutta esillä oli tuokin vaihtoehto. Riittääkö oma ikä ja terveys huolehtia koirasta koko sen elämän ajan.Todettiin että ilman koiraa se oma ikä lyhenisi huomattavasti.

Ja kun on kunnossa turvaverkosto joka pahimman sattuessa rientää hätiin niin repäistiin sitten kunnolla ja hankittiinkin kaksi koiraa. Nyt ei auta pienten, eikä oikein isompienkaan kolotusten vuoksi jäädä keinutuoliin eikä sängyn pohjalle vaan ulos ja menoksi...

Surullinen vaivainen

Koiraton elämä on ankeaa. Haluaisin taas koiran seurakseni, mutta en pysty käyttämään koiraa lenkillä. Kävely on vaikeaa, selän hermopinne säteilee jalkoihin. Selkää on työikäisenä kahdesti leikattu, vika on paljon taas pahentunut, mutta enää ei aiottu leikata, koska olen liian vanha, 66 vuotta.

Vierailija

Koira on hyvä kavei ja ystävä kaiken surun ja ilon keskellä.

Luotettava ystävä joka on aina lähellä ja kuntokin pysyy kohdallaan kun lenkkeilee koiran kanssa,

suosittelen kaikille jotka pystyvät koiraa hoitamaan ja lenkittämään.

terv.nimimerk. koira on ihmisen paras kaveri

Vierailija

Minulla oli haave eläkepäivien varalle. Terapia koira jonka kanssa käydä ilahduttamassa ihmisiä.mutta kas ja kumma eläkeläisen talous ei riitä moiseen ylellisyyteen ja hyvän jakamiseen. Omallekin terveydelle olisi ollut hyväksi kun nivelvaivoja riittää. Pienwn koiran ulkoiluttamiseen kuitenkin olisi riittänyt kunto. Tässä olisi jotain ajattelemisen aihetta . twrapiaa ,hyvää mieltä ja kuntoilua vanhuksille. Olen kyllä pettynyt kun en voinut toteuttaa tätä itseni ja muiden iloksi.

Vierailija

Tää on taas näitä juttuja, joissa olis hyvä olla olemassa jonkinlainen palvelupörssi. Miten paljon onkaan kotona yksistään työpäivän ajan olevia koiria, joille tekis hyvää päästä päivähoitoon virkeään eläkeläisperheeseen. Ja miten koiran omistajallakin olisi parempi mieli, kun tietäisi koiralla olevan sekä seuraa että virikkeitä plus mahdollisuus päästä kesken päivänkin ulos pissalle.

Miten olis esim. tälle terapiakoirasta haaveilevalle  vaihtoehdoksi just tällainen päivähoitokoira? Ilmoitus vaikka lähikaupan ilmoitustaululle, niin saattaapi "ongelma" ratketa hyvinkin nopeasti.

Tytteli

Mimulta kuoli koira reilut vuosi sitten oli jo 14 v ja sairas joten nyt on tyolla maalla rodopensaan alla . Päätin etten enää koiraa huoli, mutta kuinkas kävi. Nyt minulla on ihana kultsi 5 kk ja olen tosi iloinen ja onnellinen kun kuitenkin koiran otin. Mietityttihän se kun olen jo  70 vähän yli . Kuitenkin olen perusterve ja jaksan lenkkeillä ja opettaa koiralleni käytöstapoja ym. Käytiin pentukoirakouluakin perus oppien oppimiseksi. kyllä on mukavaa kun on jotain iloa elämässä,olkoonkin vaikka vain märkä pusu jota et aina niin tahtoiskaan.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat