Teemu Keskisarjan kolumni: Suvaitsen ideologista työttömyyttä

Perusihmisillä ei ole viettiä raataa silkasta työnilosta, Teemu Keskisarja kirjoittaa.Lue koko juttu

Kommentit (4)

pieneläkeläinen

No, mitäpähän tuohon sanoisi ikänsä työtä tehneenä, pienipalkkaisena ja nyt pieneläkeläisenä. Maalta, pienviljelijäperheestä kotoisin olevana voin ainakin sanoa ettei työtöntä/työhalutonta kukaan olisi suostunut elättämään. Kotona piti tehdä työtä lapsesta pitäen ja maailmalle lähdettiin leipää hankkimaan. Ei tullut mieleen että muutanpa Helsinkiin, hankin vuokrakämpän, loisin päivät lähipubissa ja käyn sossusta hakemassa rahat elämiseen. Ei olisi tuntunut hyvältä katsella miten muut painaa töihin ja elättävät minut veromarkoillaan. Olisin tuntenut itseni loiseläjäksi! Mitä jos vaikka puolet suomalaisista lakkaisivat tekemästä työtä ja sanoisivat että työläiset, elättäkää meidät koska me ei viitsitä tehdä töitä onhan se niin tylsää. Sellaiset on sitä "taikaseinäporukkaa" jotka luulevat rahan kasvavan seinästä. Luulen etteivät sellaiset ymmärrä ollenkaan elävänsä työtätekevien verorahoilla. Mielestäni työhaluttomia hyysätään liikaa jolloin he oppivat että kivaa elämäähän tämä on. Oikeasti työhaluiset työttömät on asia ihan erikseen. Näin minä ajattelen.

käyttäjä-104
Seuraa 
Liittynyt12.6.2014

Minä en ymmärrä niitä vielä työelämässä olevia, joiden käsitys saavutettujen etujen koskemattomuudesta uusien neuvotelluiden alkaessa on rikkomaton.

Nykyinen valtion velkaantuminen on jo sitä luokkaa, että yhtään velkaa ei enää saa ottaa. Jos mieli elää hyvinvointivaltiossa nimeltä Suomi,  on meidän tultava toimeen nykyisillä verovaroilla.  Tämä on silkkaa utopiaa koska nykyiset ammattiliitot ovat hyvin lakkoherkkiä, eikä saavutettuihin etuihin saa koskea. Olen kyllä hyvä ennustamaan, että nykyisellä menolla meitä kohtaa valtiona hyvin synkät ajat. Kaikista menoista on karsittava. Koulutusta on karsittava. Terveydenhoitoa on priorisoitava ja osa valtavista kuluista potilaan itsemaksettava. Armeijan määrärahoja on supistettava ja tultava toimeen nykyisellä kalustolla. Tämä tarkoittaa sitä, että valtiotamme kohtaa täydellinen alasajo. Kun seuraa yleistä tilannetta maailmassa ja ihmismassojen liikkeitä rajojen yli paremman elämän toivossa, ei tulevaisuudelta voi odottaa kovin hyviä aikoja.

Vierailija

Hyvinvointivaltio(ko)  Suomi ja kenen ansiosta? Ei ainakaan työhaluttomien ansiosta joille mielestäni annetaan vastikkeetonta rahaa liian paljon, liian helposti. Eikö kukaan ymmärrä meitä jotka olemme pienituloisia veronmaksajia. Me työmuurahaiset pidämme veroja maksamalla yllä tätä politiikkojen kehittämää kuplaa jossa jokainen joka keksii että kyllähän se suomi, ihmemaa, elättää meidät kun osataan sanoa vain pari taikasanaa niin kaikki on ilmaista ja lyödään käteen vielä tukku seteleitä. Kyllä elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa....

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat