Gluteeniton=sikakallis

Vierailija

Kyllä sylettää gluteenittomien tuotteitten kalleus.
Itse leipoisin mutta kädet niin rämpylät ettei onnistu peltien uuniinlaitto.
Mikrossa pystyn eineksiä lämmittämään,
mutta kalliimpia ne on gluteenittomat niissäkin.

Tavallisen digestivekeksin saa kilohintaan: 2,13 €/kg
Gluteeniton onkin ryöstöä: 19,73 €/kg

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Keliakialiittohan kertoi jo vuosia sitten tutkimuksesta jossa todettiin että
gluteeniton ruokavalio tuli sillon 50-60 € /kk kalliimmaksi kuin tavallinen.

taitaa tulla nykyisinkin aikapaljon kalliimmaksi.

Vierailija

Ihminen jolla on Keliakia ostaa gluteenittomia tuotteita.

Tavallisista , gluteenia sisältävistä tuotteista hän saa vatsavaivoja ja iho-oireitakin.
Silloin ei ravintoaineet imeydy suolistossa ja tulee kaikenlaisia puutostiloja.
Anemia vuosikausia, osteoporoosi, kaikkea kivaa on koitunut keliakiasta,kiitos kysymästä.
kuulemma altistaa syövillekkin. Joten vakava syy pidättäytyä gluteenista, sanoo Lääkärikunta.
Suolinukka kärsii gluteiinista.

Siksi Keliakiaa poteva ostaa gluteenittomia tuotteita halpojen
tavallisten sijaan.
Kaikki eivät pysty itse ruokaansa valmistamaan ja paistamaan omia leivonnaisiaan,
mikä olisi tietenkin ihanteellisin tilanne keliakiaa potevalle jos itse pystyisikin.

Vierailija

Lainaus:

Kyllä sylettää gluteenittomien tuotteitten kalleus.
Itse leipoisin mutta kädet niin rämpylät ettei onnistu peltien uuniinlaitto.
Mikrossa pystyn eineksiä lämmittämään,
mutta kalliimpia ne on gluteenittomat niissäkin.

Tavallisen digestivekeksin saa kilohintaan: 2,13 €/kg
Gluteeniton onkin ryöstöä: 19,73 €/kg

No voi harmi kohdallasi!
Gluteenittomat sämpylät, kakut, tortut, ovat aika usein itse leivottuina maukkaampia kuin kaupan hyllyltä ostetut.
Heitä huolesi Hertta-tädille.........siis ystävällesi, joka tulee leipomaan sinulle joskus, ainakin toivoisin.

Vierailija

Lainaus:

Ihminen jolla on Keliakia ostaa gluteenittomia tuotteita.

Tavallisista , gluteenia sisältävistä tuotteista hän saa vatsavaivoja ja iho-oireitakin.
Silloin ei ravintoaineet imeydy suolistossa ja tulee kaikenlaisia puutostiloja.
Anemia vuosikausia, osteoporoosi, kaikkea kivaa on koitunut keliakiasta,kiitos kysymästä.
kuulemma altistaa syövillekkin. Joten vakava syy pidättäytyä gluteenista, sanoo Lääkärikunta.
Suolinukka kärsii gluteiinista.

Siksi Keliakiaa poteva ostaa gluteenittomia tuotteita halpojen
tavallisten sijaan.
Kaikki eivät pysty itse ruokaansa valmistamaan ja paistamaan omia leivonnaisiaan,
mikä olisi tietenkin ihanteellisin tilanne keliakiaa potevalle jos itse pystyisikin.

Huh!

Miksi niitä "tavallisia" viljalla leivottuja tuotteita sitten pitää syödä? Ei "normaalit" viljatuoteetkaan tee suolistollemme hyvää. Lukekaa kirja:Vaaralliset viljat.

Vierailija

Vaihtaa viljat kasviksiin, niin ei tuu yhtään kalliiksi.

On jopa halvempaa, kun pysyy terveenä ilman viljoja.

Vierailija

Anonyymille 1.10 klo 12.06 Häpeä!
Ota ensin selvää asioista ja kommentoi sitten. Keliaakikolla on erittäin paljon suurentunut suolistyosyöpäriski, ellei noudata ehdotonta ja tiukkaa ruokavaliota. Dieetin noudattaminen vaatii todellakin asioihin paneutumista.
Toki on kotona mahdollista leipoa jos muutoin kykenee. Perheessäni on keliakiaa sairastava, joten esim. täytekakkupohjat perhejuhliin olen tehnyt jo vuosia gluteenittomiksi. Lisähaastetta tuo sitten perheen toinen henkilö, jolla todettu vehnä- ja kananmuna-allergia. Miettikääpä sitä, kun noilla eväin trehdään esim. perhejuhlien makeat leipomukset. Itseltäni ei toki onnistu, mutta yksi perheenjäsenistä taitaa suvereenisti tuonkin tempun.

Ja kallista, sitä se on. Eikä se Kelan maksama 21 euroa kata kaikkia ylimääräisiä kuluja. Vai taisivat juuri nostaa peräti oliko eurolla ;)

Vierailija

Olen täysin 100 %:sti perillä ja ylikin! Kyseenalaistin vain tämän täällä olevan "ruokauskonnon" eli nämä pullanmussuttajat valittavat aina, jos eivät saa päivittäistä pulla-annosta. Miksi ihmeessä pitää saada ja tehdä noita makeita leipomuksi?.Eikö suomessa ole jo aivan liikaa läskiperseitä?

Vierailija

Anonyymille klo 18.23 Häpeä!

Ei voi kun hämmästellä tuollaista älyttömyyttä että kun viljat on jo pilannut suoliston ja terveyden ja yhä vai pitää keksiä konsteja, että mistä raaka-aineista (viljasta) sen jokäpäiväisen pullansa leipoo...

Pitäisi jo vähemmästäkin ymmärtää, että kaikki vija ja siihen rinnastettavat tuotteetkokonaan pois ruokavaliosta!

Vierailija

Lainaus:

Toki on kotona mahdollista leipoa jos muutoin kykenee. Perheessäni on keliakiaa sairastava, joten esim. täytekakkupohjat perhejuhliin olen tehnyt jo vuosia gluteenittomiksi. Lisähaastetta tuo sitten perheen toinen henkilö, jolla todettu vehnä- ja kananmuna-allergia.

Tee jotain muuta kuin sitä pullaa ja täytekakkua.

Googlaa raakakakku. Ei yhtään viljaa.

Mites ne ihmiset pärjää, jotka eivät edes tiedä, mitä vilja on?

Ja heitä on miljoonia.

Vierailija

Anonyymille 2.10 klo 7.59
Tuo on vähän "raakaa" kommenttia. Ei aina voi esim. pikkuihmisten synttärikutsuihin tehdä raakakakkuja tai muita erikoisuuksia. Laittoipa makeaa tai suolaista, aina on mietittävä hyvin tarkkaan. Kun kyse on erityislaatuisista juhlatilanteista, kyllä myös dieettejä noudattavat ovat oikeutettuja saamaan toisten syömiä juttuja muistuttavaia herkkuja.

Vierailija

Lainaus:

Olen täysin 100 %:sti perillä ja ylikin!
Kyseenalaistin vain tämän täällä olevan "ruokauskonnon" eli nämä pullanmussuttajat valittavat aina,
jos eivät saa päivittäistä pulla-annosta.
Miksi ihmeessä pitää saada ja tehdä noita makeita leipomuksi?.Eikö suomessa ole jo aivan liikaa läskiperseitä?

Gluteenittomat tuotteet eivätsuinkaan ole pelkkää pullaa.

Sitä vehnägluteeniahan on tungettu ihan joka paikkaan,
suurennuslasin kanssa pitää kaikki tuoteselostukset tutkia,
voiko niitä syödä.
Vehnäjauhoja löytyy semmosistakin tuotteista joissa ei luulisi todellakaan niitä olevan...
Esim. perunalastu saattaa sisältää gluteenia sisältäviä ainesosia. Tarkista asia .

http://www.keliakialiitto.fi/liitto/gluteeniton_elama/tuotteet/pakkausme...
Kaiken sapuskan kun tekee itse perusraaka-aineista, hyvin menee.
Et sitten voi syödä ravintolassa ja vierailuillekin viet omat eväät rasiassa. :((
En ole läskiperse mutta välillä haluaisin jotain hyvää minäkin.....

"askeetti"

Vierailija

Lainaus:

Anonyymille klo 18.23 Häpeä!

Ei voi kun hämmästellä tuollaista älyttömyyttä että kun viljat on jo pilannut suoliston ja terveyden ja yhä vai pitää keksiä konsteja, että mistä raaka-aineista (viljasta) sen jokäpäiväisen pullansa leipoo...

Pitäisi jo vähemmästäkin ymmärtää, että kaikki vilja ja siihen rinnastettavat tuotteet kokonaan pois ruokavaliosta!

Vaan ketuttaa se että KAIKKI gluteenittomat tuotteet ovat sikakalliita.
Yksinasuva liikuntarajoitteien invalidi joka ei pysty kokkaamaan eikä leipomaan, on riiston kohteena.
Einesruokaa kykenee lämmittäään mutta onko ne gluteenittomia, tarkastappas?
ja se eines jossa on gluteenittoman merkki, on taatusti paljon kalliimpi kuin muut.
Lisäksi on oltava myös laktoositon.
kulkee usein yhdessä keliakia+laktoosi-intoleranssi.
kinkkuviipaleissakin näkyi olevan korppujauhoja,tietämätön kaupassakävijä ei ymmärtänyt katsoa kinkkuviipalepaketin tuoteselostusta, äimisteli vaan sitte et EI VOI OLLA.....vaan oli.
"toisten armoila"

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat