Paljonko käytät rahaa ruokaan?

Vierailija

Me, kaksi henkeä kuussa 300-350 euroo.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Kaksi meitäkin on.
Eilen maksoi silakkafile 4,95 kg, siitä kaheksi päiväksi eri ruoat

Perunasäkki (Asrerix) 10 kg maksoi 7,80.

Eilen maksoi porsaan kassler 5,99. Ostin 2,3 kiloa. Yhtenä päivänä pihvit, toisena pata papujen ja sipulian kanssa 1,50.
kolmamtena laatikkoruoka perunan, sipulin ja punajuuren kanssa 1,50.

Tonnikala punasipuli, muu vihannes-risotto 5,-

Minestronekeitto tuoreista vihanneksista + pekoni 7,-

7:n päivän ruoka 40,00 + leipä (oma) särvin (osa kaslerista keitettynä)

maito, piimä, levite, tuoremehu, juusto kuukaudeksi 20,-

näin laskien 4 x 40 = 160 + 20 = 180

vaihtelu: pastaruoat, halpa norjanlohi, maksa, perunapohjaiset keitot ja loputtomasti muuta.

Joskus pitäisi ottaa vähän viinaakin. -eeropoika

Vierailija

Täällähän on joku aika sitten keskusteltu samasta tai ainakin hyvin
samantapaisesta aiheesta. En nyt löytänyt sitä, muistaako joku
sen keskustelun otsikon?

Vierailija

Meillä kahdella menee ainakin 600€, koska lasken lemmikkiemme ruuat laskuun mukaan. Aika kova summa, eikö?
Perunat, marjat, sienet sekä leivinuunin polttopuut ovat ilmaisia, vaativat vain viitseliäisyyttä.
Emme syö karkkeja, sipsejä sun muita turhakeruokia. Syömme paljon kalaa ja laadukasta luomupossua. Ne maksavat. Emme käy ravintoloissa. Eineksiä pöydässämme ei näy koskaan.
Minun allergiani nostavat rokalaskuamme. Ei kananmunaa, ei mitään maitotuotteita. Vuohenmaitojuustoa voin hieman käyttää. Meitä erikoisruokavalioita pakosti noudattavia rangaistaan törkeästi hallitsevalla hintapolitiikalla.

Vierailija

Lainaus:

Täällähän on joku aika sitten keskusteltu samasta tai ainakin hyvin
samantapaisesta aiheesta. En nyt löytänyt sitä, muistaako joku
sen keskustelun otsikon?

Oisko ..mitä teillä tänään syödään.. siihen suuntaan.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

http://www.nettiet.fi/forum/sana-on-vapaa/3432/
tässä: paljonko kuukauden ruokamenot

Helppo vastata. Liian paljon!

Varmaan oot oikeassa. Kyllä mua silti kiinnostaa miten alas kaksi tervettä eläkeläistä saa puristettua hyvään ruokavalioon riittävät kuukauden ruokamenot. Edeltä arvioisin, että 300 euroa on tosi niukka, mutta mahdollinen, jos kahvitarjouskin osuu kohdalle muita tarjouksia (jalan) metsästellessä.

Vierailija

Meillä kahdella n.400€. Siihen kyllä sisältyy myös puhtaus ja hygeinia.

Osaan tehdä senverran hyvää makarooni-ym. laatikkoa ettei minua olla vielä laitettu myyntiin. Eikä ole vaaraakaan sen suhteen.......vaan eihän sitä koskaan tiedä.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

http://www.nettiet.fi/forum/sana-on-vapaa/3432/
tässä: paljonko kuukauden ruokamenot

Helppo vastata. Liian paljon!

Varmaan oot oikeassa. Kyllä mua silti kiinnostaa miten alas kaksi tervettä eläkeläistä saa puristettua hyvään ruokavalioon riittävät kuukauden ruokamenot. Edeltä arvioisin, että 300 euroa on tosi niukka, mutta mahdollinen, jos kahvitarjouskin osuu kohdalle muita tarjouksia (jalan) metsästellessä.

Vitosella saa valmiin keittolounaan.

Vierailija

Ei sillä keittolautasellisella kovin pitkälle pötki.
Päivän mittaan tarvitsee paljon muutakin syömäpuolta.

Vierailija

Lainaus:

Ei sillä keittolautasellisella kovin pitkälle pötki.
Päivän mittaan tarvitsee paljon muutakin syömäpuolta.

Ei niin! Mutta vitosesta vain murto-osa on tarvikkeiden osuus.

Vierailija

Olen yksineläjä ja ruokalulut ovat noin 200 euroa kuukaudessa. En käy ulkona syömässä vaan teen ruoat itse, en myöskään käytä mitään valmisruokia. Mielestäni tällä summalla syö ihan hyvin.

Vierailija

Niin ja eeropoika.. kahvin kanssa munkkipossu välillä, tuskin te kukaan syötte vain yksi, kaksi terveellistä ruokaa päivässä. eikö niin.

Vierailija

Lainaus:

Niin ja eeropoika.. kahvin kanssa munkkipossu välillä, tuskin te kukaan syötte vain yksi, kaksi terveellistä ruokaa päivässä. eikö niin.

Yli 30 vuotta olen pärjännyt yhdellä aterialla ja iltapäiväkahvilla ilman rasvaista/sokerista munkkipossua (jotain ravitsevampaa kyllä) Illalla tavallisesti hedelmä.

En ole väittänytkään, etteikö silloin tällöin menisi ranttaliksi, mutta sitten ryhdistäydytään.

Oikeastaan viestini on, ettei ruoka ole Suomessa älyttömän kallista, jos haluaa/kykenee keittiöhommiin ja huolellisiin ruokaostoksiin. Valmispitsat jääkööt markettien pakastealtaisiin! -eeropoika

ps. Kyllä mäkin olin kiireinen perheenruokkija ja mokia tuli tehtyä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat